CPA

Co to jest CPA?

CPA w marketingu oznacza Cost Per Acquisition, czyli koszt pozyskania klienta. CPA jest miarą wydajności kampanii marketingowej, która określa, ile średnio kosztuje pozyskanie jednego klienta lub wykonanie pożądanej przez marketera akcji, np. dokonanie zakupu, zapisanie się na newsletter czy pobranie aplikacji.

CPA obliczane jest poprzez podzielenie całkowitego kosztu kampanii marketingowej przez liczbę klientów, którzy dokonali pożądanej akcji. Im niższy jest CPA, tym bardziej wydajna jest kampania marketingowa.

CPA jest szczególnie istotne dla reklamodawców, którzy chcą zwiększyć sprzedaż lub liczbę potencjalnych klientów przy minimalnym koszcie. Dzięki monitorowaniu CPA, marketerzy mogą określić, która kampania lub kanał reklamowy przynosi najlepsze wyniki, a następnie dostosować swoje działania, aby zoptymalizować koszty i zwiększyć zyski.

CPA jest często stosowane w połączeniu z innymi miarami wydajności kampanii, takimi jak CTR (Click-Through Rate), ROAS (Return on Ad Spend) czy LTV (Customer Lifetime Value), aby uzyskać bardziej kompleksową ocenę wydajności kampanii marketingowej.

Kliknij, aby ocenić
[Total: 0 Średnio: 0]