13 votes, average: 5,00 out of 513 votes, average: 5,00 out of 513 votes, average: 5,00 out of 513 votes, average: 5,00 out of 513 votes, average: 5,00 out of 5 (13: ocen, średnio: 5,00 z 5)
Musisz się zarejestrować, żeby głosować.
Loading...

 

Audyt SEO Strony Internetowej

Wycena usługi  – biuro@westom.pl lub tel. 530825825

 

Audyt Strony WWW to szczegółowe badanie wszystkich czynników, które wpływają na widoczność i jakość strony internetowej z punktu widzenia pozycjonowania i optymalizacji w wyszukiwarkach takich jak Google.

Efektem dobrze przeprowadzonego audytu jest raport z rekomendacjami obejmującymi poprawki na stronie i poza stroną, które wpłyną na zwiększenie widoczności serwisu w Internecie.

 

Ile kosztuje audyt strony internetowej?

Audyt SEO Cena

START

Prosta strona firmowa
600 zł netto
  • Sprawdzenie Optymalizacji Strony
  • Weryfikacja linków przychodzących
  • Sprawdzenie 400 czynników on-site
  • Mierzenie KPI dla strony
  • Audyt treści na stronie
  • Raport po badaniu

OPTYMALNY

Strony o średnim rozmiarze
1800 zł netto
  • Sprawdzenie Optymalizacji Strony
  • Weryfikacja linków przychodzących
  • Sprawdzenie 400 czynników on-site
  • Mierzenie KPI dla strony
  • Audyt treści na stronie
  • Raport po badaniu

PREMIUM

Highest level
wycena napisz do nas
  • Sprawdzenie Optymalizacji Strony
  • Weryfikacja linków przychodzących
  • Sprawdzenie 400 czynników on-site
  • Mierzenie KPI dla strony
  • Audyt treści na stronie
  • Raport po badaniu
  • SEO Plan dla strony

Napisz do nas celem otrzymania darmowej wyceny:

Podaj email, żebyśmy mogli odpisać
Podaj nr telefonu, jeśli mamy zadzwonić.

Otrzymasz przejrzysty raport z wizualizacją naważniejszych czynników:

audyt seo

Sprawdzimy dokładnie wszystkie dane statystyczne:

 

 

Używamy specjalistycznego oprogramowania:

Analityka i UX/UI: 

  • Google Search Console
  • Senuto
  • Google Analytics
  • Ahrefs
  • Semstorm
  • Seostation
  • HotJar
  • VWO

Badanie słów kluczowych i analiza treści na stronie (duplikaty, jakość treści):

  • Google Keyword Planner
  • Google trends
  • Ubersuggest
  • Keywordtool.io
  • Rank Tracker

SEO audyt optymalizacji na stronie (on-site):

  • Screaming Frog
  • SurferSEO
  • Ahrefs Webmasters Tools
  • Deepcrawl
  • WebSite Auditor

Linki przychodzące do strony (backlink building):

  • Ahrefs
  • CLUSTERIC Search Auditor
  • Majestic
  • SEO SpyGlass

 

Sprawdzimy wszystkie czynniki rankingowe SEO

Weryfikujemy najważniejsze elementy mające wpływ na wyniki naturalne w Google:

  • Ilość i jakość linków przychodzących z wysokiej jakości domen powiązanych tematycznie.
  • Wysokiej jakości wyczerpujące, świeże i unikalne treści na stronie.
  • Użyteczność internetowa w wersji mobilnej i stacjonarnej na wysokim poziomie.
  • Stałe czynniki SEO: zaufanie do domeny (wiek, historia), optymalizacja na stronie (techniczne SEO), CTR organiczny (współczynnik klikalności).

Lista kontrolna czynników SEO, które weryfikujemy przy audycie:

  • Czynniki domeny
  • Czynniki na poziomie serwerów i samego serwisu
  • Linki przychodzące do strony
  • Zachowanie użytkowników na stronie

Wpływ szacowany jest w skali od 1 do 10, gdzie 1 oznacza najmniejszy, 10 największy.

Czynniki na poziomie domeny internetowej: 
Waga czynnika
4Słowo kluczowe w domenie

 

W przypadku domen generycznych, czyli takich w których pojawia się słowo kluczowe w nazwie wpływ takiego czynnika może mieć pośrednie znaczenia. Google nie nadaje co prawda już takiej mocy słowom kluczowym w domenach jak t bywało w przeszłości ale w przypadku występowania takiego słowa w nazwie łatwiejsze staje się tworzenia linków zwrotnych. Nie ma potrzeby linkowania ze słowa kluczowego, co jest obarczone ryzykiem kar za linkowanie oraz czasami w samym zdobyciu linka.

 

3Wiek domeny

 

Wiek domeny nie ma znaczenia jeśli domena jest starsza niż jeden rok i nie ma złej historii.

 

3Słowo kluczowe w nazwie domeny

 

Domena, która zaczyna się od ważnego słowa kluczowego lub składa się wyłącznie z takiego słowa daje przewagę nad konkurencją w postaci pozytywnego wpływu SEO.

 

2Domeny lokalne

 

Domeny TLD czyli z rozszerzeniami dna dany kraj (np. Polska to .pl) może pomóc w działaniach na rynku lokalnym ale mocno ograniczać w innych krajach lub globalnie. Przykładowo domena z rozszerzeniem .pl łatwiej zaistnieje w wynikach polskich ale z dużym trudem w Niemczech, USA czy też jako serwis globalny. W takim przypadku trzeba posługiwać się domenami globalnym lub kupować domeny dla każdego kraju z osobna z dopasowanymi rozszerzeniami

 

1Subdomena ze słowem kluczowym

 

Słowo kluczowe w subdomenie ma niewielki wpływ na rankingi wyszukiwarek.

 

1Informacja o właścicielu domeny publicznie lub ukryte

 

W przypadku domen należących do osób prywatnych istnieje możliwość ukrywania właściciela domeny. Może to wzbudzać pewne wątpliwości co do intencji działań ale nie jest czynnikiem negatywnym bezpośrednio skutkującym na SEO.

Jeśli właściciel domeny dokonywał w przeszłości działań spamerskich istnieje możliwość, że Google obniży ranking jego kolejnych domen.

 

0Historia rejestracji i własności domeny

 

Obecnie czynnik długości rejestracji nie jest brany pod uwagę jako czynnik rankingowy ale w związku z tym, że łatwo sprawdzić ciągłość rejestracji domen nie jest wykluczone , że w niedalekiej przyszłości będzie brane pod uwagę. W szczególnych sytuacjach Google może resetować dane zbierane i dotyczące historii domeny, np. w przypadku linków ze spamem.

 

 

Czynniki na poziomie serwisów/sklepów internetowych
Waga czynnika
6Title/tytuł i słowo kluczowe w nim użyte

 

Słowo kluczowe w tytule jest ważnym czynnikiem w rankingu.

 

5Słowo kluczowe na początku tytułu

 

Jeśli tytuł zaczyna się od ważnego dla nas słowa kluczowego, to takie działanie jest szczególnie korzystne z punktu widzenia SEO. Dodatkowo daje ono pozytywny sygnał użytkownikowi.

 

 

5Długość treści i artykułów na stronie oraz wyczerpanie tematu

 

Treści, które wyczerpują temat i zachowują wysoki poziom merytoryczny mają przewagę nad krótki treściami z podobnych stron. Google porównuje krótkie i długie treści u poszczególnych konkurentów.

 

5Szybkość ładowania strony

 

Ważny czynnik, źle działająca technicznie strona i opóźniająca wczytywanie i widok użytkownikom jest złym sygnałem dla SEO. Szczególnie ważne może być sprawdzanie ładowania strony przez przeglądarkę Chrome, którą Google używa do weryfikowania sprawności serwisów internetowych.

 

 

5Użyteczność strony www

 

Ważny czynnik szczególnie w wersji na urządzenia mobilne o której wiele osób zapomina.

 

5Zaufanie do domeny

 

Historia domeny i ranking domeny w przeszłości.

 

4Poprawna architektura serwisu

 

Właściwa struktura strony pozwala robotom skutecznie indeksować serwis i przekazuje sygnał o prawidłowej optymalizacji.

4Unikalne treści

 

Ważny czynnik rankujący. Nowe i świeże treści dobrze wypływają na SEO.

 

 

4H1 – H3 (tytuły w treści strony) ze słowem kluczowym

 

H1 jest szczególnie ważnym czynnikiem i jako tytuł istotnym dla SEO stron. Po Title jako drugi daje sygnał o ważności słów kluczowych .

H2 – H3 – mają cechy bardziej informacyjne ale również pozytywnie wpływają na ranking.

 

4Dopasowanie tematyczne

 

Słowa kluczowe, tematyka i treści powinny być powiązane tematycznie.

 

4Nasycenie słowami kluczowymi oraz TF-IDF

 

Czynnik może być ważny, jeśli jest umiejętnie użyty. Nasycenie słowami kluczowymi nabiera szczególnej wagi od kiedy działa algorytm uczenia maszynowego.

 

4Media – filmy, zdjęcia, audio

 

Pozytywny wpływ jeśli media są wartościowe a użytkownicy chętnie z nich korzystają.

 

3Treści na stronie są autoryzowane

 

 

3Opinie i oceny

 

Mocny wpływ na wyświetlanie się strony, szczególnie w wynikach lokalnych. Oceny z Mapy Google mogą mieć znaczący wpływ na pozycje strony na mapach.

 

3Czytelność i wyedytowane treści na stronie

 

2SSL jest ważnym czynnikiem

 

Ważny dla sklepów i serwisów, które przetwarzają wrażliwe dane klientów i odwiedzających .

 

3Linki kanoniczne

 

Używane właściwie dobrze wpływają na rankingi.

 

3Użycie słów kluczowych w pierwszych 100 znakach.

 

3Świeżość opisów i treści oraz dodawanie nowych treści.

 

Nowe i aktualne treści są ważnym czynnikiem dla SEO.

 

3Optymalizacja mediów

 

Optymalizacja zdjęć, filmów i audio jest ważnym czynnikiem. Media o dużych rozmiarach mogą mieć problemy z wczytywaniem.

 

3URL i optymalizacja

 

Za długi url ma zły wpływ. Czym krótszy i z użyciem słowa kluczowego tym lepiej.

 

3Strona kategorii

 

Użyteczna i dobrze zoptymalizowana strona kategorii może być bardzo mocnym czynnikiem wpływającym na widoczność strony sieci.

 

2Breadcrumbs

 

Okruszki (breadcrumbs) świadczą o dobrej użyteczności strony.

 

2AMP

 

AMP może być czynnikiem rankującym.

 

2Geolokalizacja serwera

 

2Użyteczny z punktu widzenia odwiedzającego serwis conetnt

 

1LSI, czyli Latent semantic Indexing (utajnione indeksowanie semantyczne)

 

Wyrażenie połączone tematycznie pozwalają algorytmowi lepiej umiejscowić domenę tematycznie. Np. kursy mogą dotyczyć nauki jak i walut.

 

1YouTube

 

Powiązanie serwisu z filami na YT może być czynnikiem wspomagającymi pozycjonowanie.

 

1Wypunktowania, listingi

 

Dobra struktura treści może pomóc robotowi lepiej zindeksować i uszeregować stronę.

 

1Poprawna gramatyka i poziom merytoryczny treści

 

Jakość przekazywanych treści ma wpływ na SEO

 

1Podany realny adres i telefon

 

Duża ilość spamu i fałszywych serwisów powoduje, że wartości nabiera podanie istniejącego adresu i telefonu.

1Linki wychodzące ze strony do wartościowych stron

 

Linki wychodzące mogą być pozytywnym sygnałem, jeśli nie ma ich w nadmiarze i jeśli prowadzą do wartościowych stron powiązanych tematycznie.

 

0Description/opis i słowa kluczowe – 0

 

Obecnie brak jest sygnałów, że używanie słów kluczowych w opisie działa pozytywnie na widoczność w wyszukiwarkach internetowych. Opis nadal wyświetla się w wynikach wyszukiwania więc prawidłowe przegotowanie pod użytkownika może skutkować dobrą klikalnością.

 

0Ukrywanie treści na wersji mobilnej

 

Nie ma wpływu, chyba że jest to treść ważna z punktu widzenia całego serwisu. Np. ważne opisy produktów.

 

0Google Analytics i Google Search Console

 

Instalacja i  używanie narzędzi Google nie ma wpływu na SEO

 

-1Treści ukryte na stronie

 

W przypadku treści rozwijanych niektóre treści mogą nie być indeksowane a co się z tym wiąże mieć negatywny skutek dla SEO.

 

-2Błędy w kodzie HTML

 

-2Powielanie meta danych

 

-2Przekierowanie na inną stronę

 

-3Nadużywanie reklam na stronie

 

-3Duża liczba wychodzących linków

 

-3Ukrywanie linków i reklam na stronie

 

-3IP oznaczone jako spam

 

Jeśli Twoja strona używa IP, który oznaczony jest jako spamowy, to spodziewaj się obniżenia rankingu.

 

– 3Niestojące strony i błędne linkowanie wewnętrzne do nich

 

-4Duplikowanie treści w obrębie jednej witryny

 

Powielone treści bez linkowania kanonicznego mogą negatywnie wpłynąć na wyniki strony.

 

-4Upychanie słów kluczowych w treściach

 

-5Niskiej jakości strony, które skupiają się na zarabianiu a nie użyteczności

 

-5Przeoptymalizowanie strony

 

Nadużywanie czynników optymalizacyjnych SEO powoduje spadek w rankingach.

 

-7Strony, które padły łupem hakerów.

 

Hakerzy podmieniają strony, robią przekierowania ale najczęściej dodają linki do treści lub podstawiają swoją ofertę. Często są to oferty na pograniczy dobrych obyczajów i przestępstwa.

 

-7Automatycznie generowane treści

 

 

Link zwrotne, czyli backlinks
7Ilość linków z różnych domen

 

6Autorytet i wiek domeny linkującej

 

Linki z domen z wieloletnią, dobrą (brak spamu) mają znaczenie.

 

6Zróżnicowanie typów linkowania.

 

Różne typu linków i miejsc linkowania znacząco pomaga w poprawieniu i utrzymaniu widoczności w Internecie.

5Użyte słowo kluczowe

 

Anchor text użyty w linkach ma wpływ na wyniki wyszukiwani tego słowa.

 

5Linki o naturalnym profilu

 

Nadużywanie słowa kluczowego może zostać ukarane, dlatego wskazane jest naturalny profil linków.

 

5Linki z ze stron o uznanym autorytecie w danej tematyce

 

4Wiek linku

 

Linki starsze mają większą wartość niż linki niedawno dodane.

 

4Linki od konkurencji.

 

4Linki w treści

 

Linki w górnej części strony i umieszczone wewnątrz treści są wyżej cenione niż np. linki ze stopki.

 

3Linki z domen z tym samym rozszerzeniem.

 

Linki z domen tych samych krajów i użyciem tego samego języka mają większe znaczenie.

 

3Alt w obrazach

 

Atrybut alt jest tym samym co słowo kluczowe w linkach

 

3Ilość linków z samej domeny

 

3Schema.org

 

3Otoczenie linku słowami kluczowymi powiązanymi tematycznie

 

Link umieszczony w treściach o podobnym kontekście z uzyciem synonimów i wyrazów bliskoznacznych ma pozytywny wpływ na SEO.

 

2Linki z różnych IP

 

2Linki z przekierowań 301

 

Linki tego typu mogą przenosić mniejszą moc niż tradycyjny backlink.

 

1Wewnętrze linkowanie z użyciem słowa kluczowego

 

1Linki z Wikipedii

 

Linki tego typu są nofollow ale mogą mieć niewielki pozytywny wpływ

 

0Nofollow –  linki

 

Większość linków nofollow jest ignorowanych.

 

0Linki sitewide – ze wszystkich podstron

 

Linki tego typu zlicza się jako jeden.

 

0Linki z reklam, np. Google Ads

 

Brak wpływu linków z reklam, ale trzeba mieć na uwadze że Google może czytać nawet takie linki z czasem. Obecnie są nofollow ale boty Google również takie linki identyfikują.

 

-1Linki z tej samej klasy IP

 

-2Przesadne przekierowania 301

 

-3Linki z forum

 

Google może obniżyć strony z linkami pochodzącymi z ogólnie odstępnych for. Powodem jest między innymi nadużywanie tego źródła przez pozycjonerów w przeszłości.

 

-3Linki ze słabej jakości treści

 

-4Użycie słowa kluczowego, które szkodzi pozycjonowaniu

 

Algorytmy są uczulone na linkowanie z niektórych bardzo dochodowych słów kluczowych, dlatego samo użycie takiego słowa może skutkować odwrotnym efektem od zamierzonego.

-5Linki z niskiej jakości katalogów

 

-5Linki ze złych stron

 

Strony ze złą historią (spam) mogą znacząco obniżyć ranking widoczności Twojej strony.

 

-5Linki z fałszywych blogów i PBN

 

Zdobywanie linków to nie tylko uczciwe praktyki ale również kupowanie linków. Sprzedający to często wątpliwej reputacji pozycjonerzy, którzy budują pseudo strony na przechwyconych domenach wyłącznie po to, żeby sprzedawać na nich linki/ Tego typu praktyki obarczone są dużym ryzykiem w postaci kar od Google.

 

-6Sprzedawanie linków ze strony

 

Nie tylko kupowanie ale również sprzedaż linków może szkodzić.

 

– 8Szybki i nienaturalny przyrost linków

 

– 8Kupowanie linków ze stron o niskiej reputacji

 

– 8Systemy wymiany linków

 

SWL (Systemy wymiany linków) może znacząco przyczynić się do ukarania naszej strony www.

 

Wpływ zachowania użytkownika  na SEO strony www
Waga czynnika

 

6 RankBrain – algorytm

 

RB odpowiada szacowanie zachowania użytkownika i na tej postawie ocenia się jakość strony.

 

6Sygnały marki

 

Wyszukiwanie marki w połączeniu ze słowami kluczowymi

 

5Organiczny ruch na stronie

 

4Ilość i jakość komentarzy i ocen

 

4Długość pobytu na stronie

 

4Organiczne CTR

 

 

 

3Media społecznościowe

 

Strony firmowe w mediach społecznościowych i interakcja z użytkownikami. Np. Facebook, Twitter, YouTube. Również Linkedin.

 

2Bounce rate – poziom odrzuceń strony internetowej

 

1 Powracający użytkownicy

 

Napisz do nas:

Podaj email, żebyśmy mogli odpisać
Podaj nr telefonu, jeśli mamy zadzwonić.