Email marketing to forma marketingu internetowego, polegająca na wysyłaniu komunikatów e-mail do określonej grupy odbiorców, w celu przekazywania informacji o produkcie lub usłudze, promocji, ofertach specjalnych, newsletterach, czy też innych wiadomościach marketingowych.
Email marketing jest skutecznym narzędziem do budowania relacji z klientami, zwiększania świadomości marki, pozyskiwania nowych klientów oraz zwiększania sprzedaży. Dzięki odpowiedniemu targetowaniu i personalizacji wiadomości, możliwe jest osiągnięcie wysokiego poziomu zaangażowania odbiorców i konwersji.
Jednym z kluczowych elementów skutecznej kampanii email marketingowej jest odpowiednie segmentowanie listy mailingowej oraz stosowanie strategii automatyzacji, która pozwala na dostarczanie spersonalizowanych wiadomości w zależności od zachowania odbiorców.
Ważnym aspektem email marketingu jest również dbałość o zgodność z przepisami dotyczącymi prywatności i ochrony danych osobowych, takimi jak na przykład RODO (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).