Paid Search

Co to jest Paid Search?

Paid Search to forma reklamy internetowej, w której reklamodawcy płacą za umieszczenie swoich reklam na stronie wyników wyszukiwania w ramach kampanii reklamowej w wyszukiwarkach internetowych. Reklamy wyświetlane są na szczycie lub na dole strony wyników wyszukiwania, w zależności od wybranych słów kluczowych i ustalonych kosztów.

W Paid Search reklamodawcy wybierają słowa kluczowe, dla których chcą wyświetlać swoje reklamy. Następnie ustalają koszt za każde kliknięcie w reklamę, co określa się jako koszt za kliknięcie (CPC – cost per click). Reklamy są następnie wyświetlane na szczycie lub na dole strony wyników wyszukiwania, w zależności od wybranych słów kluczowych i kosztów.

Paid Search jest bardzo skuteczną formą reklamy, ponieważ pozwala reklamodawcom dotrzeć do potencjalnych klientów w momencie, gdy szukają oni konkretnych produktów lub usług w wyszukiwarce internetowej. Ponadto, dzięki płatności za kliknięcie, reklamodawcy mogą dokładnie śledzić skuteczność swoich kampanii reklamowych i dokonywać optymalizacji kosztów i efektywności.

Popularnymi platformami Paid Search są Google Ads (dawniej AdWords) oraz Bing Ads. W obu przypadkach reklamodawcy mogą wykorzystywać różne formaty reklam, takie jak reklamy tekstowe, graficzne, wideo lub reklamy dynamiczne.