Permission Marketing to strategia marketingowa opracowana przez Setha Godina, w której firma stara się zdobyć zgodę (pozwolenie) od potencjalnego klienta na otrzymywanie od niej informacji marketingowych lub reklamowych.
W przeciwieństwie do tradycyjnych metod reklamowych, w których reklamy są „narzucane” konsumentom, Permission Marketing pozwala na dobrowolne zgodzenie się na otrzymywanie informacji, co zwiększa skuteczność kampanii marketingowych. Klienci, którzy dobrowolnie wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji od firmy, są bardziej skłonni do pozytywnego odbioru przekazu reklamowego, a co za tym idzie, zwiększa się szansa na zwiększenie ich zaangażowania i lojalności wobec marki.
Przykładem Permission Marketingu jest system subskrypcji newslettera, w którym klienci dobrowolnie zapisują się na otrzymywanie wiadomości e-mail z informacjami o nowych produktach, promocjach lub innych ważnych informacjach. Inne przykłady to zgodzenie na otrzymywanie powiadomień push w aplikacji mobilnej lub na przeglądarce internetowej, lub subskrypcja kanału YouTube.
Kluczowym elementem Permission Marketingu jest respektowanie prywatności i wyraźna prośba o zgodę na otrzymywanie informacji, co pozwala na budowanie zaufania między konsumentem a marką. W ten sposób firmy budują pozytywny wizerunek i zwiększają skuteczność swoich działań marketingowych.