Specjalista SEO, jak zostać i ile zarabia

Kim jest Specjalista ds. SEO?

Specjalista SEO to osoba, która zajmuje się optymalizacją i pozycjonowaniem stron internetowych w wyszukiwarkach typu Google. Jego zadaniem jest takie dopasowanie (optymalizacja) wszystkich czynników na stronie oraz poza stroną www (pozycjonowanie), żeby strona była widoczna w wynikach naturalnych (bezpłatnych) wyszukiwarek internetowych. W efekcie działań specjalisty ds. pozycjonowania serwis zyskuje popularność i odwiedziny bez wydawania funduszy na reklamę.

Praktycznie każda firma chce być widoczna w sieci bez ponoszenia kosztów, ale nie jest to takie proste, ponieważ miejsca na które zwracają uwagę jest bardzo mało. Praktycznie pierwsza strona wyników wyszukiwania oraz pierwsze 3-5 wierszy od góry strony. Tymczasem konkurencja często liczona jest w tysiącach. Dlatego praca specjalisty SEO jest tak istotna dla firm.

Niektóre klepy generują ponad 90% wejść z wyników naturalnych. Właśnie z powodu SEO.

Przykład działania specjalisty SEO:

Na hasło „kurs SEO” firma westom zajmuje czołowe pozycje w wyszukiwarce Google.

 

Co trzeba zrobić, żeby zostać specjalistą od pozycjonowania?

Po pierwsze określ swoje predyspozycje do tego zawodu. Musisz być osobą skrupulatną, dokładną, z mocnym ścisłym przygotowaniem.

Jeśli uważasz, że ma predyspozycje do pozycjonowania stron www, to przeczytaj kilka poradników, zobacz na czym polega pozycjonowanie i optymalizacja.

Kolejnym krokiem powinno być zapisanie się na kurs SEO (szkolenie z pozycjonowania i optymalizacji). Najlepiej wybierz kurs praktyczny, kilkudniowy i od podstaw.

Po odbyciu szkolenia proponuję przeczytać kilka dobrych i sprawdzonych książek dedykowanych SEO. Jeśli nadal czujesz, że to jest zawód, w którym chcesz pracować, to kolejnym krokiem będzie kurs dla zaawansowanych lub konkretna praktyka w firmie/agencji interaktywnej.

 

Ile zarabia specjalista SEO?

Zarobki specjalistów SEO mają bardzo dużą rozpiętość, ponieważ zależą od Twoich umiejętności, doświadczenia oraz od samej firmy. Zaletą tej pracy jest to, że możesz wykonywać ją zdalnie. W Polsce praca w SEO zaczyna się przeważnie od niższych pensji (od 4 tyś w górę) a z czasem pnie się w górę bez określenia górnych limitów.

 

Na czym polega praca w SEO?

Po pierwsze analiza strony własnej (sklepu internetowego) oraz konkurencji. Widoczności w sieci, atrybutów (np. treści, atrybutów typu H1-H6, alt, opisy, tytuły itd.) oraz sprawdzanie dopasowania ich do aktualnych algorytmów rankingowych wyszukiwarek (np. Google). Kolejnym etapem jest wprowadzanie zamian i weryfikacja z czasem.

specjalista SEO

5 1 Głosowanie
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze