Dwell Time

Co to jest Dwell Time?

Dwell Time to metryka mierząca czas, jaki użytkownik spędza na stronie internetowej po kliknięciu w wynik wyszukiwania. Oznacza to czas, który upływa od momentu, gdy użytkownik kliknął na link w wynikach wyszukiwania, do momentu, gdy wrócił do wyników wyszukiwania lub zamknął przeglądarkę. Jest to ważny wskaźnik dla wyszukiwarek internetowych, ponieważ może wpłynąć na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Dwell Time jest często mylony z czasem spędzonym na stronie (ang. Time on Page), który jest metryką mierzącą czas spędzony na danej stronie bez uwzględnienia innych działań użytkownika, takich jak przewijanie, klikanie, czy interakcja z daną stroną.

Dwell Time może być pozytywnie lub negatywnie skorelowany z pozycją strony w wynikach wyszukiwania. Im dłuższy Dwell Time, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownik znalazł na stronie szukane przez niego informacje i był zadowolony z wyników. Długie Dwell Time może zatem przyczynić się do polepszenia pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Z drugiej strony, krótkie Dwell Time może oznaczać, że użytkownik nie znalazł na stronie szukanych informacji i szybko ją opuścił, co może negatywnie wpłynąć na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Dlatego też, aby zwiększyć Dwell Time, warto inwestować w tworzenie wartościowych i oryginalnych treści, które przyciągną uwagę użytkowników i zachęcą ich do interakcji z witryną. Istotnym elementem jest również zoptymalizowanie strony pod kątem UX, tak aby użytkownik miał łatwy i przyjemny dostęp do informacji.