PPC (Pay-Per-Click) to model płatności w reklamie internetowej, w którym reklamodawca płaci za każde kliknięcie w swoją reklamę. W ramach PPC, reklamy są wyświetlane w wynikach wyszukiwania lub na stronach internetowych, a reklamodawcy płacą tylko wtedy, gdy ktoś kliknie na ich reklamę.
Najczęściej wykorzystywaną formą PPC jest reklama w wynikach wyszukiwania Google AdWords, gdzie reklamy są wyświetlane powyżej lub poniżej wyników wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. Reklamodawcy określają, jakie słowa kluczowe mają wyzwalać wyświetlanie ich reklam, a także ustalają, ile są gotowi zapłacić za każde kliknięcie w ich reklamę.
W PPC, skuteczność reklamy mierzona jest za pomocą wskaźnika CTR (Click-Through Rate), który określa stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń reklamy. Im wyższy wskaźnik CTR, tym skuteczniejsza jest reklama, ponieważ oznacza to, że więcej osób kliknęło na nią w stosunku do liczby wyświetleń.