Tworzenie stron internetowych

Projektujemy i wdrażamy doskonałe strony internetowe

Wycena usługi  – biuro@westom.pl lub zadzwoń 530825825

 

  • Niska cena – strony już od 980 zł netto za stronę w CMS WordPress, unikalna grafika, treści, administracja
  • 20-letnie doświadczenie – zespół programista – grafik – copywriter na miejscu
  • Szybki czas realizacji – proste strony www to około 7 dni pracy
  • Wszystkie strony www są zoptymalizowane pod SEO (pozycjonowanie i optymalizację), UX (użyteczność stron), marketing treści oraz urządzenia mobilne (responsywność)
  • Pomagamy w doborze i instalacji: SSL, Domena, hosting/serwer = wszystko za 34 zł netto/rok
Otrzymasz dedykowaną grafikę – do wyboru 4 tyś. gotowych szablonów

tworzenie stron internetowych

Dobieramy najlepszą technologię do Twojego biznesu:

Tworzenie Stron Internetowych – Cennik

START

Firma w sieci
980 zł netto
  • CMS WordPress
  • 3 Zakładki, 5 podstron
  • Responsywna (działa na telefonach i tabletach)
  • Panel Zarządzania Treściami
  • Integracja z Mediami Społecznościowymi
  • Dedykowana Grafika

OPTYMALNIE

Rozbudowana Strona
2400 zł netto
  • CMS WordPress
  • 5 zakładek, 10 podstron
  • Responsywna
  • Wdrożone SEO
  • Panel Zarządzania Treściami
  • Integracja z Mediami Społecznościowymi
  • Dedykowana Grafika

PREMIUM

Bardzo rozbudowany serwis
Elastyczne indywidualnie
  • CMS dobrany do potrzeb
  • Zakładki i podstrony bez limitów
  • Responsywna
  • Wdrożone SEO/SEM
  • Marketing Treści
  • Integracja z Mediami Społecznościowymi
  • Dedykowana Grafika, Zdjęcia + UX
  • Integracja z Narzędziami

Za drogo dla Ciebie? Masz mniejsze potrzeby i budżet? Napisz do nas, coś wymyślimy. 

Dodatkowe usługi, które możesz zamówić: 

  • Wizytówka Firmy w Google Mapy – 120 zł netto
  • Hosting/utrzymanie serwisu – 34 zł netto/rok
  • Integracja z Google Analytics, Google Search Console do weryfikacji statystyk: 90 zł netto
  • Tłumaczenie strony na języki – od 30 zł netto za 1000 znaków
  • Pisanie treści na stronę internetową/blog/oferta/opisy – od 25 zł netto za 1000 znaków

Przykład najtańszej strony za 980 zł netto:

  • CMS WordPress – łatwe zarządzanie treściami i mediami
  • Responsywna – wyświetla się na każdym urządzeniu
  • Dedykowana grafika i zdjęcia
  • Zakładki: Usługi/O firmie/Kontakt/Blog
  • Integracja z Facebook/YouTube
  • Wdrożone Google Analytics, Google Search Console
  • Uruchomiony blog i system zarządzania treściami/mediami
  • Dodatkowo wdrożono: Mapy Google, wtyczki SEO
  • Zainstalowane wtyczki płatności online
  • Uruchomione automatyczne aktualizowanie oprogramowania i dodanych wtyczek
  • Czas realizacji 8 dni
  • Koszt całkowity = 980 zł netto

Zamówienia i pytania: 

Podaj email, żebyśmy mogli odpisać
Podaj nr telefonu, jeśli mamy zadzwonić.

 


 

Projektowanie stron internetowych – na czym polega?

Stworzenie dobrej strony internetowej nie jest skomplikowanym zadaniem, nawet jeśli nie jesteś osobą zorientowaną w nowoczesnych technologiach. Wszystko zależy od Twoich potrzeb i przeznaczenia samej strony.

Proste strony internetowe firm, tak zwane wizytówki, nie są drogie ani w utrzymaniu, ani przy tworzeniu. Te o bardziej rozbudowanych funkcjach wymagają już włożenia większego nakładu pracy w swe powstanie, szczególnie gdy chcesz mieć dopasowaną do swoich wymagań grafikę, napisany unikalne i wartościowe treści lub idziesz dalej i masz zamiar zbudować portal od podstaw, z rozbudowaną strukturą i zaawansowanymi funkcjami.

Zanim zdecydujesz się na założenie własnej strony internetowej, musisz zdecydować, jaką rolę ma pełnić. Możliwości masz kilka.

Twoja strona może pełnić rolę:
  1. informacyjną — wtedy strona prezentuje podstawowe informacje o firmie, produktach/ usługach i mapie dojazdu;
  2. komunikacyjną — to dwustronna komunikacja z odwiedzającymi stronę oraz możliwość komentowania i dodawania opinii o produktach i firmie;
  3. marketingową i wizerunkową — ponieważ strona www sama może być narzędziem do budowania wizerunku marki i wpływać na konsumencką świadomość;
  4. sprzedażową — gdyż nawet jeśli nie jest sklepem online, może promować i sprzedawać produkty i usługi, odsyłając do biura sprzedaży, sklepów stacjonarnych, platform sprzedażowych (np. Allegro, Amazon) lub, po wdrożeniu systemu płatności i wysyłki, do sprzedaży bezpośredniej.

 

W przypadku, gdy Twoja strona ma pełnić rolę informacyjną i wizerunkową, masz do wyboru szereg gotowych i niedrogich rozwiązań. Możesz pokusić się o samodzielne stworzenie strony internetowej nawet wtedy, gdy nie masz doświadczenia i stawiasz pierwsze kroki w technologiach sieciowych. Nie musisz być programistą, żeby skorzystać z gotowych szablonów i skryptów, które są tak opracowane, żeby praktycznie każdy dał sobie radę w instalacji, ustawieniach i późniejszej administracji. Dodatkowo, Internet jest pełen darmowych kursów i poradników o tym, jak tworzyć stronę za pośrednictwem, na przykład, bezpłatnego oprogramowania WordPress, Drupal czy też Joomla!.

tworzenie stron internetowych

 

Zaawansowane strony internetowe powinny być tworzone przez doświadczonego dewelopera, a serwisy o rozbudowanej strukturze, wymagające integracji z zewnętrznymi serwisami, to już takie zadania projektowe, nad którymi pracują całe zespoły specjalistów. Zanim więc zdecydujesz o powstaniu strony www, przemyśl temat swojego rozwoju oraz sytuacji za rok i 5 lat. Biznes w Internecie można skalować. Oznacza to, że nawet jeśli masz wielkie plany sprzedażowe, to zawsze możesz rozpocząć od stworzenia prostego i niedrogiego sklepu online czy zaledwie wizytówki sklepu, a z czasem rozwijać serwis i dodawać kolejne funkcjonalności i elementy.

Prosta strona internetowa to koszt kilkuset zł. Wydatki na nieskomplikowaną postać sklepu online zamkną się w kwocie około tysiąca zł. Ale już rozbudowany portal i sklep z wieloma integracjami i tysiącami produktów może kosztować nawet parę milionów. Planowanie na wczesnym etapie oszczędzi ci późniejszych, dodatkowych kosztów oraz zaoszczędzi czas. Ponadto sugeruję rozmowę ze specjalistami i deweloperami, nie zaś ze sprzedawcami usług — rozeznanie różnicy pomiędzy nimi pomoże uniknąć ci w przyszłości już nie tylko wydatków, ale również wielu problemów technicznych.

Część firm wyspecjalizowała się w agresywnym marketingu sprzedażowym wykorzystując fakt, że wielu klientów nie jest zorientowanych w nowoczesnych rozwiązaniach internetowych. Kluczowym momentem w twoich pierwszych krokach w sieci będzie więc wybór osoby, która zaplanuje rozwój i strategię e-commerce.

Zanim podejmiesz decyzję, jakiej strony internetowej potrzebujesz, odpowiedz sobie na parę pytań:

  1. W jakiej skali chcę działać w Internecie w obecnej chwili, a w jakiej za parę lat?
  2. Czy mogę samodzielnie zbudować stronę www, czy potrzebuję wsparcia?
  3. Jakimi środkami finansowymi dysponuję i czy chcę tak naprawdę oszczędzać na stronie internetowej?
  4. Kto w przyszłości będzie obsługiwał moją stronę? Kto ją obsłuży administracyjnie? A kto napisze teksty?
  5. Czy mam dość czasu i umiejętności, by administrować stroną lub koordynować pracę nad nią, a później ją utrzymać?
  6. Czy moja strona będzie prostą wizytówką, rozbudowanym serwisem czy sklepem internetowym?
  7. Czy mam predyspozycje i umiejętności do zrozumienia tendencji i reguł, które rządzą w sieci?

Poświęć czas na planowanie, jak strona ma wyglądać i jakich funkcjonalności oczekujesz. Nawet jeśli Twoja strona www będzie składać się tylko z dwóch podstron, a pełnić ma wyłącznie rolę informacyjną, to wymaga dokładnego przemyślenia już na etapie jej projektu. Poświęć 20% czasu na opracowanie jego zamysłu, a zaoszczędzisz 80% czasu na późniejsze poprawki.

Jeśli masz zamiar zlecić wszystkie prace nad projektem www, to i tak poświęć swój czas między innymi na opisanie funkcjonalności, zadań, wyglądu i oczekiwań. W końcu ty znasz najlepiej swój biznes, wiesz, czego oczekujesz i jaką funkcję ma spełniać twoja strona www. Jeśli zlecisz wszystko innym, to pamiętaj, że serwisem zajmie się informatyk, grafik i inne osoby z zespołu, które zapewne znają się na swojej pracy, ale nie znają biznesu, którym ty się zajmujesz.

Niezależnie, czy twoja strona to prosta wizytówka firmy, rozbudowany od podstaw serwis z wieloma funkcjonalnościami, czy też gotowy, płatny lub darmowy skrypt, muszą jej  dotyczyć podstawy, które są wspólne dla wszystkich stron internetowych.

Czekają cię miedzy innymi następujące decyzje:

  • wybór domeny internetowej, czyli twojego adresu internetowego, który pozwoli znaleźć serwis w sieci jako twoją unikalną i niepowtarzalną nazwę, bo — podobnie jak numer telefonu, adres biura czy mieszkania ― nie może być współdzielona przez nieuprawnionych do tego adresatów;
  • znalezienie dla siebie hostingu, czyli miejsca na serwerze: tam umieścisz pliki serwisu internetowego;
  • stworzenie strony, a więc praca nad serwisem, czy to samodzielna, czy to zlecona.

Wszystkie te elementy składają się na jedną całość i nie mogą istnieć bez siebie i dobrze funkcjonować. Porównując to do miejsca zamieszkania to domena jest adresem, pod którym mieszkasz, hosting samym mieszkaniem a strona to wyposażenie mieszkania.

Proces tworzenia strony internetowej krok po kroku

Spróbuję pomóc ci przejść przez etapy, które w początkowym etapie tworzenia strony mogą być dezorientujące.

  1. Określ cel stworzenia strony internetowej, o którym już niemało wiesz, nie tylko z tej publikacji, i przypisz go jednemu z trzech typów strony internetowej.
  2. Opisz swoje przewagi rynkowe nad konkurencją, które można wyeksponować na stronie jako USP (ang. Unique Selling Proposition, unikalną cechę oferty). Przekładają się one na korzyści, które otrzymuje od ciebie klient, a które na stronie warto ukazać. Takim USP może być np. darmowa dostawa, wydłużona gwarancja itp.
  3. Określ grupę docelową, czyli nie tylko obecnych, ale i przyszłych klientów.
  4. Sporządź katalog wstępny zasobów ludzkich i materiałów, których potrzebujesz. Materiały to teksty na stronę, zdjęcia, wideo, prace programistyczne, grafiki. Prace te często dobrze jest zlecić, ale niektóre zadania możesz wykonać przy użyciu już posiadanych zasobów.
  5. Wypisz wszystkie funkcjonalności strony, które na tym etapie przychodzą ci na myśl: wersje językowe strony, okno logowania, okno dodatkowego uwierzytelnienia itp.
  6. Wyślij odnośne zapytania do firm i freelancerów o możliwości wykonawstwa i zbierz ich oferty. Użyj Google do znalezienia wykonawców. Sprawdzaj, pytaj, żądaj referencji i pokazania swoich dotychczasowych prac.
  7. Po otrzymaniu ofert zaplanuj budżet przedsięwzięcia. Pamiętaj o ujęciu w budżecie utrzymania strony www: hostingu/ serwera oraz późniejszego wsparcia techniczno-administracyjnego.

Istotne jest zachowanie wyżej przedstawionego porządku w trakcie planowania strony internetowej. Czym lepiej przemyślisz projekt, tym lepsze będą końcowe efekty.

Istotne pytania w trakcie projektowania strony internetowej: 

Po otrzymaniu ofert powinieneś już zdecydować się na wybór skryptu i CMS (ang. Content Management System), czyli sytemu zarządzania treścią na stronie. Masz do wyboru darmowe CMS typu WordPress, Drupal, Joomla, ale również płatne.

Jeśli twoja strona będzie prostą wizytówką i nie będzie wymagać częstych zmian ― nie potrzebujesz panelu administracyjnego do zarządzania zawartością. Wystarczy ci prosty projekt. Wszystko zależy od Twoich potrzeb i od tego jak często aktualizujesz swoja stronę internetową.

Cechy wspólne wszystkich stron internetowych.

Niezależnie od przeznaczenia strony internetowej musi ona zawierać pewne cechy, które decydują o jej nowoczesności oraz efektywności.

Takimi wspólnymi cechami stron www jest: 

  1. Responsywność strony jako elastyczne dostosowanie grafiki do wyświetlacza gwarantuje, że twoja strona wyświetli się dobrze na wszystkich urządzeniach: na laptopie, desktopie, telefonie i tablecie.
  2. Użyteczność internetowa jest natomiast stopniowalną miarą spełnienia potrzeb użytkowników strony oraz poziomem dopasowania treści i zawartości do ich oczekiwań. Więcej omawiam w dalszej części opracowania.
  3. Bezpieczeństwo i funkcjonalność są członami relacji, jaką jest jakość strony www jako produktu informatycznego.

Trendy i technologia wyraźnie pokazują, że serwisy internetowe muszą dopasować się do wymagań użytkowników. A ci chcą szybko, bezpiecznie i na każdym możliwym urządzeniu przejrzeć strony www. Nowoczesne serwisy internetowe budowane są najczęściej od stron mobilnych z nastawieniem na potrzeby i wymagania docelowego użytkownika. Dopiero w kolejnych krokach tworzy się projekt na tablet i desktop. Każda funkcja powinna być dostępna w maksymalnie 3 krojach, a bezpieczeństwo danych to podstawa każdego biznesu w sieci.

Projektujemy Strony Zorientowane na Użytkowniku – UX

Projektowanie zorientowane na użytkownika (ang. user – centered design) jest podejściem projektowym, w którym na każdym etapie wysiłki skupione są na użytkowniku.

W końcu, to realna osoba będzie w przyszłości korzystać z produktu czy usługi, dlatego tak ważne jest zaangażowanie użytkownika na każdym etapie projektu. Takie podejście ma na celu rozpoznanie potrzeb użytkownika i możliwie jak najlepsze ich zaspokojenie.
W rzeczywistości wygląda to tak, że użytkownik jest obecny na każdym etapie projektu. Postępy są na bieżąco z nim konsultowane. Na początku może to być w formie wywiadów, pytań, ankiet, a w końcowej fazie projektu na przykład w formie testów.
To nie użytkownicy mają się dostosowywać do danej witryny, ale witryna ma być dostosowana do użytkowników. Potrzeby, oczekiwania i zainteresowania użytkowników są najważniejsze. Cele biznesowe, funkcjonalność czy technologia, schodzą na drugi plan. Użytkownicy są podstawą do stworzenia odpowiedniej architektury i nawigacji witryny.

 

Co można osiągnąć stosując podejście UX?

Po pierwsze witryna będzie bardziej przyjazna użytkownikom, a także i samym wyszukiwarkom. To z kolei przełoży się na osiąganie założonych celów biznesowych firmy.
Podczas projektowania witryn internetowych, najlepszym podejściem jest podejście iteratywne. Polega ono na powtarzającym się cyklu projektowania, wykonywania testów razem z użytkownikami, wprowadzania poprawek i ponownego testowania itd. Czynności powtarza się do momentu uzyskania zadowalającego stopnia użyteczności witryny internetowej. Podejście iteratywne angażujące użytkowników, umożliwia stworzenie witryny, która w największym stopniu będzie zaspokajała ich potrzeby.

Napisz do nas a my jeszcze dziś wycenimy usługę: 
Podaj email, żebyśmy mogli odpisać
Podaj nr telefonu, jeśli mamy zadzwonić.