Naucz się SEO od Podstaw

w 2 dni naucz się Pozycjonowania i Optymalizacji stron internetowych 

Szczegóły kursu: 

  • Termin: zapytaj przez formularz
  • Cena:  1490 zł netto + VAT, 15% rabatu za grupy (2 osoby i więcej)
  • 2 dni praktycznych warsztatów, dyskusji, nauki i wspólnych prac
  • Miejsce kursu: Warszawa, Gdańsk, Gdynia, Poznań, Wrocław, Kraków, Szczecin
  • Certyfikat ukończenia kursu
  • Materiały (książka pdf, prezentacja, wideo)

zapisy: biuro@westom.pl , tel. 530825825

Informacje i zapisy: 

Podaj email, żebyśmy mogli odpisać
Podaj nr telefonu, jeśli mamy zadzwonić.

Warsztaty prowadzi doświadczony ekspert

Szkolenie poprowadzi Tomasz Węsierski

20-letnie doświadczenie. Pracował w  USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, jako CEO i Head of SEO oraz Head of E-commerce w największych firmach z branży.

“Dla mnie pozycjonowanie i optymalizacja to synergia działań: IT, UX, marketingu treści, PR, działań optymalizacyjnych i pozycjonowania zewnętrznego. Holistyczne podejście gwarantuje sukces, ale z drugiej strony wymaga od specjalisty zajmującego się tematem dużej wiedzy, umiejętności łączenia wielu dziedzin oraz ciągłego doskonalenia się.”

kurs seo

W trakcie kursu SEO omówimy działanie narzędzi i programów

Czego się nauczysz na kursie? 

Poznacz czym jest SEO, czyli pozycjonowanie i optymalizacja

  • Dowiesz się jak zdobywać klientów za pośrednictwem Google.
  • Omówimy optymalizację stron www i jak ją poprawnie wdrożyć, żeby przyniosło efekty.
  • Nauczymy się jak osiągnąć wysokie i trwałe pozycje w wynikach wyszukiwania.
  • Poznamy metody optymalizacji i analizy stron www.
  • Po co są linki przychodzące i jak je wykorzystać do pozycjonowania oraz wiele innych tematów związanych z widocznością i sprzedażą w Internecie…

Dowiesz się jak prowadzić Content Marketing, czyli marketing treści

  • Napiszemy przyciągające i skuteczne treści zgodne z SEO.
  • Znajdziemy błędy na stronach www, które blokują ruch w wyszukiwarkach.
  • Przećwiczymy sposoby i narzędzia doboru słów kluczowych

Poznasz Użyteczność Stron (UX/UI), analitykę internetową, narzędzia SEO/UX/Content marketing

Aktywne warsztaty, w których wszyscy biorą udział

Program kursu SEO dla początkujących

1. Marketing internetowy dla zupełnie zielonych, czyli wszystko co musisz wiedzieć przed nauką SEO

W trakcie szkolenia będziemy poruszali wiele tematów, które mogą być obce dla niektórych z was. Dlatego przed przejściem do właściwych zagadnień zrobimy przegląd najważniejszych tematów, które musicie znać, żeby lepiej pojąć czym jest pozycjonowanie i optymalizacja.

  • Omówimy ogólne założenia marketingu internetowego. Poznamy przyczyny popularności marketingu online, kluczowe strategie i cele. Dowiesz się czym jest inbound i outbound marketing.
  • Marketing w wyszukiwarkach internetowych, to kolejne zagadnienie, które omówimy przed samym szkoleniem. Kluczowa jest umiejętność rozróżnienia płatnych i bezpłatnych form promocji. W ramach tego zagadnienia uszeregujemy i stworzymy ranking najefektywniejszych form marketingu w wyszukiwarkach.
  • UX w wyszukiwarkach internetowych a wyniki organiczne, to jedno z zagadnień, które mają wpływ na postrzeganie i odbiór naszych działań w wyszukiwarkach. Dowiesz się jak internauci czytają treści w sieci, czym jest współczynnik odrzuceń, heatmapy, zaangażowanie, USP.
  • Co to jest wyszukiwarka internetowa oraz najważniejsze zasady jej działania. Rodzaje wyszukiwarek (np. Google, Bing, Yandex), składowe wyszukiwania. Porozmawiamy o tym, co daje pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania oraz jak monitorować pozycję w wynikach. Przedstawię ranking wyszukiwarek ze względu na popularność, dowiemy się co to jest personalizacja wyników wyszukiwania oraz poznamy zaawansowane metody użycia wyszukiwarek (np. szukanie obrazem). Śledzenie użytkowników przez wyszukiwarki, algorytmy rządzące wynikami wyszukiwania oraz jak działają boty sieciowe.
  • Domena internetowa. Czym jest domena, jak wybrać dobrą nazwę, rodzaje domen oraz ich dostępność oraz koszty utrzymania. Nauczymy się jak rejestrować domenę i przedłużać abonament. Jakie cechy ma dobra domena oraz jak ją zdobyć i poprawnie wycenić.
  • Sklepy internetowe. Jakie są ogólne zasady otwierania sklepów internetowych, w tym w skali międzynarodowej. Platformy sklepowe (np. Magento, Prestashop, Shopware itd.), wdrożenie sklepu online a działania optymalizacji i pozycjonowania oraz integracja z narzędziami zewnętrznymi po wdrożeniu.

2. Czym jest Search Engine Optimization  – nauka od podstaw. Jak zacząć pozycjonowanie i optymalizację stron www? 

  • Podstawy SEO. Czym różni się optymalizacja od pozycjonowania. Jak wyglądają wyniki naturalne w wyszukiwarkach i jaki mają na te wyniki algorytmy sieciowe. Jak optymalizacja i pozycjonowanie łączy się ze świadomością marki. Zalety i wady.
  • Optymalizacja serwisów internetowych. Czemu optymalizacja jest niezbędna przy każdym serwisie internetowym i jaki ma wpływ na wyniki wyszukiwania. Jak optymalizacja łączy się z użytecznością internetową (UX), semantyką kodu, hostingiem, glokalizacją. Nauczymy się jak optymalizować media (np. zdjęcia, filmy, audio) i użytą technologię. Czy SSL i certyfikaty bezpieczeństwa są ważne dla stron www oraz jak optymalizować serwisu już po wdrożeniu.
  • Techniczne aspekty optymalizacji serwisów internetowych. Jak wybrać hosting przyjazny serwisom www. Budowa struktury serwisu, przyjazne adresy url, keyword research czyli optymalizacja użytych nazw i słów. Skupimy się nad ważnością wewnętrznego linkowania i jaki to ma wpływ na indeksowanie serwisów w wyszukiwarkach. Przećwiczymy metadane istotne dla wyszukiwarek oraz inne istotne atrybuty. Np. H1-h5, alt, description, title. Porozmawiamy o indeksie stron www w wyszukiwarkach, mikroformatach oraz o pliku robots.txt. Techniczne aspekty serwisów to również takie elementy, jak błędy na stronie, budżet crowlerów, szybkość wczytywania stron www, wersja mobilna i Responsywność stron i sklepów internetowych. Optymalizacja treści (długość, nasycenie słowami kluczowymi, duplikaty i kradzież treści z innych serwisów), przekierowania, linki kanoniczne i przyjazne stronicowanie. Poruszymy również takie tematy jak schema, rich snipets, mapa witryny.

3. Co to jest pozycjonowanie? Jak zacząć pozycjonować serwisy www? 

  • Definicja i przykłady pozycjonowania. Metody, które działają.
  • Linki zwrotne (backlink building) i ich rola w pozycjonowaniu stron www. Omówimy sposoby oceny wartości linków. Skupimy się na metodach zdobywania linków i platformach pośredniczących w zakupach i promocji. Czym jest dobry link i jak jest zbudowany (anchor text, długi ogon, url). Dowiemy się jak uniknąć kar za kupowanie linków a także jak zdobywać linki zupełnie za darmo. Kolejnym ważnym etapem szkolenia będzie poznanie narzędzi i metod oceny i szukania linków.
  • Strategie linkowania do naszej witryny internetowej. W tej części kursu dowiemy się jakie są optymalne strategie w zależności od branży i stanu naszej strony. Algorytmy a linki – zagrożenia i metody unikania kłopotów. Jak naprawić błędy powstałe w przeszłości? Usuwanie linków zwrotnych, wychodzenie z filtrów i kar. Ocena linków z różnych źródeł oraz siła marketingu wirusowego w pozyskiwaniu linków. Jak pozycjonować trudne frazy.
  • White Hat, Black Hat, czyli dozwolone I niedozwolone metody pozycjonowania. Poznamy plusy i minusy używania różnych sposobów pozycjonowania.
  • Pozycjonowanie lokalne, czyli jak pojawić się w Mapach Google
  • Słowa kluczowe i ich waga w optymalizacji serwisów internetowych. Na szkoleniu dowiesz się jakich metod i narzędzi używać do wyszukania najważniejszych słów kluczowych. Słowa kluczowe można podglądać u konkurencji, niektóre są sezonowe, trudne i łatwe do pozycjonowania. Na szkoleniu omówimy sobie również trwałość pozycjonowania poszczególnych słów w zależności od użytych metod SEO.
  • Optymalizacja i pozycjonowanie a media społecznościowe. Czy media mają wpływ na pozycjonowanie? Jak Facebook, Twitter, YouTube czy tez blogi mogą pomóc w windowaniu naturalnej widoczności w sieci.
  • Jak działa SEO w Amazonie, Allegro, E-bay? To kolejne tematy kursu. YouTube i optymalizacja kanału. Porozmawiamy o wytycznych optymalizacyjnych kanałów filmowych. Pozycjonowanie i optymalizacja serwisów wielojęzycznych kieruje się swoimi prawami, które warto poznać na kursie.

4. Co to jest marketing treści (content marketing)? Jak budować relacje przez treści? 

Na kursie nauczymy się czym są treści użyteczne oraz wysokiej jakości oraz jak treści na stronie widzą roboty sieciowe. Czym jest i jaki ma wpływ na wyniki w sieci kopiowanie i duplikowanie treści oraz jakie są skuteczne metody radzenia sobie z tym precedensem.

  • Czym jest marketing treści i jakie przyjmuje formy. Jak Google ocenia treści na stronie (zasada E-A-T).
  • Opisy dla produktów z punktu widzenia optymalizacji, jak używać narzędzi do tworzenia treści oraz jak rozpowszechniać i kontrolować swoje treści. Cele marketingu treści.
  • Techniczne aspekty marketingu treści i wpływ na widoczność w sieci. W tej części szkolenia omówimy czym jest thin content, jak dobrać słowa kluczowe do treści i jak szukać atrakcyjnych tematów. Jakie algorytmy kontrolują jakość treści w sieci oraz czym jest TF-IDF.
  • Pozycjonowanie a budowanie społeczności, to kolejny temat szkolenia. Czym jest persona, jak budować społeczność wokół treści, czym jest marketing automation i jak zarządzać treściami w sklepach internetowych w zgodzie z wytycznymi optymalizacji.
  • Zasady skutecznych działań marketingu treści w aspekcie pozycjonowania i optymalizacji. Kurs obejmuje temat copywritingu dobrych treści, optymalizacji treści, memy oraz sposoby wykorzystania syndykacji treści.

5. Web Usability, czyli na czym polega użyteczność stron internetowych i jak łączy się z SEO. Projektowanie stron internetowych skupionych na użytkownikach – UX w praktyce.

  • Na Kusie pozycjonowania nauczymy się czym jest UX i jak planować działania UX z punktu widzenia optymalizacji wyników. Jakie są narzędzia UX, czym są testy użyteczności, jak stworzyć ścieżkę klienta oraz jak wygląda mapa doświadczeń użytkowników w połączniu ze skutecznym pozycjonowaniem.
  • Budowa użytecznych serwisów internetowych. Kurs obejmuje omówienie jak tworzyć dobre strony główne, podstrony, strony produktów, wyszukiwanie na stronach, nawigację itp. Dowiemy się czym jest unikalna cecha oferty. Na szkoleniu omówimy kolejne podstrony (pomoc, FAQ, formularze, kontakt itp.) i sposoby budowania ich z punktu połączenia UX.

6. Jak zdobywać klientów przez Google: narzędzia, metody, strategie na kursie SEO

Z punktu widzenia optymalizacji wyszukiwarka Google jest kluczowa, wiec na kursie poświęcimy jej osobny dział. Szkolenie zaczniemy od ogólnych informacji o Google (historia, jak działa wyszukiwarka, co wie o nas Google). Poznamy narzędzia i metody działania Google (np. Android, Chrome itp.). Dowiemy się czym jest Real time search, Google instant, Knowledge graph.

  • Darmowe narzędzia Google przydatne dla specjalistów marketingu online, to kolejna część kursu. Omówimy kolejno tematy: Google Moja Firma, Mapy, Analytics, Search Console, PageSpeed Insight, Trends, Chrome DevTools, Google Optimize I wiele innych). Szkolenie obejmuje praktyczne ćwiczenia na wybranych narzędziach.
  • Zaawansowane i płatne narzędzia Google, które możemy użyć do celów pozycjonowania i optymalizacji. Szkolenie obejmuje omówienie Google Ads, Data Studio, Merchant Center, Tag manager, Marketing Platform oraz jaki mają wpływ na działania pozycjonerów,
  • Algorytmy Google. Na szkoleniu dokładnie przećwiczymy zrozumienie najważniejszych algorytmów Google, które kształtują wyniki wyszukiwania. Porozmawiamy i pokażemy na realnych przykładach jak działa algorytm Panda, Pingwin, Koliber, Gołąb, Opos Bert, Pirat itp.
  • Kary od Google za złe pozycjonowanie i przeoptymalizowanie serwisów www. Na kursie poruszymy ważny temat jakim są kary za działania niezgodne z wytycznymi Google. Jak unikać kar i jak z nich wychodzić. Kary ręczne i algorytmiczne, kary za treści, linki, optymalizację techniczną. Dowiemy się jaki mierzyć zagrożenie karami.

7. Analityka internetowa w służbie SEO. Jak wykorzystać dane do poprawy widoczności w sieci. 

  • Jakie darmowe programy do analityki internetowej można należy używać. Google Analytics, Yandex Metrica, Matomo, statystyki Facebooka oraz Twittera.
  • Kurs to również ćwiczenia i omówienie programów do analizy zachowania użytkowników. HotJar, Crazy Egg, Clicktale, Google Optimize.
  • Jak używać analitykę? KPI, raporty, konwersja i dlaczego potrzebujesz analityki.

8. Wykonujemy Audyt Strony WWW. Sprawdzenie poprawności strony internetowej: narzędzia i metody.

Na szkoleniu z pozycjonowania i optymalizacji omówimy metody sprawdzania poprawności działania stron internetowych, weryfikowanie linków i domen. Dowiemy się czym jest archiwum Internetu oraz jakie narzędzia możemy użyć do audytu (Screaming Frog, Semstorm, Sistrix, Senuto, Ahrefs) oraz podejdziemy do analizy konkurencji (5 sił Portera i bariery wejścia na rynek z punktu widzenia optymalizacji). Kurs obejmuje warsztaty z audytów.

9. Skuteczne strategie pozycjonowania i optymalizacji

  • W tej części kursu dowiemy się jakie strategie są najskuteczniejsze. Czy pozycjonować serwisy samodzielnie, czy też zlecić na zewnątrz oraz jak wybrać agencję do współpracy. Jak działa pozycjonowanie i optymalizacja w małej firmie a jak w dużej korporacji.Na koniec kursu omówimy wszystkie istotne czynniki optymalizacji i pozycjonowania. Czynniki na poziomie domeny, na poziomie serwisów i z wiązane z linkami zwrotnymi.

18. Zarządzanie projektami w SEO

  • Czym jest projekt i czym różni się od procesu.
  • Projekt S.M.A.R.T.
  • Realizacja i Kontrola, czyli skuteczne prowadzenie projektu
  • Metoda kontroli projektów EVT
  • Programy do zarządzania projektami

19. Metodyki prowadzenia projektów

  • Metody kaskadowe (z ang. Waterfall) inaczej zwane tradycyjnymi.
  • Metodyki zwinne (z ang. Agile)

20. Prawo w e-commerce

  • RODO
  • Polityka prywatności

Uczestnicy kursu otrzymają certyfikat ukończenia szkolenia SEO

Dlaczego warto zapisać się na kurs pozycjonowania i optymalizacji? 

Od optymalizacji serwisów www powinno zaczynać się każde działanie w sieci: budowa sklepu, strony www, planowanie działań marketingowych, sprzedaż. Kurs SEO to optymalizacja serwisów, prawidłowa budowa i przygotowanie do dalszych działań w Internecie.
Dzięki dobrze zaplanowanemu serwisowi internetowemu od samego początku masz pewność, że Twoja strona będzie miała prawidłową budowę i strukturę (np. dobrze zaplanowane linkowanie wewnętrzne), właściwy dobór słów kluczowych i nazwy kategorii, unikalne treści zoptymalizowane pod użytkowników i widoczność w wyszukiwarkach (np. Google), prawidłowo użyte atrybuty strony (np. title, description, alt, h1-h4), aspekty techniczne oraz inne elementy , które często są pomijane na początku tworzenia serwisów a które ciężko naprawić po czasie.
Prawidłowe działania optymalizacyjne to lepszy wynik jakości co się przekłada bezpośrednio np. na kampanie płatne Google Ads, dobrze zbudowane strony www to łatwiejsze pozycjonowanie, szybsza indeksacja, skupienie się na potrzebach użytkownika…

Otrzymacie komplet materiałów do samodzielnej nauki

Uczestnicy kursu jeszcze przed spotkaniem otrzymają materiały do samodzielnej nauki.

Po kursie każda osoba otrzyma między innymi:

  • Książka “E-commerce w pigułce” – ponad 300 stronicowe opracowanie z jasnym wytłumaczeniem tematyki, którą poruszamy
  • prezentacja, która została wyświetlona w trakcie trwania kursu
  • opracownia statystyczne oraz infografiki, które omawiamy na szkoleniu
  • nagranie wideo z kursu
  • dostęp do kursów szkoleniowych online w formie wideo

Najlepsze referencje od firm

FAQ – najczęściej zadawane pytania do przez uczestników

Dla kogo jest kurs SEO?

SEO, czyli pozycjonowanie i optymalizacja to wiedza, która przydatna jest każdej osobie zajmującej się na poważnie działaniami w sieci internetowej. SEO to lepsza widoczność w wyszukiwarkach, szybsze strony www, większa sprzedaż, lepsze treści…

Po kursie możesz zacząć pracować jako samodzielny specjalista SEO, content marketing i marketingiem online.

Jak przebiega samo szkolenie?

Na szkoleniu panuje przyjacielska atmosfera. Pracujemy w skupieniu, ale z uśmiechem. SEO to ogromna dawka wiedzy, więc ćwiczenia, pytania, rozmowa i ciągłe przykłady aż do opanowania materiału przez wszystkich, to najważniejsza zasada na kursie.

Uczestnicy wzajemnie wspierają się w kolejnych etapach a prowadzący jest po to, żeby ułatwiać zrozumienie.

Jak zapisać się na kurs?

Żeby zapisać się na szkolenie napisz wiadomość na email: biuro@westom.pl i podaj najważniejsze szczegóły: kiedy chcesz uczestniczyć i w jakim mieście.

Możesz również zadzwonić pod numer: 530 825 825, pod którym udzielamy wszystkich odpowiedzi.

Gdzie odbywają się szkolenia?

Kurs SEO odbywa się w centrach łownych miast w Polsce: Warszawa, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Wrocław, Poznań i Kraków oraz w Niemczech w Berlinie.

Uczymy się w komfortowych warunkach, mając do dyspozycji klimatyzowane pomieszczenia, rzutniki, komputery, oprogramowanie. Kawa, herbata, woda, soki i przekąski oferujemy bez ograniczeń. W trakcie przerw można zjeść obiad w restauracji lub zamówić posiłek online.

Jak zapłacić za kurs? Czy otrzymam fakturę?

Zapłacić za szkolenie można na podstawie zamówienia, które generujemy po złożeniu deklaracji uczestnictwa.

Każdy z uczestników otrzymuje fakturę VAT oraz potwierdzenie uczestnictwa w szkoleniu.

Czy po szkoleniu otrzymam certyfikat?

Uczestnicy szkolenia otrzymają potwierdzenie odbycia kursu w postaci certyfikatu SEO.

Certyfikat może być wystawiony w języku polskim lub angielskim.

Zapisy i informacje: 

Podaj email, żebyśmy mogli odpisać
Podaj nr telefonu, jeśli mamy zadzwonić.