Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825

Wyszukiwanie głosowe a SEO

Twoja ocena:

Wyszukiwanie zmieniło się znacząco na przestrzeni ostatnich lat. Najlepszym tego przykładem jest możliwość wyszukiwania głosowego. Za pomocą głosu, użytkownicy nie wpisują już tylko słów kluczowych i fraz w polu wyszukiwania, ale konstruują całe zdania (pytania).

Na przykład, szukając informacji o Angelinie Jolie w pole wyszukiwania wprowadziłoby się raczej tylko frazę „Angelina Jolie”. Wprowadzając zapytanie głosowe, raczej powiemy: „Kim jest Angelina Jolie”, „Jakie są najlepsze filmy z Angelina Jolie”, „Ile dzieci ma Angelina Jolie” itp. Podobnie szukając informacji o najbliższej włoskiej restauracji wpisalibyśmy: „restauracja włoska wrocław”, a zapytanie głosowe będzie raczej brzmiało tak: „znajdź proszę najbliższą włoską restaurację”, „gdzie jest dobra włoska kuchnia we Wrocławiu?”, „najsmaczniejsze włoskie jedzenie w rynku we wrocławiu” itp. Wyszukiwanie głosowe otwiera przed użytkownikami nowe możliwości, ale też więcej oczekuje od wyszukiwarek. Nie wystarczają już tylko wyniki oparte na dopasowaniu treści do słowa kluczowego czy frazy. Teraz wymaga się od wyszukiwarek czegoś więcej, niż dopasowania. Oczekuje się, że wyszukiwarki zrozumieją cały kontekst i nasze intencje.

Dodatkowo wyszukiwanie głosowe jest niezwykle przydatne w przypadkach, kiedy nie wiadomo dokładnie, jak zapisać dane słowo, kiedy wyrazy są długie albo po prostu tak jest wygodniej wprowadzić zapytanie.

Kilka lat temu technologia, która była charakterystyczna dla wyszukiwania głosowego, weszła w życie dla wyszukiwania tekstowego.

Tak powstał algorytm Hummingbird, który zaoferował możliwości, jakich jeszcze nie oferowała nigdy żadna wyszukiwarka. Oto jego główne innowacyjne rozwiązania:

  • Pod uwagę brane jest całe zapytanie, nie tylko pojedyncze słowo kluczowe czy fraza.
  • Wyszukiwanie jest personalizowane – wyszukiwarka analizuje poprzednie wyszukiwania użytkownika, bierze też pod uwagę region, język itp.
  • Na proces wyszukiwania ma wpływ typ urządzenia (mobilne czy stacjonarne), lokalizacja i czas.

Algorytm Hummingbird przetwarza język naturalny, przez co jest w stanie lepiej zrozumieć użytkownika. „Widzi” zależność pomiędzy zapytaniem, a różnymi elementami danych.

Wyszukiwanie semantyczne, to nieskończone ilości powiązań pomiędzy zapytaniami, a informacjami znajdującymi się w bazach. Algorytm musi „przewidzieć”, co użytkownik w danej chwili miał na myśli i czego w danym momencie oczekuje.

Gdy użytkownik wpisze zapytanie, wtedy wyszukiwarka wszystko dokładnie analizuje i szuka najlepszego dla danego czasu, i miejsca rozwiązania. Dlatego wszelkie informacje znajdujące się w internecie, muszą być odpowiednio przetworzone, zaindeksowane i porównane z innymi danymi.

W odpowiedzi na zapytanie użytkownika, wyszukiwarka szuka i stara się podać jak najbardziej trafną dla użytkownika odpowiedź.