Wybrałeś już platformę do obsługi sklepu, zaprojektowałeś grafikę, wybrałeś hosting, zapewniłeś sklepowi sprawną obsługę. Pora odpowiedzieć sobie na kilka pytań.

  • Ile produktów chcę sprzedawać za pośrednictwem mojego sklepu?
  • Jak będę realizować dostawy i zwroty?
  • Z jakimi programami i platformami chcę integrować mój sklep? (Podpowiadam ci w kolejnym rozdziale).
  • W jaki sposób chcę reklamować sklep? (Ranking sposobów działania w dalszej części).
  • Jaką strategię sprzedaży i rozwoju przyjmę w krótkim i długim okresie?

Również jeśli nie jesteś specjalistą od marketingu internetowego i nie znasz się na wdrażaniu technologii internetowych, twoje odpowiedzi pomogą trafnie określić potrzeby i skalę działania w sieci. Zaoszczędzi to wiele czasu i pieniędzy, pozwoli zaplanować skalowanie biznesu w czasie oraz ukaże cele krótko- i długoterminowe.

Wersja Beta sklepu online

Nie otwieraj sklepu, zanim dokładnie nie przetestujesz wszystkich funkcjonalności i całego procesu sprzedażowego. Nawet jeśli twoi pracownicy zapewniają cię, że nie ma czego się obawiać i można startować, to nikt nie jest w stanie przewidzieć problemów, które wynikną w czasie testów.

Uruchom zatem wersję beta, wyślij prośbę o testy na początek do małej grupy zaufanych i doświadczonych użytkowników sieci, a dopiero po wprowadzeniu najważniejszych poprawek prześlij do wszystkich możliwych osób prośbę o testy i podpowiedzi. Idealnie, jeśli uda ci się na tym etapie prowadzić testy A/B — czyli podstawiać różne wersje i sprawdzać, która ma sens. Dokładnie sprawdź ścieżkę klienta, możesz nawet nagrać kolejne jego ruchy (np. wypróbuj w tym celu narzędzie Hotjar), przyjrzyj się płatnościom, kontaktowi z klientem, gromadzeniu danych i aspektom prawnym tego wszystkiego. Wszystko jest ważne.

Pod hasłem testów kryją się również rozliczenia z osobami, które te testy przeprowadzają. Powiadom księgowość i finanse, i zapewnij szybki zwrot zapłaconych kwot, jeśli testy przeprowadzane były do samego końca realizowania transakcji.

Uruchomienie sklepu wielonarodowego zacznij od startu na jednym rynku i dokładnie sprawdź wszystkie kluczowe parametry. Unikniesz kłopotów w większej skali, jeśli znajdziesz problemy na etapie mikro.

Po starcie sklepu w wersji docelowej i przeniesieniu sklepu, jak i całego systemu transakcyjnego, na główną domenę, przetestuj jeszcze raz transakcje ― zazwyczaj trzeba od nowa integrować systemy płatności dla zmienionych domen. Sprawdź też dostępy dla robotów sieciowych (index, noindex). W wersji testowej dostępy i indeksowanie są ograniczone, a po otwarciu sklepu walczysz o przyciągnięcie jak największej ilości klientów, więc indeksowanie przez wyszukiwarki internetowe jest bardzo wskazane.

Kolejnym krokiem powinien być audyt powdrożeniowy wykonawczy: sprawdź dokładnie specyfikację przygotowaną przed rozpoczęciem projektu i, punkt po punkcie, porównaj z nią stan bieżący.

Skoro jesteś pewny, że wszystkie kluczowe elementy zostały wprowadzone, wykonaj audyt SEO. Zleć go specjaliście albo na początku użyj dostępnych narzędzi online lub programów (np. Screaming Frog, Auditor). Więcej o SEO znajdziesz w kolejnych rozdziałach.

Integracja sklepu z systemami wspierającymi sprzedaż

Dobra platforma sprzedaży online, jaką jest sklep internetowy, powinna pozwalać na integrację systemów usprawniających działanie firmy. Przy średniej lub dużej skali działalności niektóre integracje bardzo usprawniają funkcjonowanie firm, a wręcz oszczędzają spore sumy pieniędzy.

Swój sklep internetowy możesz zintegrować praktycznie z każdą komórką swojej firmy: od księgowości (wystawianie i przyjmowanie faktur, rozliczenia), przez logistykę (przyjmowanie i wysyłkę towaru), marketing (automatyzację marketingu i zarządzanie kampaniami reklamowymi w sklepie i na zewnątrz) — po komunikację z klientem (CRM).

Przykładowe systemy możliwe do zintegrowania ze sklepem:

  • PIM (ang. Product Information Management, zarządzanie informacją produktową) — służy zarządzaniu treścią w sklepach internetowych, a dzięki niemu możesz łatwo zbierać, pisać i modyfikować treści publikowane w witrynie;

  • CRM (ang. Customer Relationship Management, zarządzanie relacjami z klientami) ― służy gromadzeniu danych klientów, usprawnianiu kontaktu i relacjom z nimi; przydatny do działań marketingowych (np. wysyłki dopasowanych promocji, newsletterów), automatyzacji sprzedaży, call center, zarządzania danymi (ang. knowledge center); wdrożony poprawia zarządzanie obrotem informacji, wynikiem finansowym i elastycznością działań, optymalizuje działania firmy i wpływa pozytywnie na relacje z klientami;

Narzędzia CRM:

  • SFA– automatyzacja sprzedaży (ang. Sales Force Automation)
  • Call center(ang.)
  • Contact center(ang.)
  • Knowledge Management(ang.) – zarządzanie wiedzą
  • Campaign Management (ang.) – zarządzanie kampaniami
  • Lead Management (ang.) – zarządzanie namiarami
  • Key Account Management (ang.) – zarządzanie klientami kluczowymi
  • Trade Promotion Management (ang.) – zarządzanie promocjami.
  • systemy do integracji z zewnętrznymi platformami sprzedażowymi, np. de czy Baselinker.com do integracji z Ebay, Allegro, Amazonem i innymi platformami sprzedażowymi: pozwalają z poziomu stadium back-end sklepu publikować, usuwać i modyfikować jego ofertę w zewnętrznych kanałach sprzedaży.

Integracja z zewnętrznymi systemami staje się koniecznością, gdy prowadzisz firmę w większym zakresie a twój asortyment przekracza możliwości ręcznego wystawiania i sprzedaży produktów. Dzięki platformom pośredniczącym w sprzedaży możesz zautomatyzować proces zarządzania swoją ofertą praktycznie na każdej platformie sprzedażowej z Amazonem, Allegro i Ebay na czele.

 

Do you like Westom's articles? Follow on social!
Comments to: Wdrożenie sklepu internetowego

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    KURS SEO od PODSTAW z RABATEM

    kurs seo

    E-commerce

    Zarządzanie projektami (z języka angielskiego project management) to inaczej wszystkie czynności, które prowadzą do osiągniecia wyznaczonych celów w określonych ramach czasowych. W przypadku projektów SEO będzie to np. poprawienie widoczności w Google, osiągnięcie wysokich pozycji na najważniejsze frazy (np. top 1-3, czy tez 1-10), poprawa współczynnika konwersji, wdrożenie optymalizacji na sklep internetowy, skuteczne linkowanie do […]
    Prędzej czy później każdy z nas staje przed dylematem wyboru firmy, oprogramowania czy też narzędzi  w działaniach e-commerce. Poniżej przedstawiam subiektywny ranking, w którym oprócz jakości usług brałem pod uwagę cenę oraz pomoc. W zestawieniu znajdą Państwo: Lista firm, gdzie można zarejestrować domenę (krajowi i globalni) w rozsądnej cenie i bez dodatkowych kosztów przy przedłużeniu […]

    Worlwide

    KSIĄŻKA E-COMMERCE W PIGUŁCE 2021 ebook o ecommerce Wyselekcjonowanie I Najważniejsze | Praktyczne | Skuteczne | Ciekawie napisane WSZYSTKO CO ISTOTNE W JEDNEJ KSIĄŻCE O E-COMMERCE Hosting – Domena – Strona internetowa – CMS – WordPress – Joomla – Drupal – SSL – Let`s Encrypt – Platformy sklepowe – PrestaShop – Oscommerce – Shopware – […]
    Potrzebujesz pomocy przy kampaniach Google Ads? Poproś o bezpłatną wycenę – biuro@westom.pl lub zadzwoń 530825825 Czym jest Google Ads? Google Ads (poprzednio Google Adwords) to system reklamowy, dzięki każdy posiadający wystarczające fundusze może  błyskawicznie wyświetlić swoją reklamę tekstową, graficzną lub wideo w wyszukiwarce Google, w poczcie Gmail, YouTube oraz u partnerów firmy Google. Zasada działania […]
    Potrzebujesz profesjonalnego pozycjonowania stron www? Poproś o bezpłatną wycenę – biuro@westom.pl lub zadzwoń 530825825 Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Praktyczny poradnik jak wypozycjonować i zoptymalizować stronę www i osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron to inaczej wpływanie na wyszukiwarki internetowe np. Google, Bing, Yandex tak, żeby wyświetlić daną stronę w organicznych (bezpłatnych) […]
    Potrzebujesz profesjonalnego wsparcia sprzedaży online? Google Ads, Facebook, YouTube, SEO? Poproś o bezpłatną wycenę – biuro@westom.pl lub zadzwoń 530825825 Co to jest reklama internetowa i jakie są formy? Z artykułu dowiesz się co to jest reklama internetowa, jakie są najważniejsze formy reklamy online oraz przedstawię skuteczność różnych form reklam w podziale na: reklamę płatną reklamę […]
    Zarządzanie projektami (z języka angielskiego project management) to inaczej wszystkie czynności, które prowadzą do osiągniecia wyznaczonych celów w określonych ramach czasowych. W przypadku projektów SEO będzie to np. poprawienie widoczności w Google, osiągnięcie wysokich pozycji na najważniejsze frazy (np. top 1-3, czy tez 1-10), poprawa współczynnika konwersji, wdrożenie optymalizacji na sklep internetowy, skuteczne linkowanie do […]
    Prędzej czy później każdy z nas staje przed dylematem wyboru firmy, oprogramowania czy też narzędzi  w działaniach e-commerce. Poniżej przedstawiam subiektywny ranking, w którym oprócz jakości usług brałem pod uwagę cenę oraz pomoc. W zestawieniu znajdą Państwo: Lista firm, gdzie można zarejestrować domenę (krajowi i globalni) w rozsądnej cenie i bez dodatkowych kosztów przy przedłużeniu […]
    Internet jest niestety miejscem, w którym jesteś narażony na oszustwo lub nieuczciwą konkurencję. Niestety, ale powszechny i prawie niczym nieograniczony dostęp do sieci gromadzi ludzi o różnych intencjach. Oprócz tego, niektóre niedobre i groźne praktyki mogą być wynikiem braku znajomości prawa. W Polsce normy związane z marketingiem internetowym reguluje ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z […]

    Ostatnio chętnie czytane

    Czym jest dobry audyt sklepów internetowych? Potrzebujesz profesjonalnego audytu swojego sklepu? Poproś o bezpłatną wycenę – biuro@westom.pl lub zadzwoń 530825825 Audyt sklepów internetowych to sprawdzenie wszystkich wewnętrznych i zewnętrznych czynników mających realny wpływ na Twój biznes w Internecie. W trakcie audytu weryfikuje się  wszystkie elementy mające powiązanie z e-commerce, w tym SEO, SEA, UX, UI, […]
    Czy warto odbyć szkolenie z SEO (search engine optimization)?  Nauka  pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych to zajęcie dla osób o szerokiej wiedzy, potrafiącej łączyć wiele dziedzin (np. IT, content marketing, UX), cierpliwej i potrafiącej współpracować z klientami. Po kursie z zakresu SEO każdy powinien znać techniki zdobywania widoczności w Internecie, po przez działania optymalizacyjne na […]
    Potrzebujesz profesjonalnego pozycjonowania stron www? Poproś o bezpłatną wycenę – biuro@westom.pl lub zadzwoń 530825825 Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Praktyczny poradnik jak wypozycjonować i zoptymalizować stronę www i osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron to inaczej wpływanie na wyszukiwarki internetowe np. Google, Bing, Yandex tak, żeby wyświetlić daną stronę w organicznych (bezpłatnych) […]
    Potrzebujesz profesjonalnego wsparcia sprzedaży online? Google Ads, Facebook, YouTube, SEO? Poproś o bezpłatną wycenę – biuro@westom.pl lub zadzwoń 530825825 Co to jest reklama internetowa i jakie są formy? Z artykułu dowiesz się co to jest reklama internetowa, jakie są najważniejsze formy reklamy online oraz przedstawię skuteczność różnych form reklam w podziale na: reklamę płatną reklamę […]

    Kategorie

    Login

    marketing treści
    Welcome to Typer

    Brief and amiable onboarding is the first thing a new user sees in the theme.
    Join Typer
    Registration is closed.