Internetowe platformy sprzedażowe

Chcesz sprzedawać globalnie na Allegro, Olx, Ceneo, Amazonie, Ebay, Etsy i wielu innych platformach?

Obsługujemy platfomy na całym świecie, dobieramy te wartościowe dla Twojego biznesu

sprzedaż – tłumaczymy treści – prowadzimy kampanie reklamowe

 

Platformy sprzedające towary w Polsce tylko online:

  • Allegro.pl
  • Ebay.pl
  • Amazon.de
  • Pl.aliexpress.com
  • Facebook.com/marketplace
  • Arena.pl
  • Emag.pl
  • Zalando.pl
  • Etsy.com/pl
  • Pakamera.pl
  • Showroom.pl
  • Fruugo.pl
  • Spartoo.pl
  • Aligato.pl
  • Klunken.pl
  • Cupsell.pl
  • Patyna.pl
  • Miniinthebox.com/pl
  • Cabas.pl
  • Poranapola.pl
  • Lokalnyrolnik.pl
  • Shumee.pl
  • Miinto.pl
  • Fun-price.com
  • Morele.net

Platformy sprzedające towary w Polsce zarówno online i offline:

  • Carrefour.pl
  • Empik.pl

Platformy online przekierowujące na strony sprzedawców:

  • Allani.pl
  • Domodi.pl
  • Homebook.pl
  • Okazje.info
  • Radar.wp.pl
  • Sklep.elle.pl

Platformy online B2B:

  • Mercateo.com.pl
  • Aleo.com/pl
  • Merkandi.pl
  • Hurtum.pl
  • Retury.com
  • Zentrada.pl
  • Chh.pl
  • OEX24.com

Sprzedaż na Amazon

Amazon sprzedaż

Amazon to globalna marka, którą zna chyba każdy. Zapewniamy pełną obsługe sprzedaży na tej platformie.

Allegro

Allegro działa w dość podobnym modelu biznesowym do Amazona, ale bardziej dopasowanym do polskiego rynku. Jest jednym z kanałów sprzedaży marketingowej. Zasada współpracy jest dość prosta i podobna do oferowanej we wszystkich tego typu portalach: rejestracja konta, wystawienie produktów, promocja płatna lub oczekiwanie na zainteresowanie wynikami bezpłatnymi, a po zakupie wysyłka i prowizja za sprzedaż  należna Allegro.

Skoro zasada jest prosta, skąd bierze się fenomen Allegro? Odpowiedź także jest prosta: z popularności i zaufania do transakcji dokonywanych za jego pośrednictwem. Miliony Polaków ma tam konta, dokonuje transakcji, ma zaufanie do zamieszczonych opinii, wie, jak obsługiwać serwis. Dodatkowo, przewaga Allegro nad innymi tego typu serwisami, a nawet nad własnym sklepem jest taka, że Allegro stale inwestuje w promocję i docieranie do klientów. Możesz być zaskoczony widząc, że reklamuje twoje produkty za pośrednictwem Google Ads. Serwisowi zależy, żebyś płacił prowizję od sprzedaży, więc działa tak, żeby sprzedaż odbywała się drogą wiodącą poprzez portal, a nie twój sklep. Tym bardziej, że Allegro ma wynegocjowane indywidualne i bardzo korzystne stawki za reklamę w związku ze skalą inwestycji, jaką podejmuje.

Efekt Allegro spowodował, że na razie nie ma godnej konkurencji w tym sektorze na polskim rynku. Wszyscy liczą, że wkroczy nań Amazon, Ebay czy też Aliexpress, ale dotychczasowe próby były zupełnie nieudane. Monopol Allegro powoduje, że wiele uzależnionych firm pokrywa ciągłe podwyżki za prowizję od sprzedaży. Tym bardziej, że Allegro przejmuje kolejne obszary sprzedaży online i obecnie należy do nich również serwis ogłoszeń OLX oraz porównywarka cen Ceneo.

OLX to serwis ogłoszeniowy należący do tej samej grupy co Allegro. Pozwala na sprzedaż nowych i używanych produktów.

Serwis OLX należy do globalnej marki, która działa w 40 krajach na całym świecie i zajmuje się wystawianiem ofert handlowych dotyczących sprzedaży usług i towarów, takich jak elektronika, artykuły odzieżowe, meble, artykuły gospodarstwa domowego, samochody i nieruchomości.

Ebay

Serwis aukcji internetowych i sprzedaży produktów Ebay istnieje od 1995 roku. W 2005 roku rozpoczął swoje działania również w Polsce, ale niestety duża konkurencja na rynku nie pozwoliła serwisowi na przejęcie go w takiej skali, jaką można było obserwować w swoim czasie w innych krajach. Obecnie Ebay został zdetronizowany przez Amazona i służy głównie do sprzedaży rzeczy używanych i poreklamacyjnych oraz jako miejsce handlu dla osób, które nie prowadzą działalności gospodarczej, podczas gdy Amazon wymaga zarejestrowanej i legalnie działającej firmy.

Aliexpress

Aliexpress to odpowiednik Amazona i Allegro, ale powstał w Chinach i wraz z Alibabą (dla hurtowych zakupów) skupia się na sprzedaży produktów pochodzących bezpośrednio z Chin zorientowanej na cały świat. Platforma istnieje od 2010 roku. Portal pozwala na wystawianie produktów B2B i B2C chińskich producentów i dotarcie do kupujących na całym świecie. Transport, ewentualne cło oraz wątpliwości co do jakości towaru kupowanego z odległego kraju rekompensują niskie ceny, które są charakterystyczną cechą oferty chińskich dystrybutorów.

Oprócz wymienionych wyżej serwisów istnieje cała gama portali lokalnych lub działających w konkretnych branżach. Od ciebie zależy, z których z nich skorzystasz (np. Gumtree ― serwis lokalnych i darmowych ogłoszeń; Gratka i jej serwisy branżowe — ogłoszenia ogólnopolskie i lokalne).

 

Porównywarki cenowe

Serwisy internetowe pozwalające na porównanie cen podobnych lub takich samych produktów z różnych sklepów udostępniają łatwą możliwość oceny opłacalności zakupu i wyboru najkorzystniejszej oferty. Porównywarki cenowe prezentują też opinie i komentarze poprzednich klientów, co może być bardzo przydatne przy wyborze zarówno kupowanego produktu, jak i ocenie sklepu internetowego.

Oprócz porównywarek produktów istnieją także porównywarki finansowe, w których możemy sprawdzić i ocenić koszty kredytów, ubezpieczeń, lokat bankowych, produktów inwestycyjnych oraz kursów walut. Popularne porównywarki cenowe w Polsce to między innymi Ceneo, Nokaut, Skąpiec.

Google Shopping działa globalnie. Większość krajów ma poza tym swoją lokalnie ulubioną porównywarkę cen, która stała się popularna w określonym regionie, np. w Brazylii ― Buscapé, w Wielkiej Brytanii — Pricesearcher, na terenie Azji ― Priceza, w USA — Shopping.com i Shopzilla, w Pakistanie ― PriceOye, na Bliskim Wschodzie — Pricena.com, a w Egipcie ― Yaoota. Rynek cały czas się zmienia.

Internet charakteryzuje się tym, że jest bardzo różnorodny. Tak samo jest z kanałami sprzedaży. Ograniczanie się do sprzedaży wyłącznie za pośrednictwem własnego sklepu obniża potencjalne zyski z wykorzystania innych kanałów e-commerce. Każdy rynek i każda branża odznacza się swoimi metodami sprzedaży, które należy cały czas monitorować. Rynek ewoluuje, jedne portale znikają, inne się przeobrażają i zmieniają profil. Na przykład rynek polski zdominowany jest przez platformę Allegro oraz jej portale (OLX ― ogłoszenia, Ceneo — porównywarka cen), ale już w Niemczech czy USA króluje Amazon, który zdetronizował Ebay.

Jeśli działasz globalnie, to rozważ sprzedaż za pośrednictwem platform aukcyjnych, ale miej na uwadze ryzyko profilowego i finansowego uzależnienia się od tego rodzaju sprzedaży. Pilnuj  zachowania proporcji maksymalnie 40% aktywności zogniskowanej na kanał sklepowy i pozostałej na inne kanały. Czym grozi przekroczenie tego progu? Otóż Amazon, Allegro, Ebay, porównywarki cenowe i portale ogłoszeniowe chętnie przejmą nawet cały ciężar sprzedaży i wyręczą twój sklep. Przeprowadzą nawet kampanie reklamowe w Google Ads twoich produktów, ale pamiętaj, że wszystkie te serwisy pobierają bardzo wysokie prowizje za sprzedaż. Mogą też z dnia na dzień przestać promować twoje oferty i porozumieć się z innym kontrahentem. Wiele firm doświadczyło agresywnej polityki Amazona, który maksymalizując swoje zyski odpowiednio operuje ofertami i algorytmami ich wyświetlania na swojej platformie. Znam firmy, które z dnia na dzień, po uzależnieniu całej swojej działalności od Amazona, w wyniku wejścia innego oferenta na rynek, straciły 90% swoich obrotów i zmuszone były zwalniać pracowników.

Generalna zasada zaleca różnicować sprzedaż kanałami sprzedaży, tak żeby zabezpieczać firmę przed potencjalnym krachem jednego z nich. Główne kanały to własny sklep (sprzedaż kampaniami płatnymi Google Ads czy Facebook Ads, marketing automation, SEO, sprzedaż bezpośrednia w wyniku budowania lojalności i świadomości marki wśród klientów), kanały zewnętrzne (programy afiliacyjne, platformy sprzedażowe jak Amazon, Ebay, Allegro), porównywarki cen i generatory leadów (Ceneo, Nokaut), RTB, współpraca z domami mediowymi. W całej tej sprzedażowej układance najważniejsze jest, żeby dobrze rozłożyć priorytety i budżet na poszczególne kampanie. Chodzi o to, żeby kanały najskuteczniejsze z punktu widzenia interesów firmy (np. maksymalizowania zysku, budowania świadomości marki) były przedmiotem największych inwestycji, zarówno finansowych, jak i pracy ludzkiej.

Napisz do nas po błyskawiczną ofertę:

Podaj email, żebyśmy mogli odpisać
Podaj nr telefonu, jeśli mamy zadzwonić.

Related posts