Co to jest audyt SEO stron internetowych?

Audyt SEO to sprawdzenie optymalizacji serwisu internetowego z punktu widzenia wyszukiwarek internetowych.
SEO oznacza z języka angielskiego Search Engine Optimization i obejmuje zarówno działania na stronie (on-page), czyli optymalizację jak i poza stroną www (off-page), czyli pozycjonowanie.
Audyt SEO ma nam odpowiedzieć jaki jest stan optymalizacji i pozycjonowania oraz poszukać szans na poprawę.
Jakiej branży by nie dotyczył audyt, to ma on za zadanie dokonać niezależnej oceny . Audyt ma na celu zbadanie zgodności z określonymi normami, standardami, wzorcami czy przepisami.
Audyt stron internetowych to sprawdzenie wszystkich wewnętrznych i zewnętrznych czynników mających realny wpływ na Twój biznes w internecie:
Czynniki wewnętrzne takie jak: 
  • serwer i jego jakość (szybkość, dostępność, bezpieczeństwo),
  • strona internetowa (UX, layout, jakość skrytpów),
  • czynniki optymalizacyjne (atrybuty title, description, alt – pełna lista poniżej),
  • streści na stronie (jakość, dopasowanie do wymagań, unikalność, zgodność z wytycznymi SEO),
Czynniki zewnętrzne to między innymi:
  • linki przychodzące (jakość linków, ilość, przyrost),
  • anchor text (słowo kluczowe z linków),
  • media społecznościowe
  • wzmianki o stronie
  • marketing wirusowy
  • ePR
  • świadomość i siła marki
W trakcie audytu sprawdza się wszystkie elementy mające powiązanie z e-commerce, w tym SEO, SEA, UX, UI, SEM, Media społecznościowe, IT, Analitykę oraz wszystkie elementy, które mogą się z tym wiązać.
Przykład sprawdzenia widoczności w sieci:
audyt seo

Elementy audytu SEO, które wymagają dokładnego sprawdzenia:

  • Użyteczność witryny – określenie stopnia użyteczności wyszukiwarek jest ważnym punktem zaczepienia. Użyteczność wpływa na wiele czynników np. na współczynnik konwersji .
  • Czas ładowania strony – zbyt długi czas ładowania spowalnia indeksowanie i może wykluczyć z konkurencji w sektorze mobilnym.
  • Sprawdzenie kondycji witryny z perspektywy wyszukiwarek np. poprzez sprawdzenie pamięci podręcznej przeglądarki Google – czy zapisane wersje Twojej witryny odpowiadają rzeczywistym stronom.
  • Sprawdzenie kondycji słów kluczowych – czy witryna nakierowana jest na właściwe słowa kluczowe.
  • Sprawdzenie adresu URL – adres ma być prosty, jasny ale treściwy. Odpowiednio nasycony w słowa kluczowe (z umiarem).
  • Wyszukiwanie duplikatów treści – czy adresy bez przedrostka www zostają permanentnie przekierowane do adresów z tym przedrostkiem i na odwrót. To również upewnienie się, czy do danej zawartości nie prowadzi kilka adresów URL.
  • Ocena znacznika tytułowego – znacznik na każdej stronie ma być unikatowy i opisowy. Nazwę marki zaleca się umieścić na końcu znacznika, a długość znacznika tytułowego nie powinna przekraczać 70 znaków.
  • Ocena znaczników meta – czy na witrynie pojawia się znacznik meta robots. Przypadkowo umieszczony znacznik noindex lub nofollow może zaniżać pozycję w rankingu wyszukiwania.
  • Ocena treści – czy treść jest czytelna dla użytkowników, czy jest ciekawa. Czy jej forma może na dłużej zainteresować czytelników. Jeśli będzie długi suchy tekst, nikt tego nie będzie chciał czytać. Liczy się wszystko: odpowiednia czcionka, długość akapitów, obecność tytułów i nagłówków itp.
  • Ocena przekierowań – czy przekierowania działają prawidłowo i czy wskazują odpowiednie adresy URL. Nie wszystkie przekierowania są sobie równe. Zasada jest taka, że przekierowań powinno być jak najmniej.
  • Ocena linków wewnętrznych – należy odszukać strony, na których jest zbyt dużo linków wewnętrznych. Są one oczywiście bardzo użyteczne, ale nie należy przesadzać z ich ilością.
  • Linki zewnętrzne – analiza odnośników prowadzących do witryny. Są do tego specjalne narzędzia np. Majestic SEO, Open Site Explorer.
  • Atrybut alt w znacznikach img – należy sprawdzić, czy wszystkie obrazy na stronie są prawidłowo opisane w atrybucie alt i czy zawierają nazwy plików.
  • Unikanie niepotrzebnych subdomen– wyszukiwarki nie zawsze doceniają autorytet domeny i wpływ linków na subdomen.
  • Ocena słów kluczowych
  • Ocena słów kluczowych to kolejny bardzo ważny krok audytu. Przeprowadza się ją w kilku krokach:
Przykład wizualnej mapy strony www:
audyt sklepu internetowego

Lista czynników badanych podczas audytu SEO.

Wpływ szacowany jest w skali od 1 do 10, gdzie 1 oznacza najmniejszy, 10 największy.

  1. Czynniki na poziomie domeny.
Waga czynnika
4Słowo kluczowe w domenie

W przypadku domen generycznych, czyli takich w których pojawia się słowo kluczowe w nazwie wpływ takiego czynnika może mieć pośrednie znaczenia. Google nie nadaje co prawda już takiej mocy słowom kluczowym w domenach jak t bywało w przeszłości ale w przypadku występowania takiego słowa w nazwie łatwiejsze staje się tworzenia linków zwrotnych. Nie ma potrzeby linkowania ze słowa kluczowego, co jest obarczone ryzykiem kar za linkowanie oraz czasami w samym zdobyciu linka.

3Wiek domeny

Wiek domeny nie ma znaczenia jeśli domena jest starsza niż jeden rok i nie ma złej historii.

3Słowo kluczowe w nazwie domeny

Domena, która zaczyna się od ważnego słowa kluczowego lub składa się wyłącznie z takiego słowa daje przewagę nad konkurencją w postaci pozytywnego wpływu SEO.

2Domeny lokalne

Domeny TLD czyli z rozszerzeniami dna dany kraj (np. Polska to .pl) może pomóc w działaniach na rynku lokalnym ale mocno ograniczać w innych krajach lub globalnie. Przykładowo domena z rozszerzeniem .pl łatwiej zaistnieje w wynikach polskich ale z dużym trudem w Niemczech, USA czy też jako serwis globalny. W takim przypadku trzeba posługiwać się domenami globalnym lub kupować domeny dla każdego kraju z osobna z dopasowanymi rozszerzeniami

1Subdomena ze słowem kluczowym

Słowo kluczowe w subdomenie ma niewielki wpływ na rankingi wyszukiwarek.

1Informacja o właścicielu domeny publicznie lub ukryte

W przypadku domen należących do osób prywatnych istnieje możliwość ukrywania właściciela domeny. Może to wzbudzać pewne wątpliwości co do intencji działań ale nie jest czynnikiem negatywnym bezpośrednio skutkującym na SEO.

0Historia rejestracji i własności domeny

Obecnie czynnik długości rejestracji nie jest brany pod uwagę jako czynnik rankingowy ale w związku z tym, że łatwo sprawdzić ciągłość rejestracji domen nie jest wykluczone , że w niedalekiej przyszłości będzie brane pod uwagę. W szczególnych sytuacjach Google może resetować dane zbierane i dotyczące historii domeny, np. w przypadku linków ze spamem.

 

2. Czynniki na poziomie serwisów/sklepów internetowych

Waga czynnika
6Title/tytuł i słowo kluczowe w nim użyte

Słowo kluczowe w tytule jest ważnym czynnikiem w rankingu.

5Słowo kluczowe na początku tytułu

Jeśli tytuł zaczyna się od ważnego dla nas słowa kluczowego, to takie działanie jest szczególnie korzystne z punktu widzenia SEO. Dodatkowo daje ono pozytywny sygnał użytkownikowi.

5Długość treści i artykułów na stronie oraz wyczerpanie tematu

Treści, które wyczerpują temat i zachowują wysoki poziom merytoryczny mają przewagę nad krótki treściami z podobnych stron. Google porównuje krótkie i długie treści u poszczególnych konkurentów.

5Szybkość ładowania strony

Ważny czynnik, źle działająca technicznie strona i opóźniająca wczytywanie i widok użytkownikom jest złym sygnałem dla SEO. Szczególnie ważne może być sprawdzanie ładowania strony przez przeglądarkę Chrome, którą Google używa do weryfikowania sprawności serwisów internetowych.

5Użyteczność strony

Ważny czynnik szczególnie w wersji na urządzenia mobilne o której wiele osób zapomina.

5Zaufanie do domeny

Historia domeny i ranking domeny w przeszłości.

4Poprawna architektura serwisu

Właściwa struktura strony pozwala robotom skutecznie indeksować serwis i przekazuje sygnał o prawidłowej optymalizacji.

4Unikalne treści

Ważny czynnik rankujący. Nowe i świeże treści dobrze wypływają na SEO.

4H1 – H3 (tytuły w treści strony) ze słowem kluczowym

H1 jest szczególnie ważnym czynnikiem i jako tytuł istotnym dla SEO stron. Po Title jako drugi daje sygnał o ważności słów kluczowych .

H2 – H3 – mają cechy bardziej informacyjne ale również pozytywnie wpływają na ranking.

4Dopasowanie tematyczne

Słowa kluczowe, tematyka i treści powinny być powiązane tematycznie.

4Nasycenie słowami kluczowymi oraz TF-IDF

Czynnik może być ważny, jeśli jest umiejętnie użyty. Nasycenie słowami kluczowymi nabiera szczególnej wagi od kiedy działa algorytm uczenia maszynowego.

4Media – filmy, zdjęcia, audio

Pozytywny wpływ jeśli media są wartościowe a użytkownicy chętnie z nich korzystają.

3Treści na stronie są autoryzowane
3Opinie i oceny

Mocny wpływ na wyświetlanie się strony, szczególnie w wynikach lokalnych. Oceny z Mapy Google mogą mieć znaczący wpływ na pozycje strony na mapach.

3Czytelność i wyedytowane treści na stronie
2SSL jest ważnym czynnikiem

Ważny dla sklepów i serwisów, które przetwarzają wrażliwe dane klientów i odwiedzających .

3Linki kanoniczne

Używane właściwie dobrze wpływają na rankingi.

3Użycie słów kluczowych w pierwszych 100 znakach.
3Świeżość opisów i treści oraz dodawanie nowych treści.

Nowe i aktualne treści są ważnym czynnikiem dla SEO.

3Optymalizacja mediów

Optymalizacja zdjęć, filmów i audio jest ważnym czynnikiem. Media o dużych rozmiarach mogą mieć problemy z wczytywaniem.

3URL i optymalizacja

Za długi url ma zły wpływ. Czym krótszy i z użyciem słowa kluczowego tym lepiej.

3Strona kategorii

Użyteczna i dobrze zoptymalizowana strona kategorii może być bardzo mocnym czynnikiem wpływającym na widoczność strony sieci.

2Breadcrumbs

Okruszki (breadcrumbs) świadczą o dobrej użyteczności strony.

2AMP

AMP może być czynnikiem rankującym.

2Geolokalizacja serwera
2Użyteczny z punktu widzenia odwiedzającego serwis conetnt
1LSI, czyli Latent semantic Indexing (utajnione indeksowanie semantyczne)

Wyrażenie połączone tematycznie pozwalają algorytmowi lepiej umiejscowić domenę tematycznie. Np. kursy mogą dotyczyć nauki jak i walut.

1YouTube

Powiązanie serwisu z filami na YT może być czynnikiem wspomagającymi pozycjonowanie.

1Wypunktowania, listingi

Dobra struktura treści może pomóc robotowi lepiej zindeksować i uszeregować stronę.

1Poprawna gramatyka i poziom merytoryczny treści

Jakość przekazywanych treści ma wpływ na SEO

1Podany realny adres i telefon

Duża ilość spamu i fałszywych serwisów powoduje, że wartości nabiera podanie istniejącego adresu i telefonu.

1Linki wychodzące ze strony do wartościowych stron

Linki wychodzące mogą być pozytywnym sygnałem, jeśli nie ma ich w nadmiarze i jeśli prowadzą do wartościowych stron powiązanych tematycznie.

0Description/opis i słowa kluczowe – 0

Obecnie brak jest sygnałów, że używanie słów kluczowych w opisie działa pozytywnie na widoczność w wyszukiwarkach internetowych. Opis nadal wyświetla się w wynikach wyszukiwania więc prawidłowe przegotowanie pod użytkownika może skutkować dobrą klikalnością.

0Ukrywanie treści na wersji mobilnej

Nie ma wpływu, chyba że jest to treść ważna z punktu widzenia całego serwisu. Np. ważne opisy produktów.

0Google Analytics i Google Search Console

Instalacja i  używanie narzędzi Google nie ma wpływu na SEO

-1Treści ukryte na stronie

W przypadku treści rozwijanych niektóre treści mogą nie być indeksowane a co się z tym wiąże mieć negatywny skutek dla SEO.

-2Błędy w kodzie HTML
-2Powielanie meta danych
-2Przekierowanie na inną stronę
-3Nadużywanie reklam na stronie
-3Duża liczba wychodzących linków
-3Ukrywanie linków i reklam na stronie
-3IP oznaczone jako spam

Jeśli Twoja strona używa IP, który oznaczony jest jako spamowy, to spodziewaj się obniżenia rankingu.

– 3Niestojące strony i błędne linkowanie wewnętrzne do nich
-4Duplikowanie treści w obrębie jednej witryny

Powielone treści bez linkowania kanonicznego mogą negatywnie wpłynąć na wyniki strony.

-4Upychanie słów kluczowych w treściach
-5Niskiej jakości strony, które skupiają się na zarabianiu a nie użyteczności
-5Przeoptymalizowanie strony

Nadużywanie czynników optymalizacyjnych SEO powoduje spadek w rankingach.

-7Strony, które padły łupem hakerów.

Hakerzy podmieniają strony, robią przekierowania ale najczęściej dodają linki do treści lub podstawiają swoją ofertę. Często są to oferty na pograniczy dobrych obyczajów i przestępstwa.

-7Automatycznie generowane treści

 

3. Link zwrotne, czyli backlinks

7Ilość linków z różnych domen
6Autorytet i wiek domeny linkującej

Linki z domen z wieloletnią, dobrą (brak spamu) mają znaczenie.

6Zróżnicowanie typów linkowania.

Różne typu linków i miejsc linkowania znacząco pomaga w poprawieniu i utrzymaniu widoczności w Internecie.

5Użyte słowo kluczowe

Anchor text użyty w linkach ma wpływ na wyniki wyszukiwani tego słowa.

5Linki o naturalnym profilu

Nadużywanie słowa kluczowego może zostać ukarane, dlatego wskazane jest naturalny profil linków.

5Linki z ze stron o uznanym autorytecie w danej tematyce

 

4Wiek linku

 

Linki starsze mają większą wartość niż linki niedawno dodane.

4Linki od konkurencji.
4Linki w treści

Linki w górnej części strony i umieszczone wewnątrz treści są wyżej cenione niż np. linki ze stopki.

3Linki z domen z tym samym rozszerzeniem.

Linki z domen tych samych krajów i użyciem tego samego języka mają większe znaczenie.

3Alt w obrazach

Atrybut alt jest tym samym co słowo kluczowe w linkach

3Ilość linków z samej domeny
3Schema.org
3Otoczenie linku słowami kluczowymi powiązanymi tematycznie

Link umieszczony w treściach o podobnym kontekście z uzyciem synonimów i wyrazów bliskoznacznych ma pozytywny wpływ na SEO.

2Linki z różnych IP
2Linki z przekierowań 301

Linki tego typu mogą przenosić mniejszą moc niż tradycyjny backlink.

1Wewnętrze linkowanie z użyciem słowa kluczowego
1Linki z Wikipedii

Linki tego typu są nofollow ale mogą mieć niewielki pozytywny wpływ

0Nofollow –  linki

Większość linków nofollow jest ignorowanych.

0Linki sitewide – ze wszystkich podstron

Linki tego typu zlicza się jako jeden.

0Linki z reklam, np. Google Ads

Brak wpływu linków z reklam, ale trzeba mieć na uwadze że Google może czytać nawet takie linki z czasem. Obecnie są nofollow ale boty Google również takie linki identyfikują.

-1Linki z tej samej klasy IP
-2Przesadne przekierowania 301
-3Linki z forum

Google może obniżyć strony z linkami pochodzącymi z ogólnie odstępnych for. Powodem jest między innymi nadużywanie tego źródła przez pozycjonerów w przeszłości.

-3Linki ze słabej jakości treści
-4Użycie słowa kluczowego, które szkodzi pozycjonowaniu

Algorytmy są uczulone na linkowanie z niektórych bardzo dochodowych słów kluczowych, dlatego samo użycie takiego słowa może skutkować odwrotnym efektem od zamierzonego.

-5Linki z niskiej jakości katalogów
-5Linki ze złych stron

Strony ze złą historią (spam) mogą znacząco obniżyć ranking widoczności Twojej strony.

-5Linki z fałszywych blogów i PBN

Zdobywanie linków to nie tylko uczciwe praktyki ale również kupowanie linków. Sprzedający to często wątpliwej reputacji pozycjonerzy, którzy budują pseudo strony na przechwyconych domenach wyłącznie po to, żeby sprzedawać na nich linki/ Tego typu praktyki obarczone są dużym ryzykiem w postaci kar od Google.

-6Sprzedawanie linków ze strony

Nie tylko kupowanie ale również sprzedaż linków może szkodzić.

– 8Szybki i nienaturalny przyrost linków
– 8Kupowanie linków ze stron o niskiej reputacji
– 8Systemy wymiany linków

SWL (Systemy wymiany linków) może znacząco przyczynić się do ukarania naszej strony www.

4. Wpływ zachowania użytkownika.

Waga czynnika

 

6 RankBrain – algorytm

RB odpowiada szacowanie zachowania użytkownika i na tej postawie ocenia się jakość strony.

6Sygnały marki

Wyszukiwanie marki w połączeniu ze słowami kluczowymi

5Organiczny ruch na stronie
4Ilość i jakość komentarzy i ocen
4Długość pobytu na stronie
4Organiczne CTR
3Media społecznościowe

Strony firmowe w mediach społecznościowych i interakcja z użytkownikami. Np. Facebook, Twitter, YouTube. Również Linkedin.

2Bounce rate – poziom odrzuceń strony internetowej
1 Powracający użytkownicy

Dobry audyt musi zakończyć się podsumowaniem stanu bieżącego z określeniem problemów:

  • krytycznych – wymagających natychmiastowej naprawy
  • ważnych, które należy poprawić w najbliższym czasie
  • mniej ważnych – można poprawić w wolnej chwili
Audyt SEO powinien zawierać również analizę konkurencji oraz wskazywać szansę i możliwości osiągnięcia wyższego poziomu.

Czy wystarczy ci darmowy lub automatyczny audyt SEO?

SEO to sztuka, której większość wiedzy nie jest opisane. Wyłącznie doświadczony specjalista od pozycjonowania i optymalizacji jest w stanie przygotować odpowiedni raport z trafnymi konkluzjami. Algorytmy Google wyprzedzają oprogramowanie do analizy SEO. Skup się więc na wyborze dobrego konsultanta a jemu pozostaw wybór narzędzia w postaci programów.
Przykład analizy lików przychodzących:
audyt sklepu internetowego
Do you like Westom's articles? Follow on social!
Comments to: Audyt SEO

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Polecam książkę:

    E-commerce

    Strona internetowa przyjazna wyszukiwarkom pozwala na szybsze zaindeksowanie jej zawartości oraz na wysokie pozycje w wynikach naturalnych np. Google. Aby witryna była dostępna dla wyszukiwarek, musi spełniać określone kryteria. Przede wszystkim treść, która znajduje się na stronie internetowej musi być łatwo dostępna dla robotów indeksujących. To pierwszy, najważniejszy krok do zajęcia wysokiej pozycji w rankingu […]
    Na czym polega dobieranie słów kluczowych? Analiza słów kluczowych polega na znalezieniu takich słów/fraz, których najczęściej używają użytkownicy internetu do wyszukiwania określonych produktów czy usług. Badanie słów kluczowych jest ważnym pierwszym krokiem we wszelkich działaniach marketingowych. Właściwie wdrożona strategia SEO przyczyni się do lepszej sprzedaży produktów czy usług. Prawie każdy z nas codziennie szuka wielu […]

    Worlwide

    Czym jest Google Ads? Google Ads (poprzednio Google Adwords) to system reklamowy, dzięki każdy posiadający wystarczające fundusze może  błyskawicznie wyświetlić swoją reklamę tekstową, graficzną lub wideo w wyszukiwarce Google, w poczcie Gmail, YouTube oraz u partnerów firmy Google. Zasada działania w większości oparta jest o prostą metodę: kto da więcej, ten wyświetla swoją reklamę częściej […]
    Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Praktyczny poradnik jak wypozycjonować i zoptymalizować stronę www i osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron to inaczej wpływanie na wyszukiwarki internetowe np. Google, Bing, Yandex tak, żeby wyświetlić daną stronę w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania na wysokich pozycjach. Efekty z pozycjonowania są widoczne po dużym czasie, wymagają […]
    Co to jest reklama internetowa i jak działa? Z artykułu dowiesz się co to jest reklama internetowa, jakie są najważniejsze formy reklamy online oraz przedstawię ranking skuteczności różnych form reklam w podziale na: reklamę płatną reklamę bezpłatną a na końcu stworzyłem ranking skuteczności wszystkich form reklamy internetowej, zarówno płatnych jak i bezpłatnych. Dowiesz się więc […]
    Strona internetowa przyjazna wyszukiwarkom pozwala na szybsze zaindeksowanie jej zawartości oraz na wysokie pozycje w wynikach naturalnych np. Google. Aby witryna była dostępna dla wyszukiwarek, musi spełniać określone kryteria. Przede wszystkim treść, która znajduje się na stronie internetowej musi być łatwo dostępna dla robotów indeksujących. To pierwszy, najważniejszy krok do zajęcia wysokiej pozycji w rankingu […]
    Na czym polega dobieranie słów kluczowych? Analiza słów kluczowych polega na znalezieniu takich słów/fraz, których najczęściej używają użytkownicy internetu do wyszukiwania określonych produktów czy usług. Badanie słów kluczowych jest ważnym pierwszym krokiem we wszelkich działaniach marketingowych. Właściwie wdrożona strategia SEO przyczyni się do lepszej sprzedaży produktów czy usług. Prawie każdy z nas codziennie szuka wielu […]
    Social media marketing to inaczej marketing w mediach społecznościowych, czyli wykorzystywanie mediów społecznościowych typu Facebook, YouTube, Twitter do reklamy i promocji, budowania świadomości marki i realizowania innych celów marketingowych.  Zazwyczaj marketing w mediach społecznościowych polega na budowaniu zaangażowania użytkowników sieci oraz szeroko pojęty branding np. w postaci wzrostu przywiązania do marki, czy też rozpoznawalności marki. […]

    Ostatnio chętnie czytane

    Szkolenie z SEO (search engine optimization), czyli nauka  pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych to zajęcie dla osób o szerokiej wiedzy, potrafiącej łączyć wiele dziedzin (np. IT, content marketing, UX), cierpliwej i potrafiącej współpracować z klientami. Po kursie z zakresu SEO każdy powinien znać techniki zdobywania widoczności w Internecie, po przez działania optymalizacyjne na stronie www […]
    Czym jest audyt sklepów internetowych? Audyt sklepów internetowych to sprawdzenie wszystkich wewnętrznych i zewnętrznych czynników mających realny wpływ na Twój biznes w Internecie. W trakcie audytu weryfikuje się  wszystkie elementy mające powiązanie z e-commerce, w tym SEO, SEA, UX, UI, SEM, Media społecznościowe, IT, Analitykę oraz wszystkie elementy, które mogą się z tym wiązać: Czynniki […]
    Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Praktyczny poradnik jak wypozycjonować i zoptymalizować stronę www i osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron to inaczej wpływanie na wyszukiwarki internetowe np. Google, Bing, Yandex tak, żeby wyświetlić daną stronę w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania na wysokich pozycjach. Efekty z pozycjonowania są widoczne po dużym czasie, wymagają […]
    Co to jest reklama internetowa i jak działa? Z artykułu dowiesz się co to jest reklama internetowa, jakie są najważniejsze formy reklamy online oraz przedstawię ranking skuteczności różnych form reklam w podziale na: reklamę płatną reklamę bezpłatną a na końcu stworzyłem ranking skuteczności wszystkich form reklamy internetowej, zarówno płatnych jak i bezpłatnych. Dowiesz się więc […]

    Kategorie

    Login

    marketing treści
    Welcome to Typer

    Brief and amiable onboarding is the first thing a new user sees in the theme.
    Join Typer
    Registration is closed.