Audyt sklepów internetowych to sprawdzenie wszystkich wewnętrznych i zewnętrznych czynników mających realny wpływ na Twój biznes w Internecie.
W trakcie audytu weryfikuje się wszystkie elementy mające powiązanie z e-commerce, w tym SEO, SEA, UX, UI, SEM, Media społecznościowe, IT, Analitykę oraz wszystkie elementy, które mogą się z tym wiązać:
3. Ocena efektywności działań płatnych i możliwe usprawnienia:
4. Jak wykorzystujesz potencjał sklepu internetowego?
5. Sprawdzenie czy dbasz o użyteczność sklepu, czyli audyt UX
6. Ocena siły konkurencji i rekomendacje
7. Efektywność wykorzystania analityki internetowej i mierzenia działań.
8. Użyteczność strony czyli działania UX, to zweryfikowanie między innymi takich czynników:
W trakcie badań UX sklepu przeprowadza się testy z użytkownikami, którzy testują sklep i jego funkcjonalności.
Tworzy się również mapy ciepła (miejsca które użytkownicy klikają, czytają, odwiedzają) a w zaawansowanych badaniach można przeprowadzić eye tracking, czyli badania ruchu gałek ocznych w trakcie przeglądania i korzystania ze sklepu. Takie badanie dokładnie wskazuje zainteresowanie użytkowników.
Użyteczność ogólna:
Treści udostępniane w sklepie:
Zakupy i bezpieczeństwo
Zarządzanie sklepem internetowym
Dobrze wykonany audyt wymaga dużej wiedzy, doświadczenia, również narzędzi SEO i UX, które często są bardzo kosztowne, ale rekomendacje przynoszą zyski i podniesienie konwersji sprzedaży, co z pewnością przełoży się na kondycję całej firmy.