Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825

SEO a wyszukiwarki na urządzeniach przenośnych

Twoja ocena:

Urządzenia mobilne tworzą naszą rzeczywistość a wyszukiwanie i sortowanie informacji jest stałym elementem życia.

Liczba użytkowników smartfonów rośnie coraz szybciej. Z raportu „Smartphone users worldwide 2014-2020” ze strony Statista.com wynika, że w roku 2014 było ich 1,57 miliarda, a w 2017 już 2,32 miliarda.

Przy tak silnym wzroście i coraz tańszemu dostępowi do internetu z poziomu telefonu oczywiste jest przewidywanie, że także ilość zapytań kierowanych do wyszukiwarek będzie rosła lawinowo. Badania pokazują, że to właśnie wyszukiwarki są najczęściej odwiedzanymi stronami na urządzeniach mobilnych. Co więcej niemal dziewięćdziesiąt procent użytkowników podejmuje dalsze działania związane z otrzymanymi w nich wynikami.

Google, badając w 2014 roku zachowania użytkowników swojej wyszukiwarki, już rok później doszedł do wniosku, że warto przygotować osobną wersję wyszukiwarki dla urządzeń mobilnych. Okazało się, że ludzie oczekują innego rodzaju informacji wyszukując hasła w smartfonie, a innych korzystając z komputera stacjonarnego.

Użytkownik w ruchu bardziej jest zainteresowany lokalizacją, treściami multimedialnymi aniżeli tekstowymi artykułami.

Tablety i smartfony rządzą

Rosnąca wszechstronność i coraz bogatsza funkcjonalność smartfonów, tabletów, a także ostatnio urządzeń ubieralnych (np. smartwatch) przekonuje coraz większe rzesze internautów do przesiadania się na tego typu urządzenia. Wzbogacanie ich o dodatkowe czujniki zbliżeniowe, żyroskopy, czułe ekrany dotykowe czy kamery pozwala korzystać z nich na miliony sposobów, w coraz to nowy sposób wymieniać informacje i dzielić się wrażeniami w swoich społecznościach.

Początkowo w pełnym wykorzystaniu funkcjonalności urządzeń mobilnych przeszkadzały małe wyświetlacze i trudna w opanowaniu mała klawiatura. Zwiększenie czułości ekranów oraz zwiększenie ich przekątnych nie zniwelowały tej niedogodności.

Interakcja głosowa?

Alternatywą dla tej metody wprowadzania jest interakcja głosowa. Stale dopracowywane technologie rozpoznawania  mowy, jej przetwarzania i tłumaczenia na zrozumiałe dla programu instrukcje szybko zdobywają popularność.

Możemy się domyślać, że za kilka lat mała klawiatura nie będzie stanowiła już większej przeszkody.

Nowa metoda wprowadzania danych, a wraz z nią inna składnia językowa zapytań kierowanych do wyszukiwarek, zrewolucjonizuje także całe podejście do SEO. Inne sposoby komunikacji z użytkownikiem i z wyszukiwarkami wymuszą opracowanie i opanowanie przez specjalistów zupełnie innych zestawów działań i umiejętności.