Fotografia produktowa i reklamowa
Fotografia produktowa to sztuka prezentacji towarów w Internecie. Fotografia reklamowa, to niezbędny element marketingu online i reklamy internetowej.
Fotografia produktowa na portale sprzedażowe i sklep internetowy
Zdjęcia do Internetu mają różne funkcje i przeznaczenie. Jedne mają tylko zaprezentować towar, inne dobrze go sprzedać a inne umocnić wizerunek firmy.
definicja
Co to jest fotografia produktowa?
Fotografia produktowa to sztuka prezentacji towarów w Internecie. Fotografia reklamowa, to niezbędny element marketingu online i reklamy internetowej.
Packshot
Ten rodzaj zdjęć ma na celu przedstawienie samego produktu, bez dodatkowych rozpraszaczy. Najczęściej na białym tle (wymagania na zdjęcie główne serwisów sprzedażowych typu Amazon), brak cieniowania, prezentują cały produkt z różnych ujęć. Produkt przedstawiany jest jakby był zawieszony w powietrzu, przez brak podstawy i otoczenia, z tego powodu zwany pacjshot nazywany jest zdjęciami duchami.
Lookbook
Celem tego rodzaju zdjęć jest pokazania produktów, kreując odpowiedni wizerunek marketingowy. Kolaże (produkty uzupełniające np. dywan + kwiaty).
Lookbook to wizerunek produktu w otoczeniu, jak jest używany, jakie ma funkcje itp. Tego rodzaju fotografia wykorzystywana jest często do działań reklamowych np. w Google czy też Facebooku, Instagramie.
Klasyczna fotografia reklamowa
Klasyczne zdjęcia mają na celu pokazać jak najwięcej atrybutów i cech produktów. Często w otoczeniu i z modelami, tak żeby podkreślić walory.
Fotografie 360 stopni
Ten rodzaj wizualizacji produktu to możliwość obracania zdjęcia na żywo i obejrzenia towaru z każdej perspektywy. Symulują zdjęcia 3D, ale tak naprawdę jest to zestaw kilkunastu zdjęć które tworzą wrażenie perspektywy i filmu.