Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825

Stały rozwój kompetencji SEO

Stały rozwój kompetencji SEO
5 (100%) 1 głosów

Kto stoi w miejscu, ten się cofa. Stwierdzienie idealnie pasuje do SEO, które praktycznie każdego dnia notuje jakieś zmiany.

Standardowo jako główne cele stawiane przed SEO definiuje się:

  • Udostępnianie treści wyszukiwarkom.
  • Opracowanie i optymalizacja słów i fraz kluczowych. Podstawą tutaj jest dobre rozpoznanie grupy docelowej, którą chcemy przyciągnąć na naszą witrynę. Tylko wtedy będziemy umieli rozmawiać z nią w jej języku.
  • Przebudowa i tworzenie nowej treści w wysokim standardzie. Publikacje muszą być czytelne, twórcze, bogate w ciekawe spostrzeżenia i analizy, użyteczne i nowatorskie. Tak formowana zawartość witryny będzie dobrze oceniana przez wyszukiwarki i użytkowników, którzy chętnie będą się dzielić artykułami i odnośnikami do naszej witryny w mediach społecznościowych.
  • Wypracowanie takiej architektury i układu strony, który pozwoli użytkownikowi szybko znaleźć to, czego szuka. Struktura powinna być możliwie płaska z czytelnie zaprojektowaną mapą witryny.

Cały jednak problem w znajomości technik osiągania tych celów. Wiedz jednak, że z całą pewnością będą się one adaptowały i zmieniały. Wymaga to od specjalisty SEO ciągłej nauki i rozwoju. Coraz większego znaczenia, obecnie już wymaganie numer jeden, nabiera umiejętność poruszania się w mediach społecznościowych i aktywne pozyskiwanie stamtąd ruchu sieciowego.

SEO nie można się nauczyć.

Należy je traktować jako ciągły proces nauki i poznawania nowych technik, sposobów i sztuczek. Co więcej, w internecie działają niemal wszyscy giganci przemysłu i rynku usługowo-handlowego. Mają oni bardzo silny wpływ na działanie samych wyszukiwarek i są głównym motorem wprowadzania zmian w sposobie działania silników wyszukujących.

Jako specjalista SEO musisz zatem znać nie tylko swoje podwórko, ale też cały kontekst w którym się obracasz. Tylko szeroka wiedza i daleki horyzont pozwolą ci pozostać skutecznym. Twoim zadaniem jest nie tylko dojście z punktu A do punktu B. Musisz przeprowadzić swojego klienta między tymi punktami najlepszą ścieżką.

Przed ekspertami zajmującymi się technikami optymalizacyjnymi stawia się coraz więcej wymagań. Już dziś duży nacisk kładzie się na umiejętność pracy w obszarze mediów społecznościowych, wykorzystanie wyszukiwarek lokalnych, filmów, dźwięków i innych mediów od niedawna indeksowanych oraz prowadzenie kampanii przy wykorzystaniu okazji dawanych przez urządzenia przenośne. Optymalizacja w tych kierunkach to przyszłość pracy w SEO.

Wzorcowy profil specjalisty do spraw SEO zmienił się przez ostatnie 10 lat. Z zasiedziałego przed komputerem fascynata informatyki przekształcił się w bardzo komunikatywnego i nakierowanego społecznie profesjonalistę.

Trudno wyobrazić sobie takiego człowieka za kolejne 10 lat. Pewnym możemy być tylko tego, że na pewno będzie wyglądał inaczej. Jak wspomnieliśmy, SEO jest ciągłym procesem doskonalenia a na tej drodze jest wiele nieprzewidzianych zakrętów, wybojów i fałszywych tropów. Specjalista w tej dziedzinie powinien umieć znaleźć najlepszą z możliwych drogę i, bez względu na czekające trudności i niespodzianki, dojść nią do celu. Wydaje się, że taki człowiek jest najlepiej predestynowany do eksploracji i tego trudnego obszaru.