biuro@westom.pl     tel. 530 825 825

Audyt SEO Stron Internetowych

Zamów analizę optymalizacji stron i sklepów internetowych. 

Czy jesteś widoczny w wyszukiwarce Google? A może Bing i Yandex?

Czy Twoje strony są dopasowane do aktualnych algorytmów wyszukiwania? 

Jak przeskoczyć konkurencję działaniami SEO?

Umiesz podnieść konwersję sprzedaży? 

Wyświetlasz się w Mapach Google? Masz silną pozycję w sieci? 

Czy Twoja strona ww jest zoptymalizowana? 

Czym jest audyt stron internetowych?

Audyt SEO to sprawdzenie wszystkich wewnętrznych i zewnętrznych czynników mających wpływ na istnienie Twojej strony/sklepu w Internecie.

Taki audyt jest bardzo pracochłonny, wymaga wszechstronnej fachowej wiedzy i zazwyczaj angażuje przynajmniej kilka osób z rożnych branż oraz specjalistyczne narzędzia i programy.

Czemu audyt to bardzo trudne zajęcie? 

Sprawdzenie optymalizacji i efektywności strony w sieci wymaga wiedzy: IT technicznej, pozycjonowania, technologii internetowych, performance marketingu oraz dogłębnej analizy konkurencji oraz całego otoczenia rynkowego.

Zamów bezpłatną wycenę

 

Co to jest audyt SEO stron internetowych?

Jakiej branży by nie dotyczył audyt, to ma on za zadanie dokonać niezależnej oceny podmiotu. Audyt ma na celu zbadanie zgodności z określonymi normami, standardami, wzorcami czy przepisami.

Specjalista SEO zaczynając współpracę z istniejącą już witryną, ma obowiązek przeprowadzić audyt. Nie jest to proste głównie z tego powodu, że SEO jest dosyć nową dziedziną. Wiele rzeczy nie jest jeszcze do końca jasnych i wiele osób nie ma zielonego pojęcia o praktykach SEO.

Przykład trenów strony:

Elementy audytu SEO:

  • Użyteczność witryny – określenie stopnia użyteczności wyszukiwarek jest ważnym punktem zaczepienia. Użyteczność wpływa na wiele czynników np. na współczynnik konwersji .
  • Czas ładowania strony – zbyt długi czas ładowania spowalnia indeksowanie i może wykluczyć z konkurencji w sektorze mobilnym.
  • Sprawdzenie kondycji witryny z perspektywy wyszukiwarek np. poprzez sprawdzenie pamięci podręcznej przeglądarki Google – czy zapisane wersje Twojej witryny odpowiadają rzeczywistym stronom.
  • Sprawdzenie kondycji słów kluczowych – czy witryna nakierowana jest na właściwe słowa kluczowe.
  • Sprawdzenie adresu URL – adres ma być prosty, jasny ale treściwy. Odpowiednio nasycony w słowa kluczowe (z umiarem).
  • Wyszukiwanie duplikatów treści – czy adresy bez przedrostka www zostają permanentnie przekierowane do adresów z tym przedrostkiem i na odwrót. To również upewnienie się, czy do danej zawartości nie prowadzi kilka adresów URL.
  • Ocena znacznika tytułowego – znacznik na każdej stronie ma być unikatowy i opisowy. Nazwę marki zaleca się umieścić na końcu znacznika, a długość znacznika tytułowego nie powinna przekraczać 70 znaków.
  • Ocena znaczników meta – czy na witrynie pojawia się znacznik meta robots. Przypadkowo umieszczony znacznik noindex lub nofollow może zaniżać pozycję w rankingu wyszukiwania.
  • Ocena treści – czy treść jest czytelna dla użytkowników, czy jest ciekawa. Czy jej forma może na dłużej zainteresować czytelników. Jeśli będzie długi suchy tekst, nikt tego nie będzie chciał czytać. Liczy się wszystko: odpowiednia czcionka, długość akapitów, obecność tytułów i nagłówków itp.
  • Ocena przekierowań – czy przekierowania działają prawidłowo i czy wskazują odpowiednie adresy URL. Nie wszystkie przekierowania są sobie równe. Zasada jest taka, że przekierowań powinno być jak najmniej.
  • Ocena linków wewnętrznych – należy odszukać strony, na których jest zbyt dużo linków wewnętrznych. Są one oczywiście bardzo użyteczne, ale nie należy przesadzać z ich ilością.
  • Linki zewnętrzne – analiza odnośników prowadzących do witryny. Są do tego specjalne narzędzia np. Majestic SEO, Open Site Explorer.
  • Atrybut alt w znacznikach img – należy sprawdzić, czy wszystkie obrazy na stronie są prawidłowo opisane w atrybucie alt i czy zawierają nazwy plików.
  • Unikanie niepotrzebnych subdomen– wyszukiwarki nie zawsze doceniają autorytet domeny i wpływ linków na subdomen.

Ocena słów kluczowych

Ocena słów kluczowych to kolejny bardzo ważny krok audytu. Przeprowadza się ją w kilku krokach:

  • Jak najwcześniejsze wyszukanie i określenie pożądanych słów kluczowych.
  • Przygotowanie architektury witryny. Na tym etapie należy bliżej przyjrzeć się wynikom badań nad słowami kluczowymi i porównać je z istniejącą stroną. Trzeba stworzyć hierarchię witryny, która pokieruje użytkowników do stron generujących zysk, czyli takich, na których stopień konwersji będzie największy.
  • Kolejny krok to mapowanie odpowiednich haseł na adresy URL.
  • Na koniec, mając przygotowaną mapę słów kluczowych, ocena witryny jest o wiele bardziej prosta. Podczas sprawdzania znaczników i nagłówków, można powrócić do mapy słów kluczowych i określić, czy znaczniki są prawidłowo używane oraz czy witryna zawiera odpowiednie słowa kluczowe.

Przykład wizualnej mapy strony www: 

Analiza lików przychodzących: 

Sprawdzamy kilka tysięcy parametrów:

  • Czynniki na stronie internetowej (on site): techniczne, optymalizacyjne (algorytmy np. Google), marketingowe, UX/UI. Sprawdzamy kilkaset czynników wewnętrznych i zewnętrznych.
  • Czynniki zewnętrzne-rynkowe: konkurencja i jej siła, metody działania konkurencji i porównanie braków i przewagi w poszczególnych elementach,
  • Widoczność w sieci: widoczność w wynikach organicznych, widoczność w wynikach płatnych: analiza w porównaniu do konkurencji, czynniki wpływające na widoczność: linki zewnętrzne, analityka strony
  • Rekomendacje: raport podzielony na opis skrócony i szczegółowy z podziałem na elementy krytyczne do natychmiastowej poprawy, ważne oraz takie, które można odłożyć w czasie. Dodatkowo raport zawiera nasze rekomendacje co do prowadzonej strategii e-commerce.

Dlaczego nasz audyt SEO?

  • Doświadczenie zdobywamy od 1998 roku 
  • Prowadzimy firmy z 28 krajów na świecie
  • Poznaliśmy algorytmy i technologie internetowe 
  • Zatrudniamy światowej klasy specjalistów
  • Korzystamy ze specjalistycznego oprogramowania, niedostępnego dla większości firm
  • Patrzymy holistycznie na Twój biznes 
  • Sprawdzamy optymalizację, UX, SEM

Jesteśmy częścią międzynarodowej grupy SEO/SEM/UX

Dzięki zdobytemu doświadczeniu mamy możliwość obserwacji rożnych modeli biznesowych. 

Audyt SEO: od 3000 zł netto + VAT

wycena: biuro@westom.pl  lub formularz —>>

 


 

Otrzymasz szczegółowy plan audytu z naszymi rekomendacjami oraz wyceną. 

Podpowiemy jak osiągnąć sukces, sprawdzimy Twój biznes oraz całe otoczenie rynkowe. 

Zależy nam na Twojej satysfakcji i powodzeniu w biznesie, wiec wykaż się cierpliwością i pozwól nam pracować w skupieniu. Profesjonalny audyt wymaga intensywnej pracy i czasu. 

Bezpłatna wycena zlecenia

Każde zlecenie jest inne. Jako profesjonaliści musimy mieć dokładne informacje czego od nas oczekujesz.


Czy jesteś widoczny w Google?

  • Sprawdzamy czynniki mające wpływ na SEO: słowa kluczowe, optymalizację, konkurencję
  • Wyniki naturalne i płatne – aktualna sytuacja, błędy, rekomendacje
  • Dopasowanie do algorytmów internetowych i popularnych wyszukiwarek (np. Google, Bing, Yandex)
  • Wyszukiwarka na urządzenia mobilne
  • Zachowania użytkowników podczas wyszukiwania: co widzą, jak dokonują wyboru, które wyniki klikają, Google maps
  • SEO + SEM + content marketing + media społecznościowe 
  • Google Analytics, Search console,

Czy Twoja strona jest zoptymalizowana?

  • Sprawdzamy optymalizację stron www/sklepów: 
    – struktura strony, wewnętrzne linkowanie i jej logika, 
    – indeksowanie stron serwisu, duplikacje stron, mapy stron, 
    – przepływ danych i informacji, przyjazna nawigacja
    – dopasowanie nazw, przyjazne adresy url,
  • Czynniki optymalizacyjne mające wpływ na SEO/SEM: 
    – tytuł, opis itp. (h1-h5, title, description),
    – treści na stronie: duplikowanie, tematyka i czytelność, unikalność, struktura, użyte znaczniki,
    – optymalizacja mediów na stronie
    – zarządzanie dostępami dla robotów sieciowych, 
    – kluczowe przekierowania dla SEO – 301,
    – użyta technologia (skrypty) oraz możliwości optymalizacji i zmian, 
    – szybkość ładowania strony, zabezpieczenia, responsywność, 

Jak wykorzystujesz treści na stronie?

  • content marketing w strategii SEO, 
  • treści/media dopasowane do potrzeb użytkowników i botów sieciowych
  • marketing treści a linki do serwisu
  • kreatywne tworzenie treści
  • duplikowanie streści, 
  • narzędzia pomocne w ocenie jakości i przydatności treści,
  • różne treści, różne strategie – czym różnią się opisy produktów od wpisów na bogu?
  • wykorzystanie potęgi treści w Internecie – skuteczne metody,
  • analiza i dobór słów kluczowych (narzędzia),
  • media społecznościowe 

Jak ważne są linki do Twojej strony?

– sprawdzamy profil Twoich linków przychodzących
– proponujemy jak zmienić profil, zdobyć wartościowe linki
– oceniamy źródła linków, czy masz nałożoną karę od Google?
– strategia linkowania: przyrost liczby linków, użyte słowo kluczowe w linku itp.
– zaawansowane techniki linkowania – spamowanie
– pomagamy w unikaniu kar od Google, White Hat, Black Hat
– naprawa błędów związanych z linkowaniem
– linkowanie z mediów społecznościowych –
(Youtube, Facebook, Twitter i inne),
– spadki w uchu organicznym – przyczyny i jak naprawić błędy,
– dopasowanie do algorytmów Google: Pingwin, Panda, Koliber…
– naprawa błędów: identyfikacja i usuwanie toksycznych linków,
– treści na stronie a kary od Google, czyli czy spamujesz treściami?

Jak przeskoczyć konkurencję?

  • Sprawdzamy całe otoczenie rynkowe
  • Weryfikujemy widoczność konkurencji w internecie 
  • porównanie Twoich działań płatnych i bezpłatnych do konkurencji,
  • identyfikacja słabych i mocnych stron w porównaniu do konkurencji
  • rekomendacje jak przeskoczyć konkurentów w zdobywaniu klientów
  • badanie czynników technicznych, historycznych, optymalizacyjnych oraz doświadczenia
  • rekomendacje na przyszłość oraz strategia działań SEO/SEM/UX/IT

Czy opierasz swoje działania o liczby? Analityka Sieciowa

  • wykorzystanie Google Analytics i search console
  • ocena dotychczasowych działań analitycznych
  • metody pomiaru ruchu sieciowego, KPI
  • Badania wydajności kampanii marketingowych (mailingowych, również w serwisach społecznościowych),
  • Analiza konkurencyjności – Ad Planner,
  • Ocean firmy I serwisu: ocean narzędzi, kodu, osób decyzyjnych, kultury pracy, rozwiązań, skłonności do ryzyka, przepływu wiedzy I szybkości reakcji na zmiany,
  • Mierzenie wydajności witryn WWW, pomiary jakościowe i ilościowe,
  • Mierzenie stopnia pozytywnego zaangażowania użytkowników,
  • Opracowywanie wniosków i sugestii w skali makro i mikro.
  • Szacowanie intencji klientów.
Raport jest podzielony na czynniki krytyczne, ważne i dodatkowe.

Przejrzysty i czytelny raport po audycie

Oprócz oceny funkcjonalności, użyteczności, dostępności oraz widoczności w Internecie opracujemy rekomendacje oraz kolejne kroki, które przy dostępnych zasobach ludzkich, technicznych i finansowych jesteście Państwo zdolni wdrożyć. 

doświadczenie w różnych branżach i odległych rynkach

Działamy Globalnie

Najczęściej zadawane pytania

Audyty stron i sklepów internwtowcyh

Zapraszamy do kontaktu. Nasz konsultant udzieli Państwu całkowicie bezpłatnie wszelkich konsultacji. 

Profesjonalnie i dokładnie przeprowadzony audyt wymaga wielu informacji. 

Zadaj pytanie a my z chęcią odpowiemy

Audyt SEO

Prosimy o kontakt w celu uzyskania kompletu informacji. 

Wszystkie konsultacje są niezobowiązujące i bezpłatne. 

Ile kosztuje audyt?

Cena audytu stron internetowych zaczyna się od 3 tyś zł netto i trwa minimum 4 dni. Koszty są dokładnie określone po zapoznaniu z analizowanym serwisem. Każdy przypadek jest inny i wymaga indywidualnej wyceny. Prosta strona fotografa to nie rozbudowany sklep internetowy, który ma tysiące podstron i mocną konkurencję. Chcąc rzetelnie wykonać swoją pracę musimy dopasowywać zasoby i czas pracy do zadań.

Ile trwa audyt?

Każdy audyt angażuje minimum 4 specjalistów (IT, SEO, SEM, UX). Dodatkowo używamy specjalistycznego oprogramowania, które również potrzebuje czasu (np. crawlery sieciowe). Następnie musimy przeanalizować wszystkie dane, zebrać informacje z narzędzi a potem zrobić burzę mózgów i napisać raport. W efekcie prosty audyt SEO trwa około 4 dni a rozbudowany do 14 dni. Warto jednak poczekać i w kolejnym etapie wdrożyć wnioski i rekomendacje.

Czy potrzebujesz audytu SEO?

Nawet jeśli zatrudniasz wybitnych specjalistów SEO/SEM/UX to zawsze warto szukać dodatkowych rekomendacji i metod ekspansji. Mamy to szczęście, ze zatrudniamy ekspertów, który sprawdzili się na wielu obszarach co daje zawsze spojrzenie z nowej perspektywy.

Dlaczego nie używać automatów do audytów SEO?

Automaty i oprogramowanie do audytów nie zastąpi człowieka o wieloletnim doświadczeniu. Wyciąganie wniosków, rekomendacja, ocena otoczenia rynkowego to są przewagi, które nigdy nie osiągnie żaden automat. Dodatkowo takie oprogramowanie dostępne na rynku służy zaledwie do bardzo pobieżnej oceny sytuacji rynkowej i nie może być wiarygodną podstawą do rozwoju firmy.

Napisz po bezpłatną wycenę

odpowiemy w przeciągu 2 godzin