Profesjonalny Audyt SEO krok po kroku

czym jest audyt optymalizacji strony internetowej

Audyt SEO strony internetowej to szczegółowe badanie wszystkich czynników, które wpływają na widoczność i jakość strony internetowej z punktu widzenia pozycjonowania i optymalizacji w wyszukiwarkach takich jak Google.

SEO to skrót z angielskiego search engine optimization i oznacza optymalizację stron i sklepów internetowych pod algorytmy wszyszukiwarek internetowych takich jak Google, Bing, Yandex.

Efektem dobrze przeprowadzonego audytu jest raport z rekomendacjami obejmującymi poprawki na stronie i poza stroną, które wpłyną na zwiększenie widoczności serwisu w Internecie.

Celem audytu jest: 

  • poprawia widoczności strony w wynikach wyszukiwarek (Google),
  • zwiększenie ruchu użytkowników na stronie internetowej,
  • poprawa sprzedaży i zwiększenia ilości zamówień,
  • wskazanie problemów i błędów na stronie,

Darmowa wycena audytu:

Podaj email, żebyśmy mogli odpisać
Podaj nr telefonu, jeśli mamy zadzwonić.

SPIS TREŚCI

Dlaczego należy wykonać Audyt SEO?

Optymalizacja stron i sklepów internetowych oraz pozycjonowanie, które się z tym wiąże w wynikach wyszukiwania Google wymaga ogromnej wiedzy, doświadczenia oraz użycia specjalistycznych narzędzi.

Jeśli chcesz, żeby Twoja strona pojawiła się wysoko w wynikach naturalnych Google na kluczowe słowa dla Twojego biznesu, to audyt SEO jest dla Ciebie koniecznością.

Szybkość strony w wersji mobilnej i stacjonarnej, responsywność, linki zwrotne do strony, architektura informacji w serwisie, treści i dopasowanie do wymagań algorytmów, to tylko drobna część czynników wymagających sprawdzenia.

Dla kogo jest audyt? 

Praktycznie każda strona internetowa, sklep online, blog czy też portali internetowych potrzebuje badania i oceny.

Kiedy przeprowadzić badanie strony? 

Jeśli chcesz, żeby twoja strona osiągała lepsze wyniki, planujesz zmiany, rozpoczynasz nowy projekt, zmieniasz widoki, chcesz poprawić konwersję, planujesz pozycjonowanie w Google, to należy wykonać gruntowne badania serwisu i konkurencji a audyt SEO jest tego podstawą.

Co zawiera audyt stron internetowych

Profesjonalnie wykonany audyt zawiera listę czynników do poprawy z podziałem na krytyczne (do natychmiastowej zmiany), średnie (do zmiany w drugim etapie poprawek) oraz informacyjne (do poprawy w wolnym czasie).

Sprawdzimy wszystkie czynniki rankingowe SEO

Weryfikujemy najważniejsze elementy mające wpływ na wyniki naturalne w Google:

  • Ilość i jakość linków przychodzących z wysokiej jakości domen powiązanych tematycznie.
  • Wysokiej jakości wyczerpujące, świeże i unikalne treści na stronie.
  • Użyteczność internetowa w wersji mobilnej i stacjonarnej na wysokim poziomie.
  • Stałe czynniki SEO: zaufanie do domeny (wiek, historia), optymalizacja na stronie (techniczne SEO), CTR organiczny (współczynnik klikalności).

Lista kontrolna czynników SEO, które weryfikujemy przy audycie:

  • Czynniki domeny
  • Czynniki na poziomie serwerów i samego serwisu
  • Linki przychodzące do strony
  • Zachowanie użytkowników na stronie
audyt

Zobacz darmowy kurs na temat audytu

Z kursu dowiesz się:

  • czym jest audyt stron
  • jak przeprowadza się badanie serwisów www
  • jakie narzędzia należy użyć
  • czy darmowe audyty online mają sens
  • jakie wnioski można wyciągnąć z badania serwisów
  • dlaczego audyt jest taki ważny dla optymalizacji stron www

Lista czynników, które sprawdzamy podczas audytu

zawartość badania
Czynniki SEO na poziomie domeny internetowej
  • Słowo kluczowe w domenie
  • Wiek domeny
  • Historia rejestracji i własności domeny
  • Informacja o właścicielu domeny publicznie lub ukryte
Czynniki na poziomie serwisów/sklepów internetowych
  • Title/tytuł i słowo kluczowe w nim użyte
  • Słowo kluczowe na początku tytułu
  • Długość treści i artykułów na stronie oraz wyczerpanie tematu
  • Szybkość ładowania strony
  • Użyteczność strony www
  • Zaufanie do domeny
  • Poprawna architektura serwisu
  • Uniklane treści
  • H1 – H3 (tytuły w treści strony) ze słowem kluczowym
  • Dopasowanie tematyczne słów kluczowych użytych na stronach
  • Nasycenie słowami kluczowymi oraz TF-IDF
  • Optymalizacja: media – filmy, zdjęcia, audio
  • Opinie i oceny
  • Czytelność i wyedytowane treści na stronie
  • SSL jest ważnym czynnikiem
  • Linki kanoniczne
  • Świeżość opisów i treści
  • URL i optymalizacja
  • Strona kategorii
  • Breadcrumbs
  • Linki wychodzące ze strony do wartościowych stron
  • Description/opis i słowa kluczowe
  • Błędy w kodzie HTML
  • Powielanie meta danych
  • Przekierowanie na inną stronę
  • Duplikowanie treści w obrębie jednej witryny
Link zwrotne do strony, czyli backlinks
  • Ilość linków z różnych domen
  • Autorytet i wiek domeny linkującej
  • Zróżnicowanie typów linkowania
  • Użyte słowo kluczowe, naturalne linki
  • Wiek linku, linki od konkurencji
  • Zróżnicowanie linków (dofollow, nofollow)
  • Spam w linkach

Raport po przeprowadzeniu badania SEO

zawartość badania
Otrzymasz przejrzysty raport z wizualizacją naważniejszych czynników:
  • czynniki techniczne na stronie www
  • czynniki zewnętrzne (np. linki zwrotne, analiza konkurencji)
  • analiza treści na stronie (duplikaty, jakość, dopasowanie)
  • wydajność serwisu i serwera
  • użyteczność strony internetowej – User eXperience (UX) strony
  • sugestie i rekomendacje działań na przyszłość

Ile kosztuje audyt SEO?

cena audytu SEO

Koszt audytu zależy od wielkości serwisu, którego dotyczy. Inaczej bada się małą, lokalną stronę internetową zawierającą 20 podstron a inaczej duży rozbudowany serwis.

Nasi audytorzy muszą zweryfikować stan techniczny serwisu, treści, linki zwrotne. Mimo użycia specjalistycznego oprogramowania potrzebujemy opisać i zweryfikować dane, tak żeby nasze rekomendacje trafiały w punkt i przyniosły oczekiwane rezultaty.

Napisz do nas po wycenę: 

Podaj email, żebyśmy mogli odpisać
Podaj nr telefonu, jeśli mamy zadzwonić.