Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825

Witryna przyjazna dla urządzeń mobilnych

Witryna przyjazna dla urządzeń mobilnych
Twoja ocena:

Urządzenia mobilne a przyszłość.

W związku ze wzrostem popularności urządzeń mobilnych, przyjazność strony internetowej dla tych urządzeń stała się czynnikiem rankingowym.

Sposób poruszania się na stronach internetowych i czytania ich treści, wygląda inaczej na urządzeniach mobilnych i na stacjonarnych. Różnice te wynikają z kilku powodów. Przede wszystkim ekran smartfonu jest znacznie mniejszy w porównaniu do ekranu komputera. To wprowadza ograniczenia w ilości treści wyświetlanej na stronie. Ekrany urządzeń mobilnych oferują mniej miejsca do prezentacji strony internetowej.

Urządzenia mobilne obsługuje się poprzez dotyk, a nie mysz komputerową. Przez to między wszystkimi odnośnikami musi być odpowiednio więcej miejsca, by swobodnie móc kliknąć to, co się potrzebuje. Poza tym strony na urządzeniach mobilnych ładują się znacznie wolniej niż na urządzeniach stacjonarnych.

Google oferuje test, za pomocą którego można określić, czy strona internetowa jest przyjazna dla urządzeń mobilnych.

Test dostępny jest na stronie: https://search.google.com/test/mobile-friendly?hl=pl

Jeśli strona przejdzie pozytywnie test, to znaczy, że jest przyjazna urządzeniom mobilnym i nie dostanie „punktów karnych”.

Zanim powstanie Twoja strona www zaplanuj jej widok na wyszystkich urządzeniach, równiez na tablecie i smartfonie. Bardzo często takie elementy jak banery, menu, grafiki zupełnie nie pasują do niektórych urządzeń i powinny być odpowiednio dopasowane.

Dobry grafik nie będzie miał z tym żadnego problemu. Dodatkowo istnieje wiele gotowych rozwiązań, które sa przyjazne urządzeniom mobilnym. Na przykład templatki do wordpress, które są responsywne i przyjazne urządzeniom mobilnym.

W niektórych krajach przeglądanie stron internetowych na urządzeniach przenośnych jest już popularniejsze niż laptop cczy też desktop. Z tego właśnie powodu nawet Google traktuje indeks dla urządzeń mobilnych lepiej niż dla komputerów stacjonarnych. Dodatkowo użyteczność serwisów i skoncentrowanie się na użytkowniku często decyduje o sukcesie.