USP, czyli Unique Selling Proposition (unikalna cecha oferty)

Czym jest USP, czyli Unique Selling Proposition

 

Wykorzystując wiedzę, którą pozyskałeś (o własnym produkcie i pożądanym sposobie jego prezentacji), przedstaw teraz swojemu klientowi korzyść ze skorzystania właśnie z twojej oferty. USP, czyli unikalna cecha oferty to bowiem właśnie takie unikalne cechy wyróżniające sklep na tle konkurencji. Przykłady:

  • dostawa produktu za darmo;
  • możliwość zwrotu w ciągu 60 dni;
  • dostawa w ciągu 24h;
  • rabat 5% na pierwsze zakupy;
  • dostęp do materiałów premium dla zarejestrowanych użytkowników.

usp

Idea USP jest bardzo prosta: chodzi o zatrzymanie klienta w sklepie i zachęcenie go przyszłymi korzyściami do zakupów. Masz cały wachlarz możliwości stosując USP, ale skup się na wybranych kilku najważniejszych. Przy zbyt dużej ilości siła USP może zostać rozmyta.

Oferuj nowoczesne rozwiązania, operacje na cenach i dostawach (rabaty, promocje, wyprzedaże, szybkość dostawy), stosuj personalizację, czyli dopasowuj ofertę do wymagań klientów, używaj siły marki i odwołuj się do zaufania do niej. Wyróżnij się z tłumu konkurentów.

Dobrze skonstruowane USP pomoże nie tylko przyciągnąć i zaangażować klienta, ale buduje twoją przewagę nad konkurencją.

USP na grafice w relacji: klient – ty – twoja konkurencja

Winner – wygrana, USP które robisz dobrze, jasne i dokładne zaspokojenie potrzeb klienta

  • ? – ryzyko, miejsce styku konkurencji, twojej oferty i potrzeb klienta, walczysz z konkurencją o względy klienta,
  • 0 – bez znaczenia,
  • x – strata, w tych obszarach twoja konkurencja lepiej trafia w gusta klienta lepiej unikać tego miejsca

 

Related posts