Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825

Unikalność i jakość treści na stronie internetowej

Znaczenie unikalnych treści

W optymalizacji witryn, jakość treści ma ogromne znaczenie. Teksty publikowane na stronie powinny być unikalne, wartościowe i związane z ogólną tematyką całej strony.

Wyszukiwarki nie przywiązują większej wagi do słabej jakości treści. Takie strony są usuwane z indeksów wyszukiwarek. Najlepiej jest unikać takich słów i fraz, które nie za bardzo odnoszą się do tematyki, które zaledwie się o nią ocierają.

Teksty na stronie internetowej muszą wyczerpywać daną tematykę. Jeśli tak nie będzie, to wyszukiwarki nisko ocenią taką stronę w rankingu wyszukiwania. Nie ma ogólnie dostępnych kryteriów, które by pozwoliły na stworzenie treści „idealnej”, która zaspokoi oczekiwania użytkowników i zostanie wysoko oceniona przez wyszukiwarki. Są jednak ogólne wytyczne, którymi warto się kierować:

Unikalne tytuły i znaczniki meta description – lepiej w ogóle już usunąć znaczniki opisowe ze strony, niż żeby były identyczne dla każdej z nich. Takie same znaczniki lub łudząco podobne do siebie, zostaną potraktowane przez wyszukiwarkę jako duplikaty i takie strony zostaną usunięte z indeksów.

Treść powinna zawierać minimum 30, a najlepiej nie mniej niż 50 wyjątkowych słów. Słowa te powinny budować sensowne zdania, możliwe do odczytu przez człowieka. Takie treści nie mogą się pojawiać na innych stronach, muszą być unikalne dla tej jednej konkretnej strony. Dla wielu stron ten próg minimalny jest znacznie wyższy, bardziej rygorystyczny.

Strona internetowa powinna zawierać unikalne nie tylko teksty, ale również pliki audio, video i obrazy. Takie słabej jakości treści nie sprawdziłyby się w wyszukiwaniu pionowym. Wyszukiwarki coraz lepiej radzą sobie z indeksowaniem stron w wynikach pionowych, więc takie strony nie spełniłyby wymogu unikalności.

Wyjątkowa treść musi różnić się czymś więcej niż tylko tytułem i nagłówkami. Tak samo nie wystarczy zamienić miejscami kilku słów, czy dodać nowy rzeczownik, czy zastąpić inny czasownik. Warto tworzyć treści unikalne w oparciu o wiele źródeł, a nie tylko na podstawie innego jednego artykułu.

Organizacje partnerskie

Organizacje partnerskie to takie, które duplikują treści, opisy, obrazy itp. Szkodzą nie tylko sobie, ale również innym. W takim wypadku należy się spodziewać dokładnego zbadania swojej strony. A zasady są takie:

  • Witryny-pasożyty są najczęstszym źródłem skarg kierowanych do wyszukiwarek. Treści partnerskie są oceniane niżej inne.
  • Nie zaleca się publikowania treści, która już kiedyś znalazła się w sieci. Jeśli chcemy to zrobić, to treść powinna być odpowiednio zmodyfikowana, tzn. bardziej wyczerpująca, uzupełniona o nowe informacje, ale jednocześnie nie zostaną w żaden sposób naruszone prawa autorskie czy znaki towarowe.
  • Na unikalność treści nie wpływają: drobne zmiany w treści, takie jak dopisanie kilku słów/fraz/zdań/komentarzy, użycie algorytmu sortowania czy wprowadzenie reklam.

Tak samo odradza się wszelkie próby typu: „wyniki wyszukiwania w wynikach wyszukiwania”. Wyniki w wynikach nie są wartościowe dla użytkowników. Zamiana „wyniki wyszukiwania” na linki „polecane strony” oraz strony docelowych kategorii i podkategorii może przynieść witrynie korzyści. Strony internetowe, które to zrobiły, odzyskały wysoką pozycję w rankingu i większy ruch sieciowy. Dlatego należy unikać:

  • Stron ze słowami „wyniki od x do xx”
  • Tytułów i nagłówków z treścią „wyniki, wyniki wyszukiwania itp.”
  • Zamieszczania na stronach adresów URL, w których pojawiają się zapytania np. search? =wroclaw+hotel&oq=wroclaw+hotel&gs
  • Stron, które generują linki do innych stron, z pominięciem innych treści.