Service Design to podejście projektowe, które skupia się na projektowaniu usług, zintegrowanych procesów i interakcji między ludźmi a usługami. Celem Service Design jest dostarczanie wartości użytkownikom poprzez projektowanie usług, które spełniają ich potrzeby i oczekiwania, a także są łatwe w użyciu, efektywne i dostępne.
W Service Design wykorzystuje się różne metody i narzędzia projektowe, takie jak badania użytkowników, mapowanie ścieżek użytkowników, prototypowanie, analizy SWOT, benchmarking i wiele innych. Dzięki tym narzędziom, projektanci usług mogą lepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania użytkowników oraz identyfikować obszary do usprawnienia.
Service Design może być stosowany we wszystkich dziedzinach, które oferują usługi, takich jak sektor publiczny, sektor prywatny, usługi finansowe, zdrowie, transport i wiele innych. Service Design może przyczynić się do poprawy doświadczenia użytkowników z usługami, zwiększenia ich zadowolenia i lojalności, a także zwiększenia efektywności i jakości usług.
Service Design jest stosunkowo nowym podejściem projektowym, które zyskuje na popularności wraz ze wzrostem znaczenia usług w dzisiejszej gospodarce.