Fotografia produktowa to sztuka prezentacji towarów w Internecie. Fotografia reklamowa, to niezbędny element marketingu online i reklamy internetowej.
Jeśli prowadzisz sprzedaż na Amazonie, Allegro. Masz własny sklep, czy też wystawiasz produkty na serwisach ogłoszeniowych, to koniecznie zadbaj o dobrą prezentację swoich produktów.
Fotografia produktowa może być częścią kampanii marketingu treści (zdjęcia tworzą treść), reklam displayowych czy też przekazem w mediach społecznościowych. Dobra fotografia zastępuje opisy i daje przewagę rynkową. Klienci kupują w sieci oczami, to co widzą i jak widzą, to wydaje im się ciekawe i warte zakupu. Dlatego fotografia produktowa i reklamowa powinna być wyznacznikiem działań marketingowych i bezpośrednio wpływa na konwersję sprzedaży.
Zdjęcia do Internetu mają różne funkcje i przeznaczenie. Jedne mają tylko zaprezentować towar, inne dobrze go sprzedać a inne umocnić wizerunek firmy.
Packshot
Ten rodzaj zdjęć ma na celu przedstawienie samego produktu, bez dodatkowych rozpraszaczy. Najczęściej na białym tle (wymagania na zdjęcie główne serwisów sprzedażowych typu Amazon), brak cieniowania, prezentują cały produkt z różnych ujęć. Produkt przedstawiany jest jakby był zawieszony w powietrzu, przez brak podstawy i otoczenia, z tego powodu zwany pacjshot nazywany jest zdjęciami duchami.
Lookbook
Celem tego rodzaju zdjęć jest pokazania produktów, kreując odpowiedni wizerunek marketingowy. Kolaże (produkty uzupełniające np. dywan + kwiaty).
Lookbook to wizerunek produktu w otoczeniu, jak jest używany, jakie ma funkcje itp. Tego rodzaju fotografia wykorzystywana jest często do działań reklamowych np. w Google czy też Facebooku, Instagramie.
Klasyczna fotografia reklamowa
Klasyczne zdjęcia mają na celu pokazać jak najwięcej atrybutów i cech produktów. Często w otoczeniu i z modelami, tak żeby podkreślić walory.
Fotografie 360 stopni
Ten rodzaj wizualizacji produktu to możliwość obracania zdjęcia na żywo i obejrzenia towaru z każdej perspektywy. Symulują zdjęcia 3D, ale tak naprawdę jest to zestaw kilkunastu zdjęć które tworzą wrażenie perspektywy i filmu.
Jeśli nie jesteś profesjonalnym fotografem i nie masz specjalistycznego sprzętu, to radzę ci zapłacić za profesjonalne usługi fotograficzne . Zdjęcia są na tyle ważnym elementem przekazu, że warto w nie zainwestować.
Koszt zdjęcia produktowego zależy od ilości, post produkcji oraz samego produktu. Cena zaczyna się od 30 zł za zdjęcie.
Poproś o bezpłatną wycenę – biuro@westom.pl
Przykłady prac naszego zespołu fotografów: