Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825

Skuteczny public relations w internecie

Public relations jest sztuką. To umiejętność budowania pożądanego wizerunku firmy i komunikacji z otoczeniem. Public relations w sieci nie różni się zbyt od tradycyjnego PR-u.

Public relations w sieci można podzielić na 4 główne kategorie:

  • Komunikacja zewnętrzna – odbywa się za pomocą interaktywnych instrumentów i polega na dwustronnym dialogu firma-grupa docelowa.
  • Komunikacja wewnętrzna – skierowana do wewnątrz firmy np. wewnętrzne biuletyny informacyjne.
  • Relacje z mediami – budowanie i pielęgnowanie relacji z dziennikarzami.
  • Zarzadzanie kryzysowe – monitoring sytuacji w sieci oraz przygotowanie rozwiązań dla sytuacji, w których wizerunek firmy może być zagrożony.

Public relations można jeszcze podzielić na aktywny i bierny. W takiej sytuacji aktywny PR:

  • Dostarcza wartościowe treści i raporty różnym odbiorcom – zarówno klientom, jak i mediom.
  • Opracowuje i redaguje ciekawe newslettery i biuletyny.
  • Organizuje i koordynuje e-konferencje prasowe lub czaty.
  • Komentuje i wydaje opinie.

Działania Public Relations można mierzyć na każdym z etapów:

  • Opracowanie koncepcji – określenie jakości informacji prasowej oraz zasadności i jakości danych kontaktowych.
  • Realizacja koncepcji – liczba przesłanych informacji prasowych, publikacji online, pobrań materiałów, wyświetleń i zasięg serwisu.
  • Rezultaty – ustalenie wzrostu zainteresowania firmą.