Poniżej przedstawiam ranking skuteczności płatnych i bezpłatnych metod promocji w sieci. Łączny ranking pozwala na lepsze określenie priorytetów działań z punktu widzenia efektywności i potrzeb twojej firmy.

Miejsce 1 ― należy niewątpliwie do SEM (ang. Search Engine Marketing), czyli marketingu w wyszukiwarkach internetowych. SEM dzieli się na SEO, o którym już niemało wspomniałem, i SEA (ang. Search Engine Advertisement), płatną reklamę w wyszukiwarkach, np. Google Ads. Istnieje też możliwość innego podziału zagadnienia:

Google Ads nazwałem  istną maszyną do prowadzenia działań reklamowych. Tyczy się to reklamy tekstowej i dynamicznej w wyszukiwarce (DSA) i reklamy produktowej typu PLA, filmów oraz e-mail marketingu.

Google dysponuje panelem do administrowania kampaniami reklamowymi. Skuteczność tego kanału jest wynikiem ogromnej popularności wyszukiwarki Google. Popularność tę generuje duża liczba osób korzystających z narzędzi i aplikacji Google (np. systemu operacyjnego Android, przeglądarki Chrome, poczty Gmail).

YouTube należy do Google i dzięki temu ma zapewniony ogromny zasięg. Wiedz, że YouTube to wyszukiwarka, która zaraz po Google ma drugie miejsce na świecie pod względem liczby wyszukiwań. Dla tego kanału istnieją osobne reguły SEO, które pomagają pozycjonować nasze filmy w sposób naturalny. Oprócz tego YouTube oferuje kampanie płatne.

Facebook Ads to również miejsce, w którym możesz liczyć na dotarcie do ogromnej rzeszy odbiorców. Facebook, dzięki monitorowaniu zachowania swoich użytkowników, co jest od dawna przedmiotem kontrowersji, ma możność ścisłego dopasowania reklam do grup docelowych o konkretnych potrzebach i zainteresowaniach. Instagram i Twitter, jak i inne media społecznościowe, mają swoje panele łatwego docierania do potencjalnych klientów.

Miejsce 2 — przypada portalom aukcyjnym i sprzedażowym (Amazon, Ebay, Allegro i pozostałym).

Miejsce 3 ― zajmowane jest przez techniki różne, takie jak e-mail marketing, ePR, czyli internetowe Public Relations, reklamy banerowe, marketing automation oraz influencer marketing.

Miejsce 4 — zostało osiągnięte przez techniki reklamowe dopasowane do specyfiki biznesu, czyli tzw. marketing efektywnościowy (ang. performance marketing), a są to:

  • zaawansowane techniki marketingowe, jak marketing automation, programy afiliacyjne;
  • e-mali marketing oraz skuteczny newsletter;
  • budowanie marki i świadomości marki w sieci;
  • storytelling;
  • marketing wirusowy;
  • wykorzystanie mediów społecznościowych przy prowadzeniu firmy (Facebook, Instagram, YouTube, Twitter);
  • marketing treści.

Wybór efektywnej techniki marketingu zależy od wielu czynników takich jak: branża, konkurencja a nawet twoje możliwości finansowe oraz czasowe.

Szczegółowy opis każdej z form znajdziesz w artykule: reklama w Internecie

Jak wybrać właściwy kanał sprzedaży?

Po pierwsze, dopasuj kanał sprzedaży do swojej branży i do charakterystyki profilu twojego klienta. Jeśli na przykład sprzedajesz maskotki dla dzieci, to dobrym kanałem sprzedaży jest zarówno Google Ads, YouTube Ads, Facebook Ads, jak i wszystkie kanały typu Amazon, Allegro.

Jeśli natomiast oferujesz maszyny rolnicze, to właściwym kanałem sprzedaży w sieci jest Google Ads i własny sklep internetowy, a e-mail marketing będzie mocnym wsparciem. YouTube czy też Facebook posłuży w tym przypadku bardziej jako miejsce generowania zaangażowania wobec prezentacji produktów, ale procent sprzedanych za pośrednictwem tych kanałów nie będzie raczej wysoki. Nie zapomnij, że telefon i tablet jest również skutecznym narzędziem sprzedaży. Sprawdź dokładnie ścieżkę zakupową na tych urządzeniach.

Sprzedaż za granicę wiąże się z wieloma utrudnieniami, których nie powinieneś przeoczyć:

  • z konkurencją i cenami na danym rynku — ponieważ kluczowe wskaźniki jego nasycenia oraz siła konkurencji i jej cen to dane, bez których nie można zaczynać sprzedaży;
  • z prawem danego kraju ― ponieważ reklamacje, zwroty i dozwolone działania marketingowe mogą się różnić w zależności od niego;
  • z wysyłką, reklamacją, zwrotem — skoro dodatkowe koszty wysłania i odbioru produktów podnoszą łączny koszt operacyjny;
  • z popularnością sprzedaży za pośrednictwem Internetu ― albowiem klienci nie muszą chętnie zamawiać produktów z twojej branży przez Internet;
  • z regułami i kanałami sprzedaży dominującymi na danym rynku — bo może nie warto otwierać sklepu w domenie narodowej (czy wersji językowej danego kraju) albo sprzedawać za pośrednictwem mediów społecznościowych czy tego portalu pośredniczącego, który rządzi na twoim rynku (np. Amazon, Aukro, Allegro);
  • z aspektami technicznymi ― ze względu na integrację z lokalnymi portalami twojego sklepu, możliwe nieistnienie gotowych wtyczek do integracji płatności i wersji językowych, odmienność waluty sprzedaży, czas dotarcia przesyłki do adresata;
  • z obsługą sprzedaży w języku lokalnym — bo może będziesz zmuszony uruchomić obcojęzyczne call center.
Do you like Westom's articles? Follow on social!
Comments to: Skuteczne kanały sprzedaży przez Internet – Ranking

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    KURS SEO od PODSTAW z RABATEM

    kurs seo

    E-commerce

    Zarządzanie projektami (z języka angielskiego project management) to inaczej wszystkie czynności, które prowadzą do osiągniecia wyznaczonych celów w określonych ramach czasowych. W przypadku projektów SEO będzie to np. poprawienie widoczności w Google, osiągnięcie wysokich pozycji na najważniejsze frazy (np. top 1-3, czy tez 1-10), poprawa współczynnika konwersji, wdrożenie optymalizacji na sklep internetowy, skuteczne linkowanie do […]
    Prędzej czy później każdy z nas staje przed dylematem wyboru firmy, oprogramowania czy też narzędzi  w działaniach e-commerce. Poniżej przedstawiam subiektywny ranking, w którym oprócz jakości usług brałem pod uwagę cenę oraz pomoc. W zestawieniu znajdą Państwo: Lista firm, gdzie można zarejestrować domenę (krajowi i globalni) w rozsądnej cenie i bez dodatkowych kosztów przy przedłużeniu […]

    Worlwide

    KSIĄŻKA E-COMMERCE W PIGUŁCE 2021 ebook o ecommerce Wyselekcjonowanie I Najważniejsze | Praktyczne | Skuteczne | Ciekawie napisane WSZYSTKO CO ISTOTNE W JEDNEJ KSIĄŻCE O E-COMMERCE Hosting – Domena – Strona internetowa – CMS – WordPress – Joomla – Drupal – SSL – Let`s Encrypt – Platformy sklepowe – PrestaShop – Oscommerce – Shopware – […]
    Potrzebujesz pomocy przy kampaniach Google Ads? Poproś o bezpłatną wycenę – biuro@westom.pl lub zadzwoń 530825825 Czym jest Google Ads? Google Ads (poprzednio Google Adwords) to system reklamowy, dzięki każdy posiadający wystarczające fundusze może  błyskawicznie wyświetlić swoją reklamę tekstową, graficzną lub wideo w wyszukiwarce Google, w poczcie Gmail, YouTube oraz u partnerów firmy Google. Zasada działania […]
    Potrzebujesz profesjonalnego pozycjonowania stron www? Poproś o bezpłatną wycenę – biuro@westom.pl lub zadzwoń 530825825 Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Praktyczny poradnik jak wypozycjonować i zoptymalizować stronę www i osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron to inaczej wpływanie na wyszukiwarki internetowe np. Google, Bing, Yandex tak, żeby wyświetlić daną stronę w organicznych (bezpłatnych) […]
    Potrzebujesz profesjonalnego wsparcia sprzedaży online? Google Ads, Facebook, YouTube, SEO? Poproś o bezpłatną wycenę – biuro@westom.pl lub zadzwoń 530825825 Co to jest reklama internetowa i jakie są formy? Z artykułu dowiesz się co to jest reklama internetowa, jakie są najważniejsze formy reklamy online oraz przedstawię skuteczność różnych form reklam w podziale na: reklamę płatną reklamę […]
    Zarządzanie projektami (z języka angielskiego project management) to inaczej wszystkie czynności, które prowadzą do osiągniecia wyznaczonych celów w określonych ramach czasowych. W przypadku projektów SEO będzie to np. poprawienie widoczności w Google, osiągnięcie wysokich pozycji na najważniejsze frazy (np. top 1-3, czy tez 1-10), poprawa współczynnika konwersji, wdrożenie optymalizacji na sklep internetowy, skuteczne linkowanie do […]
    Prędzej czy później każdy z nas staje przed dylematem wyboru firmy, oprogramowania czy też narzędzi  w działaniach e-commerce. Poniżej przedstawiam subiektywny ranking, w którym oprócz jakości usług brałem pod uwagę cenę oraz pomoc. W zestawieniu znajdą Państwo: Lista firm, gdzie można zarejestrować domenę (krajowi i globalni) w rozsądnej cenie i bez dodatkowych kosztów przy przedłużeniu […]
    Internet jest niestety miejscem, w którym jesteś narażony na oszustwo lub nieuczciwą konkurencję. Niestety, ale powszechny i prawie niczym nieograniczony dostęp do sieci gromadzi ludzi o różnych intencjach. Oprócz tego, niektóre niedobre i groźne praktyki mogą być wynikiem braku znajomości prawa. W Polsce normy związane z marketingiem internetowym reguluje ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z […]

    Ostatnio chętnie czytane

    Czym jest dobry audyt sklepów internetowych? Potrzebujesz profesjonalnego audytu swojego sklepu? Poproś o bezpłatną wycenę – biuro@westom.pl lub zadzwoń 530825825 Audyt sklepów internetowych to sprawdzenie wszystkich wewnętrznych i zewnętrznych czynników mających realny wpływ na Twój biznes w Internecie. W trakcie audytu weryfikuje się  wszystkie elementy mające powiązanie z e-commerce, w tym SEO, SEA, UX, UI, […]
    Czy warto odbyć szkolenie z SEO (search engine optimization)?  Nauka  pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych to zajęcie dla osób o szerokiej wiedzy, potrafiącej łączyć wiele dziedzin (np. IT, content marketing, UX), cierpliwej i potrafiącej współpracować z klientami. Po kursie z zakresu SEO każdy powinien znać techniki zdobywania widoczności w Internecie, po przez działania optymalizacyjne na […]
    Potrzebujesz profesjonalnego pozycjonowania stron www? Poproś o bezpłatną wycenę – biuro@westom.pl lub zadzwoń 530825825 Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Praktyczny poradnik jak wypozycjonować i zoptymalizować stronę www i osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron to inaczej wpływanie na wyszukiwarki internetowe np. Google, Bing, Yandex tak, żeby wyświetlić daną stronę w organicznych (bezpłatnych) […]
    Potrzebujesz profesjonalnego wsparcia sprzedaży online? Google Ads, Facebook, YouTube, SEO? Poproś o bezpłatną wycenę – biuro@westom.pl lub zadzwoń 530825825 Co to jest reklama internetowa i jakie są formy? Z artykułu dowiesz się co to jest reklama internetowa, jakie są najważniejsze formy reklamy online oraz przedstawię skuteczność różnych form reklam w podziale na: reklamę płatną reklamę […]

    Kategorie

    Login

    marketing treści
    Welcome to Typer

    Brief and amiable onboarding is the first thing a new user sees in the theme.
    Join Typer
    Registration is closed.