Tworzenie stron internetowych
Projektujemy i wdrażamy doskonałe strony internetowe
Wycena usługi – biuro@westom.pl lub zadzwoń 530825825
Budujemy strony internetowe dla małych i dużych firm. Dlaczego warto pracować z nami?
Zespół programista – grafik – copywriter na miejscu, co znacząco obniża cenę usługi
Wieloletnie doświadczenie w tworzeniu stron internetowych i sklepów
Szybki czas realizacji – proste strony www to około 7 dni pracy
Niska cena – strony juz od 900 zł netto za stronę w CMS WordPress
Wszystkie strony www są zoptymalizowane pod SEO (pozycjonowanie i optymalizację), UX (użyteczność stron), Content Marketing oraz urządzenia mobilne (responsywność)
Pomagamy w doborze i instalacji: SSL, Domena, hosting/serwer za 34 zł netto za rok
Otrzymasz dedykowaną grafikę
Dobieramy najlepszą technologię do Twojego biznesu:
Napisz do nas:
Projektowanie stron internetowych – na czym polega?
Stworzenie dobrej strony internetowej nie jest skomplikowanym zadaniem, nawet jeśli nie jesteś osobą zorientowaną w nowoczesnych technologiach. Wszystko zależy od Twoich potrzeb i przeznaczenia samej strony.
Proste strony internetowe firm, tak zwane wizytówki, nie są drogie ani w utrzymaniu, ani przy tworzeniu. Te o bardziej rozbudowanych funkcjach wymagają już włożenia większego nakładu pracy w swe powstanie, szczególnie gdy chcesz mieć dopasowaną do swoich wymagań grafikę, napisany unikalne i wartościowe treści lub idziesz dalej i masz zamiar zbudować portal od podstaw, z rozbudowaną strukturą i zaawansowanymi funkcjami.
Zanim zdecydujesz się na założenie własnej strony internetowej, musisz zdecydować, jaką rolę ma pełnić. Możliwości masz kilka.
Twoja strona może pełnić rolę:
- informacyjną — wtedy strona prezentuje podstawowe informacje o firmie, produktach/ usługach i mapie dojazdu;
- komunikacyjną — to dwustronna komunikacja z odwiedzającymi stronę oraz możliwość komentowania i dodawania opinii o produktach i firmie;
- marketingową i wizerunkową — ponieważ strona www sama może być narzędziem do budowania wizerunku marki i wpływać na konsumencką świadomość;
- sprzedażową — gdyż nawet jeśli nie jest sklepem online, może promować i sprzedawać produkty i usługi, odsyłając do biura sprzedaży, sklepów stacjonarnych, platform sprzedażowych (np. Allegro, Amazon) lub, po wdrożeniu systemu płatności i wysyłki, do sprzedaży bezpośredniej.
W przypadku, gdy Twoja strona ma pełnić rolę informacyjną i wizerunkową, masz do wyboru szereg gotowych i niedrogich rozwiązań. Możesz pokusić się o samodzielne stworzenie strony internetowej nawet wtedy, gdy nie masz doświadczenia i stawiasz pierwsze kroki w technologiach sieciowych. Nie musisz być programistą, żeby skorzystać z gotowych szablonów i skryptów, które są tak opracowane, żeby praktycznie każdy dał sobie radę w instalacji, ustawieniach i późniejszej administracji. Dodatkowo, Internet jest pełen darmowych kursów i poradników o tym, jak tworzyć stronę za pośrednictwem, na przykład, bezpłatnego oprogramowania WordPress, Drupal czy też Joomla!.
Zaawansowane strony internetowe powinny być tworzone przez doświadczonego dewelopera, a serwisy o rozbudowanej strukturze, wymagające integracji z zewnętrznymi serwisami, to już takie zadania projektowe, nad którymi pracują całe zespoły specjalistów. Zanim więc zdecydujesz o powstaniu strony www, przemyśl temat swojego rozwoju oraz sytuacji za rok i 5 lat. Biznes w Internecie można skalować. Oznacza to, że nawet jeśli masz wielkie plany sprzedażowe, to zawsze możesz rozpocząć od stworzenia prostego i niedrogiego sklepu online czy zaledwie wizytówki sklepu, a z czasem rozwijać serwis i dodawać kolejne funkcjonalności i elementy.
Prosta strona internetowa to koszt kilkuset zł. Wydatki na nieskomplikowaną postać sklepu online zamkną się w kwocie około tysiąca zł. Ale już rozbudowany portal i sklep z wieloma integracjami i tysiącami produktów może kosztować nawet parę milionów. Planowanie na wczesnym etapie oszczędzi ci późniejszych, dodatkowych kosztów oraz zaoszczędzi czas. Ponadto sugeruję rozmowę ze specjalistami i deweloperami, nie zaś ze sprzedawcami usług — rozeznanie różnicy pomiędzy nimi pomoże uniknąć ci w przyszłości już nie tylko wydatków, ale również wielu problemów technicznych.
Część firm wyspecjalizowała się w agresywnym marketingu sprzedażowym wykorzystując fakt, że wielu klientów nie jest zorientowanych w nowoczesnych rozwiązaniach internetowych. Kluczowym momentem w twoich pierwszych krokach w sieci będzie więc wybór osoby, która zaplanuje rozwój i strategię e-commerce.
Zanim podejmiesz decyzję, jakiej strony internetowej potrzebujesz, odpowiedz sobie na parę pytań:
- W jakiej skali chcę działać w Internecie w obecnej chwili, a w jakiej za parę lat?
- Czy mogę samodzielnie zbudować stronę www, czy potrzebuję wsparcia?
- Jakimi środkami finansowymi dysponuję i czy chcę tak naprawdę oszczędzać na stronie internetowej?
- Kto w przyszłości będzie obsługiwał moją stronę? Kto ją obsłuży administracyjnie? A kto napisze teksty?
- Czy mam dość czasu i umiejętności, by administrować stroną lub koordynować pracę nad nią, a później ją utrzymać?
- Czy moja strona będzie prostą wizytówką, rozbudowanym serwisem czy sklepem internetowym?
- Czy mam predyspozycje i umiejętności do zrozumienia tendencji i reguł, które rządzą w sieci?
Poświęć czas na planowanie, jak strona ma wyglądać i jakich funkcjonalności oczekujesz. Nawet jeśli Twoja strona www będzie składać się tylko z dwóch podstron, a pełnić ma wyłącznie rolę informacyjną, to wymaga dokładnego przemyślenia już na etapie jej projektu. Poświęć 20% czasu na opracowanie jego zamysłu, a zaoszczędzisz 80% czasu na późniejsze poprawki.
Jeśli masz zamiar zlecić wszystkie prace nad projektem www, to i tak poświęć swój czas między innymi na opisanie funkcjonalności, zadań, wyglądu i oczekiwań. W końcu ty znasz najlepiej swój biznes, wiesz, czego oczekujesz i jaką funkcję ma spełniać twoja strona www. Jeśli zlecisz wszystko innym, to pamiętaj, że serwisem zajmie się informatyk, grafik i inne osoby z zespołu, które zapewne znają się na swojej pracy, ale nie znają biznesu, którym ty się zajmujesz.
Niezależnie, czy twoja strona to prosta wizytówka firmy, rozbudowany od podstaw serwis z wieloma funkcjonalnościami, czy też gotowy, płatny lub darmowy skrypt, muszą jej dotyczyć podstawy, które są wspólne dla wszystkich stron internetowych.
Czekają cię miedzy innymi następujące decyzje:
- wybór domeny internetowej, czyli twojego adresu internetowego, który pozwoli znaleźć serwis w sieci jako twoją unikalną i niepowtarzalną nazwę, bo — podobnie jak numer telefonu, adres biura czy mieszkania ― nie może być współdzielona przez nieuprawnionych do tego adresatów;
- znalezienie dla siebie hostingu, czyli miejsca na serwerze: tam umieścisz pliki serwisu internetowego;
- stworzenie strony, a więc praca nad serwisem, czy to samodzielna, czy to zlecona.
Wszystkie te elementy składają się na jedną całość i nie mogą istnieć bez siebie i dobrze funkcjonować. Porównując to do miejsca zamieszkania to domena jest adresem, pod którym mieszkasz, hosting samym mieszkaniem a strona to wyposażenie mieszkania.
Proces tworzenia strony internetowej krok po kroku
Spróbuję pomóc ci przejść przez etapy, które w początkowym etapie tworzenia strony mogą być dezorientujące.
- Określ cel stworzenia strony internetowej, o którym już niemało wiesz, nie tylko z tej publikacji, i przypisz go jednemu z trzech typów strony internetowej.
- Opisz swoje przewagi rynkowe nad konkurencją, które można wyeksponować na stronie jako USP (ang. Unique Selling Proposition, unikalną cechę oferty). Przekładają się one na korzyści, które otrzymuje od ciebie klient, a które na stronie warto ukazać. Takim USP może być np. darmowa dostawa, wydłużona gwarancja itp.
- Określ grupę docelową, czyli nie tylko obecnych, ale i przyszłych klientów.
- Sporządź katalog wstępny zasobów ludzkich i materiałów, których potrzebujesz. Materiały to teksty na stronę, zdjęcia, wideo, prace programistyczne, grafiki. Prace te często dobrze jest zlecić, ale niektóre zadania możesz wykonać przy użyciu już posiadanych zasobów.
- Wypisz wszystkie funkcjonalności strony, które na tym etapie przychodzą ci na myśl: wersje językowe strony, okno logowania, okno dodatkowego uwierzytelnienia itp.
- Wyślij odnośne zapytania do firm i freelancerów o możliwości wykonawstwa i zbierz ich oferty. Użyj Google do znalezienia wykonawców. Sprawdzaj, pytaj, żądaj referencji i pokazania swoich dotychczasowych prac.
- Po otrzymaniu ofert zaplanuj budżet przedsięwzięcia. Pamiętaj o ujęciu w budżecie utrzymania strony www: hostingu/ serwera oraz późniejszego wsparcia techniczno-administracyjnego.
Istotne jest zachowanie wyżej przedstawionego porządku w trakcie planowania strony internetowej. Czym lepiej przemyślisz projekt, tym lepsze będą końcowe efekty.
Istotne pytania w trakcie projektowania strony internetowej:
Po otrzymaniu ofert powinieneś już zdecydować się na wybór skryptu i CMS (ang. Content Management System), czyli sytemu zarządzania treścią na stronie. Masz do wyboru darmowe CMS typu WordPress, Drupal, Joomla, ale również płatne.
Jeśli twoja strona będzie prostą wizytówką i nie będzie wymagać częstych zmian ― nie potrzebujesz panelu administracyjnego do zarządzania zawartością. Wystarczy ci prosty projekt. Wszystko zależy od Twoich potrzeb i od tego jak często aktualizujesz swoja stronę internetową.
Cechy wspólne wszystkich stron internetowych.
Niezależnie od przeznaczenia strony internetowej musi ona zawierać pewne cechy, które decydują o jej nowoczesności oraz efektywności.
Takimi wspólnymi cechami stron www jest:
- Responsywność strony jako elastyczne dostosowanie grafiki do wyświetlacza gwarantuje, że twoja strona wyświetli się dobrze na wszystkich urządzeniach: na laptopie, desktopie, telefonie i tablecie.
- Użyteczność internetowa jest natomiast stopniowalną miarą spełnienia potrzeb użytkowników strony oraz poziomem dopasowania treści i zawartości do ich oczekiwań. Więcej omawiam w dalszej części opracowania.
- Bezpieczeństwo i funkcjonalność są członami relacji, jaką jest jakość strony www jako produktu informatycznego.
Trendy i technologia wyraźnie pokazują, że serwisy internetowe muszą dopasować się do wymagań użytkowników. A ci chcą szybko, bezpiecznie i na każdym możliwym urządzeniu przejrzeć strony www. Nowoczesne serwisy internetowe budowane są najczęściej od stron mobilnych z nastawieniem na potrzeby i wymagania docelowego użytkownika. Dopiero w kolejnych krokach tworzy się projekt na tablet i desktop. Każda funkcja powinna być dostępna w maksymalnie 3 krojach, a bezpieczeństwo danych to podstawa każdego biznesu w sieci.
Projektujemy Strony Zorientowane na Użytkowniku – UX
Projektowanie zorientowane na użytkownika (ang. user – centered design) jest podejściem projektowym, w którym na każdym etapie wysiłki skupione są na użytkowniku.
W końcu, to realna osoba będzie w przyszłości korzystać z produktu czy usługi, dlatego tak ważne jest zaangażowanie użytkownika na każdym etapie projektu. Takie podejście ma na celu rozpoznanie potrzeb użytkownika i możliwie jak najlepsze ich zaspokojenie.
W rzeczywistości wygląda to tak, że użytkownik jest obecny na każdym etapie projektu. Postępy są na bieżąco z nim konsultowane. Na początku może to być w formie wywiadów, pytań, ankiet, a w końcowej fazie projektu na przykład w formie testów.
To nie użytkownicy mają się dostosowywać do danej witryny, ale witryna ma być dostosowana do użytkowników. Potrzeby, oczekiwania i zainteresowania użytkowników są najważniejsze. Cele biznesowe, funkcjonalność czy technologia, schodzą na drugi plan. Użytkownicy są podstawą do stworzenia odpowiedniej architektury i nawigacji witryny.
Co można osiągnąć stosując podejście UX?
Po pierwsze witryna będzie bardziej przyjazna użytkownikom, a także i samym wyszukiwarkom. To z kolei przełoży się na osiąganie założonych celów biznesowych firmy.
Podczas projektowania witryn internetowych, najlepszym podejściem jest podejście iteratywne. Polega ono na powtarzającym się cyklu projektowania, wykonywania testów razem z użytkownikami, wprowadzania poprawek i ponownego testowania itd. Czynności powtarza się do momentu uzyskania zadowalającego stopnia użyteczności witryny internetowej. Podejście iteratywne angażujące użytkowników, umożliwia stworzenie witryny, która w największym stopniu będzie zaspokajała ich potrzeby.
Napisz do nas: