Audyt SEO strony internetowej to szczegółowe badanie wszystkich czynników, które wpływają na widoczność i jakość strony internetowej z punktu widzenia pozycjonowania i optymalizacji w wyszukiwarkach takich jak Google. Celem audytu SEO jest poprawa widoczności strony internetowej w Google w wynikach naturalnych.
SEO to skrót z angielskiego search engine optimization i oznacza optymalizację stron i sklepów internetowych pod algorytmy wszyszukiwarek internetowych takich jak Google, Bing, Yandex.
Efektem dobrze przeprowadzonego audytu jest raport z rekomendacjami obejmującymi poprawki na stronie i poza stroną, które wpłyną na zwiększenie widoczności serwisu w Internecie.
Celem audytu SEO jest:
Optymalizacja stron i sklepów internetowych oraz pozycjonowanie, które się z tym wiąże w wynikach wyszukiwania Google wymaga ogromnej wiedzy, doświadczenia oraz użycia specjalistycznych narzędzi.
Jeśli chcesz, żeby Twoja strona pojawiła się wysoko w wynikach naturalnych Google na kluczowe słowa dla Twojego biznesu, to audyt SEO jest dla Ciebie koniecznością.
Szybkość strony w wersji mobilnej i stacjonarnej, responsywność, linki zwrotne do strony, architektura informacji w serwisie, treści i dopasowanie do wymagań algorytmów, to tylko drobna część czynników wymagających sprawdzenia.
Praktycznie każda strona internetowa, sklep online, blog czy też portali internetowych potrzebuje badania i oceny.
Kiedy przeprowadzić badanie strony?
Jeśli chcesz, żeby twoja strona osiągała lepsze wyniki, planujesz zmiany, rozpoczynasz nowy projekt, zmieniasz widoki, chcesz poprawić konwersję, planujesz pozycjonowanie w Google, to należy wykonać gruntowne badania serwisu i konkurencji a audyt SEO jest tego podstawą.
Profesjonalnie wykonany audyt zawiera listę czynników do poprawy z podziałem na krytyczne (do natychmiastowej zmiany), średnie (do zmiany w drugim etapie poprawek) oraz informacyjne (do poprawy w wolnym czasie).
Weryfikujemy najważniejsze elementy mające wpływ na wyniki naturalne w Google:
Koszt audytu zależy od wielkości serwisu, którego dotyczy. Inaczej bada się małą, lokalną stronę internetową zawierającą 20 podstron a inaczej duży rozbudowany serwis.
Nasi audytorzy muszą zweryfikować stan techniczny serwisu, treści, linki zwrotne. Mimo użycia specjalistycznego oprogramowania potrzebujemy opisać i zweryfikować dane, tak żeby nasze rekomendacje trafiały w punkt i przyniosły oczekiwane rezultaty.
Audyt pokaże błędy, które moga hamować Twój biznes. Zoptymalizujesz stronę i dopasujesz do wymagań robotów sieciowych, co bezpośrednio przełoży się na ruch.
W sieci znajdziesz narzędzia do darmowych audytów stron www, ale żadne z tych narzędzi nie zastapi wniosków doświadczonego eksperta SEO. Dodatkowo płątne narzędzia do analizy SEO mają więcej możliwości. Darmowe usługi to zaledwie ułamek prawdziwego audytu.
Długość i koszt audytu zależy od wielu czynników: wielkości Twojej strony, konkurencji oraz czasu eksperta.
Jeśli posiadasz narzędzia i wiedzę, to oczywiście tak. Samodzielnie przeprowadzenie audytu to pierwszy krok do wprowadzania zmian SEO.
Audyt zleć na kazdym etapie funkcjonowania Twojego biznesu.
Po pierwsze naucz się pozycjonowania. Po drugie śćiągnij i zacznij używać narzędzi do audytów oraz poczytaj ogólnie o SEO.
Zachęcamy do zapisania się na nasz Kurs SEO.