Kurs SEO od podstaw

52 votes, average: 5,00 out of 552 votes, average: 5,00 out of 552 votes, average: 5,00 out of 552 votes, average: 5,00 out of 552 votes, average: 5,00 out of 5 (52: ocen, średnio: 5,00 z 5)
Musisz się zarejestrować, żeby głosować.
Loading...

Kurs SEO – zostań ekspertem w 2 dni

Naucz się pozycjonowania i optymalizacji, poznaj marketing treści, analitykę oraz użyteczność stron www

Szkolenie dla osób, które zaczynają swoją przygodę z pozycjonowaniem i optymalizacją. Nie musisz mieć wiedzy marketingowej. Wszystkiego nauczysz się na kursie.

Tomasz Węsierski kurs SEO

  • Miejsce szkolenia: Gdynia, Gdańsk, Kraków, Poznań, Wrocław, Szczecin
  • Cena:  1450 netto za 2 dni szkoleń, zniżka dla grup 20%
  • Czas trwania:  2 dni, 16 godzin, 70% ćwiczeń
  • zapisy i terminy: biuro@westom.pl , tel. 530 825 825

 

W skrócie czego się nauczysz: 

  • Dowiesz się jak zdobywać klientów za pośrednictwem Google.
  • Omówimy SEO i jak je poprawnie wdrożyć, żeby przyniosło efekty.
  • Nauczymy się jak osiągnąć wysokie i trwałe pozycje w wynikach wyszukiwania.
  • Poznamy metody optymalizacji i analizy stron www.
  • Napiszemy przyciągające i skuteczne treści zgodne z SEO.
  • Znajdziemy błędy na stronach www, które blokują ruch w wyszukiwarkach.
  • Przećwiczymy sposoby i narzędzia doboru słów kluczowych.
  • Jaka jest optymalna budowa struktury strony internetowej i jak ją zbudować od zera? Dowiesz się na szkoleniu.
  • Po co są linki przychodzące i jak je wykorzystać do pozycjonowania oraz wiele innych tematów związanych z widocznością i sprzedażą w Internecie…

Szkolenie prowadzi Tomasz Węsierski

W branży od 1996 roku, pracował w  USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii,, jako CEO i Head of SEO, E-commerce w największych firmach z branży.

“Dla mnie SEO to synergia działań: IT, UX, marketingu treści, PR, działań optymalizacyjnych i pozycjonowania zewnętrznego. Holistyczne podejście do SEO gwarantuje sukces, ale z drugiej strony wymaga od specjalisty zajmującego się tematem dużej wiedzy, umiejętności łączenia wielu dziedzin oraz ciągłego doskonalenia się.”

zapisy: biuro@westom.pl , tel. 530 825 825

Kurs SEO czyli optymalizacja i pozycjonowanie pod kątem wyszukiwarek internetowych (skrót z języka angielskiego – search engine optimalization) nazywana jest sztuką jako, że wymaga dużej wiedzy technicznej, doświadczenia, cierpliwości i ciągłego doskonalenia.  >Optymalizacja stron internetowych jest absolutną podstawą działania każdego serwisu i sklepu internetowego. Pozycjonowanie i optymalizacja przekłada się bezpośrednio na bezpłatny ruch organiczny z wyszukiwarek internetowych, ale pośrednio wiąże się z każdym aspektem działania marketingu internetowego. Silny efekt synergii pomiędzy użytecznością (UX), marketingiem treści, technologią i SEO kształtuje siłę działań online i wpływa na konwersję sprzedaży i sukces w Internecie. Każdy kto chce osiągnąć sukces w sieci nie ma wyboru i musi poznać techniki optymalizacji i pozycjonowania.


 

Program Kursu SEO w 2 dni

Program został tak opracowany, żeby kursanci mogli krok po kroku poznawać zagadnienia od najłatwiejszych do najbardziej zaawansowanych. Zaczynamy o 8.00, kończymy o 16.00, w trakcie kursu mamy 3 przerwy.

 

Nasze szkolenie to 30% teorii i 70% praktycznych ćwiczeń.

1. Marketing internetowy dla zupełnie zielonych, czyli wszystko co musisz wiedzieć przed nauką SEO. 

W trakcie szkolenia będziemy poruszali wiele tematów, które mogą być obce dla niektórych z was. Dlatego przed przejściem do właściwych zagadnień zrobimy przegląd najważniejszych tematów, które musicie znać, żeby lepiej pojąć czym jest pozycjonowanie i optymalizacja.

  • Omówimy ogólne założenia marketingu internetowego. Poznamy przyczyny popularności marketingu online, kluczowe strategie i cele. Dowiesz się czym jest inbound i outbound marketing.
  • Marketing w wyszukiwarkach internetowych, to kolejne zagadnienie, które omówimy przed samym szkoleniem. Kluczowa jest umiejętność rozróżnienia płatnych i bezpłatnych form promocji. W ramach tego zagadnienia uszeregujemy i stworzymy ranking najefektywniejszych form marketingu w wyszukiwarkach.
  • UX w wyszukiwarkach internetowych a wyniki organiczne, to jedno z zagadnień, które mają wpływ na postrzeganie i odbiór naszych działań w wyszukiwarkach. Dowiesz się jak internauci czytają treści w sieci, czym jest współczynnik odrzuceń, heatmapy, zaangażowanie, USP.
  • Co to jest wyszukiwarka internetowa oraz najważniejsze zasady jej działania. Rodzaje wyszukiwarek (np. Google, Bing, Yandex), składowe wyszukiwania. Porozmawiamy o tym, co daje pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania oraz jak monitorować pozycję w wynikach. Przedstawię ranking wyszukiwarek ze względu na popularność, dowiemy się co to jest personalizacja wyników wyszukiwania oraz poznamy zaawansowane metody użycia wyszukiwarek (np. szukanie obrazem). Śledzenie użytkowników przez wyszukiwarki, algorytmy rządzące wynikami wyszukiwania oraz jak działają boty sieciowe.
  • Domena internetowa. Czym jest domena, jak wybrać dobrą nazwę, rodzaje domen oraz ich dostępność oraz koszty utrzymania. Nauczymy się jak rejestrować domenę i przedłużać abonament. Jakie cechy ma dobra domena oraz jak ją zdobyć i poprawnie wycenić.
  • Sklepy internetowe. Jakie są ogólne zasady otwierania sklepów internetowych, w tym w skali międzynarodowej. Platformy sklepowe (np. Magento, Prestashop, Shopware itd.), wdrożenie sklepu online a działania optymalizacji i pozycjonowania oraz integracja z narzędziami zewnętrznymi po wdrożeniu.

 

szkolenie pozycjonowanie

 

2. Czym jest Search Engine Optimization (SEO) – nauka od podstaw. Jak zacząć pozycjonowanie i optymalizację stron www? 

  • Podstawy SEO. Czym różni się optymalizacja od pozycjonowania. Jak wyglądają wyniki naturalne w wyszukiwarkach i jaki mają na te wyniki algorytmy sieciowe. Jak optymalizacja i pozycjonowanie łączy się ze świadomością marki. Zalety i wady prowadzenia działań SEO.
  • Optymalizacja serwisów internetowych. Czemu optymalizacja jest niezbędna przy każdym serwisie internetowym i jaki ma wpływ na wyniki wyszukiwania. Jak optymalizacja łączy się z użytecznością internetową (UX), semantyką kodu, hostingiem, glokalizacją. Nauczymy się jak optymalizować media (np. zdjęcia, filmy, audio) i użytą technologię. Czy SSL i certyfikaty bezpieczeństwa są ważne dla stron www oraz jak optymalizować serwisu już po wdrożeniu.
  • Techniczne aspekty optymalizacji serwisów internetowych. Jak wybrać hosting przyjazny serwisom www. Budowa struktury serwisu, przyjazne adresy url, keyword research czyli optymalizacja użytych nazw i słów. Skupimy się nad ważnością wewnętrznego linkowania i jaki to ma wpływ na indeksowanie serwisów w wyszukiwarkach. Przećwiczymy metadane istotne dla wyszukiwarek oraz inne istotne atrybuty. Np. H1-h5, alt, description, title. Porozmawiamy o indeksie stron www w wyszukiwarkach, mikroformatach oraz o pliku robots.txt. Techniczne aspekty serwisów to również takie elementy, jak błędy na stronie, budżet crowlerów, szybkość wczytywania stron www, wersja mobilna i Responsywność stron i sklepów internetowych. Optymalizacja treści (długość, nasycenie słowami kluczowymi, duplikaty i kradzież treści z innych serwisów), przekierowania, linki kanoniczne i przyjazne stronicowanie. Poruszymy również takie tematy jak schema, rich snipets, mapa witryny.

Potrafisz rozróżnić wyniki płatne od bezpłatnych w Google? 

kurs seo

 

3. Co to jest pozycjonowanie? Jak zacząć pozycjonować serwisy www? 

  • Definicja i przykłady pozycjonowania. Metody, które działają.
  • Linki zwrotne (backlink building) i ich rola w pozycjonowaniu stron www. Omówimy sposoby oceny wartości linków. Skupimy się na metodach zdobywania linków i platformach pośredniczących w zakupach i promocji. Czym jest dobry link i jak jest zbudowany (anchor text, długi ogon, url). Dowiemy się jak uniknąć kar za kupowanie linków a także jak zdobywać linki zupełnie za darmo. Kolejnym ważnym etapem szkolenia będzie poznanie narzędzi i metod oceny i szukania linków.
  • Strategie linkowania do naszej witryny internetowej. W tej części kursu dowiemy się jakie są optymalne strategie w zależności od branży i stanu naszej strony. Algorytmy a linki – zagrożenia i metody unikania kłopotów. Jak naprawić błędy powstałe w przeszłości? Usuwanie linków zwrotnych, wychodzenie z filtrów i kar. Ocena linków z różnych źródeł oraz siła marketingu wirusowego w pozyskiwaniu linków. Jak pozycjonować trudne frazy.
  • White Hat SEO, Black Hat SEO, czyli dozwolone I niedozwolone metody pozycjonowania. Poznamy plusy i minusy używania różnych sposobów pozycjonowania.
  • Pozycjonowanie lokalne, czyli jak pojawić się w Mapach Google
  • Słowa kluczowe i ich waga w optymalizacji serwisów internetowych. Na szkoleniu dowiesz się jakich metod i narzędzi używać do wyszukania najważniejszych słów kluczowych. Słowa kluczowe można podglądać u konkurencji, niektóre są sezonowe, trudne i łatwe do pozycjonowania. Na szkoleniu omówimy sobie również trwałość pozycjonowania poszczególnych słów w zależności od użytych metod SEO.
  • Optymalizacja i pozycjonowanie a media społecznościowe. Czy media mają wpływ na SEO? Jak Facebook, Twitter, YouTube czy tez blogi mogą pomóc w windowaniu naturalnej widoczności w sieci.
  • Jak działa SEO w Amazonie, Allegro, E-bay? To kolejne tematy kursu. YouTube i optymalizacja kanału. Porozmawiamy o wytycznych optymalizacyjnych kanałów filmowych. Pozycjonowanie i optymalizacja serwisów wielojęzycznych kieruje się swoimi prawami, które warto poznać na kursie.

Nauczymy się wyszukiwania optymalnych słów kluczowych:

szkolenie pozycjonowanie

 

4. Co to jest marketing treści (content marketing)? Jak budować relacje przez treści? 

Na kursie nauczymy się czym są treści użyteczne oraz wysokiej jakości oraz jak treści na stronie widzą roboty sieciowe. Czym jest i jaki ma wpływ na wyniki w sieci kopiowanie i duplikowanie treści oraz jakie są skuteczne metody radzenia sobie z tym precedensem.

  • Opisy dla produktów z punktu widzenia optymalizacji, jak używać narzędzi do tworzenia treści oraz jak rozpowszechniać i kontrolować swoje treści. Cele marketingu treści.
  • Techniczne aspekty marketingu treści i wpływ na widoczność w sieci. W tej części szkolenia omówimy czym jest thin content, jak dobrać słowa kluczowe do treści i jak szukać atrakcyjnych tematów. Jakie algorytmy kontrolują jakość treści w sieci oraz czym jest TF-IDF.
  • Pozycjonowanie a budowanie społeczności, to kolejny temat szkolenia. Czym jest persona, jak budować społeczność wokół treści, czym jest marketing automation i jak zarządzać treściami w sklepach internetowych w zgodzie z wytycznymi optymalizacji.
  • Zasady skutecznych działań marketingu treści w aspekcie pozycjonowania i optymalizacji. Kurs obejmuje temat copywritingu dobrych treści, optymalizacji treści, memy oraz sposoby wykorzystania syndykacji treści.

Zasada E-A-T w marketingu treści, trzymaj się jej a Twoje treści będą ważne dla algorytmówi czytelników: 

content marketing szkolenie

5. Web Usability, czyli na czym polega użyteczność stron internetowych i jak łączy się z SEO. Projektowanie stron internetowych skupionych na użytkownikach – UX w praktyce. 

  • Na Kusie pozycjonowania nauczymy się czym jest UX i jak planować działania UX z punktu widzenia optymalizacji wyników. Jakie są narzędzia UX, czym są testy użyteczności, jak stworzyć ścieżkę klienta oraz jak wygląda mapa doświadczeń użytkowników w połączniu ze skutecznym pozycjonowaniem.
  • Budowa użytecznych serwisów internetowych. Kurs obejmuje omówienie jak tworzyć dobre strony główne, podstrony, strony produktów, wyszukiwanie na stronach, nawigację itp. Dowiemy się czym jest unikalna cecha oferty. Na szkoleniu omówimy kolejne podstrony (pomoc, FAQ, formularze, kontakt itp.) i sposoby budowania ich z punktu połączenia UX.

 

6. Jak zdobywać klientów przez Google: narzędzia, metody, strategie. 

Z punktu widzenia SEO wyszukiwarka Google jest kluczowa, wiec na kursie poświęcimy jej osobny dział. Szkolenie zaczniemy od ogólnych informacji o Google (historia, jak działa wyszukiwarka, co wie o nas Google). Poznamy narzędzia i metody działania Google (np. Android, Chrome itp.). Dowiemy się czym jest Real time search, Google instant, Knowledge graph.

  • Darmowe narzędzia Google przydatne dla specjalistów marketingu online, to kolejna część kursu. Omówimy kolejno tematy: Google Moja Firma, Mapy, Analytics, Search Console, PageSpeed Insight, Trends, Chrome DevTools, Google Optimize I wiele innych). Szkolenie obejmuje praktyczne ćwiczenia na wybranych narzędziach.
  • Zaawansowane i płatne narzędzia Google, które możemy użyć do celów pozycjonowania i optymalizacji. Szkolenie obejmuje omówienie Google Ads, Data Studio, Merchant Center, Tag manager, Marketing Platform oraz jaki mają wpływ na działania pozycjonerów,
  • Algorytmy Google. Na szkoleniu SEO dokładnie przećwiczymy zrozumienie najważniejszych algorytmów Google, które kształtują wyniki wyszukiwania. Porozmawiamy i pokażemy na realnych przykładach jak działa algorytm Panda, Pingwin, Koliber, Gołąb, Opos Bert, Pirat itp.
  • Kary od Google za złe pozycjonowanie i przeoptymalizowanie serwisów www. Na kursie poruszymy ważny temat jakim są kary za działania niezgodne z wytycznymi Google. Jak unikać kar i jak z nich wychodzić. Kary ręczne i algorytmiczne, kary za treści, linki, optymalizację techniczną. Dowiemy się jaki mierzyć zagrożenie karami.

Poznamy przydatne narzędzia Google, np. Google Search Console: 

GSC edukacja

 

7. Analityka internetowa w służbie SEO. Jak wykorzystać dane do poprawy widoczności w sieci. 

  • Jakie darmowe programy do analityki internetowej można należy używać. Google Analytics, Yandex Metrica, Matomo, statystyki Facebooka oraz Twittera.
  • Kurs SEO to również ćwiczenia i omówienie programów do analizy zachowania użytkowników. HotJar, Crazy Egg, Clicktale, Google Optimize.
  • Jak używać analitykę? KPI, raporty, konwersja i dlaczego potrzebujesz analityki.

szkolenie SEO

 

8. Wykonujemy Audyt SEO. Sprawdzenie poprawności strony internetowej: narzędzia i metody.

Na szkoleniu omówimy metody sprawdzania poprawności działania stron internetowych, weryfikowanie linków i domen. Dowiemy się czym jest archiwum Internetu oraz jakie narzędzia możemy użyć do audytu (Screaming Frog, Semstorm, Sistrix, Senuto, Ahrefs) oraz podejdziemy do analizy konkurencji (5 sił Portera i bariery wejścia na rynek z punktu widzenia optymalizacji). Kurs SEO obejmuje warsztaty z audytów.

kurs pozycjonowanie

 

9. Skuteczne strategie pozycjonowania i optymalizacji.

W tej części kursu dowiemy się jakie strategie są najskuteczniejsze. Czy pozycjonować serwisy samodzielnie, czy też zlecić na zewnątrz oraz jak wybrać agencję do współpracy. Jak działa SEO w małej firmie a jak w dużej korporacji.

Na koniec kursu omówimy wszystkie istotne czynniki optymalizacji i pozycjonowania. Czynniki na poziomie domeny, na poziomie serwisów i z wiązane z linkami zwrotnymi.

Kurs SEO online dostępny jest pod adresem: https://youtu.be/LLx-fOdiRMI

W trakcie szkolenia oprócz intensywnej nauki panuje pogodna i koleżeńska atmosfera, krzyczymy tylko na zasypiających 🙂 
kurs SEO zajęcia
Otrzymasz szczegółowe opracowania ze szkolenia już na samym początku. Dodatkowo każdy uczestnik otrzyma dostęp do materiałów wideo.

KURS SEO z Certyfikatem dla uczestników

szkolenia marketing online
Każdy uczestnik szkolenia zdobędzie stosowny certyfikat potwierdzający udział w nauce i warsztatach. Otrzymasz również szczegółowe opracowania ze szkolenia już na samym początku. Każdy uczestnik otrzyma dostęp do materiałów wideo.
zapisy: biuro@westom.pl – tel. 530 825 825
  • dożywotni i darmowy wstęp na każdy odbyty kurs celem przypomnienia wiedzy, wystarczy że się zgłosisz
  • materiały, konsultacje i możliwość poznania ludzi z branży

 


 

Dlaczego warto nauczyć się pozycjonowania i optymalizacji? 

Od optymalizacji serwisów www powinno zaczynać się każde działanie w sieci: budowa sklepu, strony www, planowanie działań marketingowych, sprzedaż. Kurs SEO to optymalizacja serwisów, prawidłowa budowa i przygotowanie do dalszych działań w Internecie.
Dzięki dobrze zaplanowanemu serwisowi internetowemu od samego początku masz pewność, że Twoja strona będzie miała prawidłową budowę i strukturę (np. dobrze zaplanowane linkowanie wewnętrzne), właściwy dobór słów kluczowych i nazwy kategorii, unikalne treści zoptymalizowane pod użytkowników i widoczność w wyszukiwarkach (np. Google), prawidłowo użyte atrybuty strony (np. title, description, alt, h1-h4), aspekty techniczne oraz inne elementy , które często są pomijane na początku tworzenia serwisów a które ciężko naprawić po czasie.
Prawidłowe działania optymalizacyjne to lepszy wynik jakości co się przekłada bezpośrednio np. na kampanie płatne Google Ads, dobrze zbudowane strony www to łatwiejsze pozycjonowanie, szybsza indeksacja, skupienie się na potrzebach użytkownika…

 

Referencje od firm z całej Europy:

 

FAQ – najczęściej zadawane pytania do przez uczestników

Dla kogo jest kurs SEO?

SEO, czyli pozycjonowanie i optymalizacja to wiedza, która przydatna jest każdej osobie zajmującej się na poważnie działaniami w sieci internetowej. SEO to lepsza widoczność w wyszukiwarkach, szybsze strony www, większa sprzedaż, lepsze treści…

Po kursie możesz zacząć pracować jako samodzielny specjalista SEO, content marketing i marketingiem online.

Jak przebiega samo szkolenie?

Na szkoleniu panuje przyjacielska atmosfera. Pracujemy w skupieniu, ale z uśmiechem. SEO to ogromna dawka wiedzy, więc ćwiczenia, pytania, rozmowa i ciągłe przykłady aż do opanowania materiału przez wszystkich, to najważniejsza zasada na kursie.

Uczestnicy wzajemnie wspierają się w kolejnych etapach a prowadzący jest po to, żeby ułatwiać zrozumienie.

Jak zapisać się na kurs?

Żeby zapisać się na szkolenie napisz wiadomość na email: biuro@westom.pl i podaj najważniejsze szczegóły: kiedy chcesz uczestniczyć i w jakim mieście.

Możesz również zadzwonić pod numer: 530 825 825, pod którym udzielamy wszystkich odpowiedzi.

Gdzie odbywają się szkolenia?

Kurs SEO odbywa się w centrach łownych miast w Polsce: Warszawa, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Wrocław, Poznań i Kraków oraz w Niemczech w Berlinie.

Uczymy się w komfortowych warunkach, mając do dyspozycji klimatyzowane pomieszczenia, rzutniki, komputery, oprogramowanie. Kawa, herbata, woda, soki i przekąski oferujemy bez ograniczeń. W trakcie przerw można zjeść obiad w restauracji lub zamówić posiłek online.

Jak zapłacić za kurs? Czy otrzymam fakturę?

Zapłacić za szkolenie można na podstawie zamówienia, które generujemy po złożeniu deklaracji uczestnictwa.

Każdy z uczestników otrzymuje fakturę VAT oraz potwierdzenie uczestnictwa w szkoleniu.

Czy po szkoleniu otrzymam certyfikat?

Uczestnicy szkolenia otrzymają potwierdzenie odbycia kursu w postaci certyfikatu SEO.

Certyfikat może być wystawiony w języku polskim lub angielskim.

Duża dawka wiedzy
Content Manager
Zakład Techniki GOS
Wiedza przekazana w pozytywny i przystępny sposób. Nawet dla osób, które do tej pory nie miały żadnej styczności z SEO.
Kurs prowadzony profesjonalnie
PO Manager
Horca S.A.
Ogromna dawka wiedzy w krótkim czasie. Miła atmosfera, ale wymagający i konkretny prowadzący. Polecam każdemu, kto chce się nauczyć a nie tylko odbyć szkolenie. Jacek Kostocki