Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email biuro{@}westom.pl Zadzwoń +48 883 979 229
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email biuro{@}westom.pl Zadzwoń +48 883 979 229

Sprzedaż przez portale aukcyjne i porównywarki cen

Aukcje

Spora część handlu w internecie odbywa się za pośrednictwem portali aukcyjnych, w Polsce dominuje Allegro.pl. Większość transakcji na Allegro jest zawierana w tradycyjnym modelu sklepowym – produkty nie są licytowane, ale kupowane za pomocą opcji „kup teraz”. W przypadku aukcji nie ma prawa zwrotu licytowanego towaru, a opcja „kup teraz” już to umożliwia.

Obecność firmy na Allegro pomaga budować świadomość marki. Można analizować zainteresowanie użytkowników marką dzięki wglądowi w liczbę wyświetleń i osób obserwujących daną aukcję. Allegro pozwala również na budowanie reputacji marki. Klienci po zakupach wystawiają gwiazdki i komentarze, a im więcej pozytywnych transakcji, tym większe zaufanie ma firma wśród użytkowników.

Teoretycznie nie można przekierowywać allegrowiczów do własnego sklepu internetowego lub na strony firmowe, ale można w nicku czy adresie mailowym zasugerować nazwę firmy albo zamieścić ją na zdjęciach produktów.

Porównywarki cenowe

W Polsce najbardziej popularnymi porównywarkami cenowymi są Ceneo.pl, Nokaut.pl oraz Skapiec.pl. najczęściej korzystają z nich mężczyźni. Porównywarki pozwalają na porównanie cen danego produktu w wielu miejscach w sieci. Porównywarki są dobrem miejscem podobnie jak portale aukcyjne na budowanie świadomości marki wśród użytkowników.

Korzyści dla firmy:

  • Wzrasta świadomość marki,
  • Większa szansa na zwiększenie ruchu na stronie internetowej firmy i/lub sklepie internetowym,
  • Niewielkie opłaty.

Katalogi

Katalogi, chociaż nie do końca doceniane są na trzecim miejscu w rankingu popularności po portalach aukcyjnych i porównywarkach cenowych. Katalogi są odwiedzane przez wielu użytkowników i generują wiele odsłon. Wpisy do katalogu mogą być darmowe lub płatne, a ceny wahają się od kilku do nawet kilkudziesięciu złotych za wpis.