Ścieżka konwersji

Czym jest ścieżka konwersji?

Ścieżka konwersji, nazywana także treścią konwersji lub ścieżką klienta, to sekwencja działań, jakie użytkownik wykonuje na stronie internetowej, które prowadzą do określonego celu biznesowego, takiego jak złożenie zamówienia, rejestracja na stronie, zapisanie się na newsletter, wypełnienie formularza itp.

Przykładowo, ścieżka konwersji może wyglądać następująco: użytkownik odnajduje witrynę internetową za pomocą wyszukiwarki, następnie klikając w link, przechodzi na stronę główną. Następnie przegląda ofertę produktową i dodaje produkt do koszyka, przechodzi do kasy, wypełnia formularz zamówienia i wykonuje płatność. W tym przypadku celem biznesowym jest złożenie zamówienia, a każde z tych działań wskazuje na konwersję.

Ścieżka konwersji może być różna dla różnych użytkowników w zależności od źródła ruchu, preferencji i działań na stronie. Analiza ścieżek konwersji pozwala na zrozumienie, które elementy strony internetowej przyczyniają się do sukcesu konwersji, a które należy zoptymalizować lub usunąć.

Kliknij, aby ocenić
[Total: 0 Średnio: 0]