Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825

Spam linki, które pogarszają naszą pozycję

Walka ze spamem

Relacja pomiędzy spamerami i wyszukiwarkami to obustronna walka. Spamerzy ciągle szukają nowych rozwiązań, jak tu przechytrzyć wyszukiwarki, a wyszukiwarki chcą jak najskuteczniej walczyć ze spamerami. Spamerzy tworzą coraz to nowe metody obejścia algorytmów wyszukiwarek by zdobyć jak najwięcej linków do stron, które normalnie nie otrzymałyby wysokiej pozycji w rankingu.

Do walki ze spamem wyszukiwarki wykorzystują specjalne algorytmy. W 2012 roku Google uruchomił nowy algorytm o nazwie Penguin. Jego głównym zadaniem jest wyszukiwanie stron internetowych, które posiadają nieodpowiedni profil linków. Google przyznaje kary takim stronom i obniża ich pozycję w rankingach wyszukiwania. Poza tym algorytm Penguin bada jeszcze katalogi artykułów, linki pochodzące z państw w których firma nie działa, niskiej jakości katalogi stron oraz nadużywanie fraz kluczowych w linkach prowadzących do danej witryny.

Wszystkie algorytmy, których celem jest walka ze spamem zajmują się określonymi kwestiami, którym warto się przyjrzeć. Oto one:

Linki oznaczone jako reklamy – wyszukiwarki sprawdzają takie odnośniki poprzez dokładne badanie tekstu w sąsiedztwie którego się znajdują. W takim wypadku mogą szukać takich słów jak „reklama”, „sponsorowane”, „partnerzy” itp.

Trafność linku – link musi być związany tematycznie ze stroną, na której się znajduje. Jak już było wspomniane wcześniej, na przykład na stronie internetowej z akcesoriami dla niemowląt nie może się znaleźć link prowadzący do strony z wiertarkami udarowymi. Jeśli odnośnik nie jest trafny dla danej strony to może być potraktowany przez wyszukiwarką jako spam.

Jakość sąsiednich odsyłaczy – obecność linku w danej grupie tematycznie niezwiązanych linków czy kierowanie do stron o słabej jakości może też być sygnałem ostrzegawczym dla wyszukiwarek.

Link znajdujący się poza treścią – wyszukiwarka wykrywa fakt, że link nie wchodzi w skład głównej części strony. Treść może się znajdować w centrum, a link być po lewej lub prawej kolumnie.

Linki obecne na całej witrynie – linki nie powinny pojawiać się w każdej sekcji twojej witryny. Jedynym dopuszczalnym przypadkiem są linki prowadzące do stron nalężących do Ciebie, ale pamiętaj, że wyszukiwarka potraktuje je jako linki wewnętrzne.

Linki sprzedawane przez brokera linków – takie osoby dobrze wiedzą, jakimi metodami wykrywa się podejrzane odnośniki i wiedzą jak się przed tym zabezpieczyć. Czasem jednak mogą zostać przyłapani. Google przyłapał już wiele firm np. Internet Marketing Ninjas, J.C. Penny i Conductor.

Sprzedaż informacji o metodach zakupu reklam tekstowych – wyszukiwarki bez problemu namierzą strony, które informują o metodach zakupu reklam.

Konkurencja oskarżająca o zakup linków – jeśli konkurencja sporządzi taki raport, to na pewno zostanie on rozważony. Dlatego miej się na baczności.

Donos na witrynę, z której kupujesz linki – to może zrobić Twoja konkurencja, ale również konkurencja witryny z której kupujesz linki. Wyszukiwarka zajmując się oskarżonym może trafić do Ciebie. Po nitce do kłębka.

Właściciel wyszukiwarki oceni Twoją witrynę – wyszukiwarki dedykują specjalne osoby, których celem jest dokonywanie oceny strony internetowej by jak najszybciej odnaleźć i usunąć spam.

Zemsta byłego pracownika – sfrustrowany były pracownik może przysporzyć Ci wielu problemów. Taka osoba chcą się zemścić może wysłać raport na temat Twojej witryny wyszukiwarkom.

Negatywny profil linków

Budowanie negatywnego profilu linków jest kolejną niechlubną praktyką odnośnie pozycjonowania. Proces ten polega na kupowaniu niskiej jakości odnośników do strony internetowej konkurencji. Wyszukiwarce nie jest łatwo walczyć z tym zjawiskiem. Ile jest firm świadczących takie usługi można się samemu przekonać na przykład wpisując w pole wyszukiwania hasło „depozycjonowanie”. Praktyki takie są nieetyczne, wręcz nielegalne i trzeba być świadomym, że istnieją. Nie ma jednej skutecznej metody walki z tego typu praktykami. Najlepiej jest po prostu wiedzieć, że coś takiego może mieć miejsce i na bieżąco monitorować swój profil linków.

Niepokojącym sygnałem może być nagły przyrost dużej ilości niskiej jakości linków do twojej strony. To może oznaczać, że właśnie padłeś ofiarą negatywnego ataku SEO. Google udostępnia specjalne narzędzia, dzięki którym możesz zrzec się niechcianych linków. Musisz tylko wiedzieć, o które dokładnie linki chodzi i najlepiej sporządź ich listę.

Google wysyła stosowne powiadomienia, jeśli wykryje na witrynie nieodpowiednie odnośniki. Najczęściej nakładaną karą jest po prostu obniżenie pozycji strony w rankingu wyszukiwania. Następnym krokiem jaki może podjąć Google jest przyjrzenie się stronie internetowej, która sprzedaje i stronom kupującym linki pod kątem zachowań spamerskich. Kiedyś jeśli Google odkrył spamerskie zachowania witryny, to modyfikował widoczną wartość w rankingu PageRank.