Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email biuro{@}westom.pl Zadzwoń +48 883 979 229
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email biuro{@}westom.pl Zadzwoń +48 883 979 229

Zdobywaj odbiorców treści w mediach społecznościowych

Nie ma lepszego miejsca do poszerzania swojego grona odbiorców treści niż media społecznościowe.

Masz w nich niemal nieograniczone możliwość. Nie zawężaj swojej działalności tylko do jednego portalu. Działaj wszędzie, gdzie tylko możesz – Facebook, Instagram, Twitter, Google +, Pinterest, LinkedIn itp. Na portalach tych jest wielu aktywnych użytkowników, którzy sa potencjalnymi odbiorcami Twojej treści. Nie bój się nawiązywać nowych kontaktów, udostępniaj treść innych, by pokazać, że nie tylko bierzesz ale dajesz również dużo od siebie. Uczestnicz aktywnie w społecznościach internetowych. Zwracaj na siebie uwagę i przyciągaj co raz to nowych odbiorców.

Możesz mówić o wielkim sukcesie, jeśli Twoja treść w mediach społecznościowych jest rozprowadzana przez coraz większe grono użytkowników.

Czasem dochodzi do tego, że dystrybucja treści za darmo jest ograniczona i żeby dotrzeć do szerszego grona odbiorców, to trzeba dopłacić. Jeśli chcesz zwiększyć zasięg swoich treści to skorzystaj z płatnych form promocji. Czasami trzeba pomóc odbiorcom w dotarciu do Twoich dzieł.

Możesz tworzyć najlepsze treści na świecie, ale jeśli ktoś nie dowie się o ich istnieniu to nic z tego. Dlatego jeśli wkładasz w coś ogrom pracy to zrób wszystko by jak najwięcej osób dowiedziało się o jej efektach. Skorzystaj z dodatkowych, płatnych form promocji, jeżeli uważasz to za stosowne.

Szacuje się, że tylko około 2% użytkowników obserwujących profil danej marki na Facebooku zobaczy publikowane przez nią wpisy. Dystrybucja materiałów na mediach społecznościowych została ograniczona ze względu na presje finansową. Nie jest to dobra wiadomość dla marketingowców. Obecnie trzeba płacić za organiczny ruch, który jeszcze do niedawna był darmowy.

Jak się promować w mediach społecznościowych?

Procedura jest dość prosta i podobna dla wszystkich portali – Facebooka, Instagrama, Twittera, LinkedIn, YouTube i Google+.

Zaczynamy od tego, że publikujemy wysokiej jakości treść na swoim firmowym profilu. Następnie musimy utworzyć reklamę, która nie wygląda jak typowa reklama, ale jak zwykły wpis. Facebook takie reklamy nazywa reklamami we wpisach na stronie. Wyświetlają się użytkownikom na kanałach nowości lub w kolumnie po prawej stronie. Twitter takie reklamy nazywa tweedami promowanymi, LinkedIn wpisami promowanymi, Google+ reklamami z wpisu Google+, a YouTube TrueView.

Reklamy na portalach społecznościowych mogą być nakierowane na wyświetlenia filmu, kliknięcie linka do zewnętrznej strony lub zdobywanie subskrybentów. Pozwalają przyciągnąć ruch sieciowy do własnej witryny i do profilu na portalu społecznościowym. Od rodzaju publikowanej treści zależy, czy zyskamy większy ruch na witrynie czy na profilu firmowym. Filmy, zdjęcia i obrazy mogą lepiej się sprawdzić na samym profilu, a długie artykuły na stronie internetowej. Najlepiej jest na bieżąco obserwować, jakie efekty przynoszą reklamy. Dzięki temu będziemy wiedzieć czy osiągamy zamierzone korzyści.

Psychografika

Reklama społecznościowa ma znacznie większą siłę niż słowa kluczowe, jeśli chodzi o wybór grupy docelowej. W tym przypadku mówimy o psychografice. Nie skupiamy się na wyszukiwanych frazach. To psychografika wybiera konkretne cechy ludzi, do których ma być skierowana reklama.

Z psychografiką można było się zetknąć już w 2007 roku na Facebooku. Portal umożliwił wybieranie grupy docelowej użytkowników z poddziałem na wiele cech. Można było podzielić internautów na grupy według zainteresowań, poglądów, religii, preferencji seksualnych, wykształcenia, zawodu, płci, ustawień, wieku, relacji, podobieństw i jeszcze wielu, wielu innych cech.

Facebook był pionierem jeśli chodzi o celowanie graficzne. Obecnie z psychografiką stykamy się dosłownie wszędzie. Dostęp do danych kierowania tematycznego oferuje ponad 30 sieci, brokerów i konsorcjów. Przykładami takich firm są na przykład:

  • Experian
  • TransUnion
  • MasterCard
  • Dun
  • Bradstree
  • Bizo
  • Behavior
  • Epsilon
  • comScore
  • TruSignal
  • Exelate
  • Adadvisor
  • Dataline
  • Neustar
  • Lotame
  • Aliant
  • Forbes
  • D&B