targetowanie kontekstowe

Czym jest targetowanie kontekstowe?

Targetowanie kontekstowe to forma targetowania reklam, w której reklamy są wyświetlane w zależności od kontekstu strony internetowej, na której się znajdują. Oznacza to, że reklamy są kierowane do użytkowników w oparciu o treści, które przeglądają na danej stronie.

Proces targetowania kontekstowego polega na analizie treści strony internetowej, na której ma zostać wyświetlona reklama. Na podstawie słów kluczowych, tematu, kontekstu i innych czynników, reklama zostaje dopasowana do treści, które oglądają użytkownicy. Na przykład, jeśli użytkownik przegląda stronę poświęconą zdrowiu i dietetyce, reklamy związane z suplementami diety lub sprzętem sportowym będą bardziej skuteczne niż reklamy dotyczące motoryzacji.

Targetowanie kontekstowe pozwala na skuteczne dotarcie do grupy docelowej, ponieważ reklamy są wyświetlane użytkownikom, którzy już są zainteresowani daną tematyką, a więc mają większą szansę na kliknięcie w reklamę i przejście na stronę reklamodawcy. Dzięki temu zwiększa się szansa na konwersję, czyli na to, że użytkownik podejmie pożądaną przez reklamodawcę akcję, taką jak zakup produktu czy skorzystanie z oferowanej usługi.