Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825

Różnice w algorytmach w poszczególnych wyszukiwarkach

Różnice w algorytmach w poszczególnych wyszukiwarkach
Twoja ocena:

Różnice w algorytmach w poszczególnych wyszukiwarkach i typach wyszukiwania

Algorytmy we wszystkich wyszukiwarkach działają w podobny sposób, jednak są między nimi różnice.

Przykładowe kwestie, które mogą być w różny sposób interpretowane przez różne wyszukiwarki:

  1. Jaką rolę odgrywa zaangażowanie użytkownika?
  2. Rodzaje strategii pomiaru jakości treści.
  3. Jaka jest siła sygnałów społecznościowych?
  4. Określenie wagi znaczników tytułowych i znaczników nagłówków.
  5. Określenie wagi pojawiających się synonimów.
  6. Metody filtrowania treści.
  7. Jaka jest wartość tekstu kotwicy linków wewnętrznych?
  8. W jaki sposób interpretować linki wewnętrzne jako głosy na witrynę?

Wyszukiwarki mogą mieć różne zdanie także w przypadku oceny linków:

  • Waga tekstu kotwicy i tekstu sąsiadującego z linkiem.
  • Waga trafności tematycznej strony, na której znajduje się odnośnik i strony, na która prowadzi link.
  • Odsetek mocy linków, który zostanie odebrany jako głos na stronę.
  • Lokalizacja linku na stronie.
  • Przyczyny ignorowania linków.
  • Występowanie atrybutu nofollow.

Aby zobaczyć różnice w wyszukiwaniach w różnych wyszukiwarkach, najlepiej jest wprowadzić to samo zapytanie i porównać otrzymane wyniki. Wpisz dowolną interesująca Cię frazę w wyszukiwarkę Google i Bing i zobacz jak prezentują się wyniki.

Na pewno będą się między sobą różnić. Otrzymasz podobne wyniki, ale poszczególne pozycje w rankingu mogą być zajmowane przez inne strony.

Obrazując to na konkretnym przykładzie wpiszmy hasło „majówka” w wyszukiwarkę Google oraz Bing. Dla wyszukiwarki Google pierwsze pięć pozycji prezentuje się następująco:

  • https://www.travelplanet.pl/majowka-2018/
  • http://www.radiozet.pl/Co-gdzie-kiedy-jak/Majowka-2018-kiedy-wypada-dlugi-weekend-majowy-KALENDARZ
  • https://www.wakacyjnipiraci.pl/tag/majowka
  • https://fly.pl/oferta/wczasy/weekend-majowy-majowka/
  • http://siechnice.naszemiasto.pl/rozrywka/majowka/
  • Dla wyszukiwarki Bing:
  • https://www.travelplanet.pl/majowka-2018/
  • https://www.romantycznyweekend.eu/search,oferta,majowka.html
  • https://fly.pl/oferta/majowka-samolotem-inclusive/oferta/
  • https://fly.pl/oferta/wczasy/weekend-majowy-majowka/
  • https://www.wakacje.pl/wczasy/?weekend-majowy

W tym przykładzie wyniki znacznie różnią się od siebie. Różnica pewnie byłaby mniejsza, gdyby użytkownik nie byłby zalogowany na swoim koncie Google. Celowo dokonano wyszukiwania w wyszukiwarce Google, będąc zalogowanym, a w wyszukiwarce Bing nie. To pokazuje dodatkowo personalizację wyników wyszukiwania przez wyszukiwarkę Google – pokazuje to pozycja piąta dla wyników Google’a (użytkownik mieszka w Siechnicach).

Podczas takiej powierzchownej analizy różnic w wyszukiwaniu dla różnych wyszukiwarek, wpisując to samo hasło w obu przypadkach i porównując je, nie da się wyciągnąć jednoznacznych wniosków. Na wyniki wyszukiwania wpływa bardzo dużo zmiennych. Wpisując w inny dzień to samo hasło, wyniki mogą być już zupełnie inne. Podobnie, inaczej będą się prezentować w przypadku różnych lokalizacji wyszukiwania, będą zależeć od tego, czy użytkownik jest zalogowany na koncie w wyszukiwarce, modyfikacji algorytmów wyszukiwania itp.

Bardziej wnikliwe obserwacje pozwalają zauważyć, że wyszukiwarka Google przywiązuje większą wagę do linków, niż wyszukiwarka Bing, chociaż jest to bardzo ważny czynnik w obu przypadkach. Kilka lat temu Google bardzo ucierpiał z powodu przywiązywania dużej wagi do linków. Spamerzy wykorzystali moc linków i zamieszczali ich ogromne ilości na forach, blogach, komentarzach, aby zyskać wysoką pozycję w rankingu dla swoich stron. Wykorzystali lukę w algorytmach wyszukiwarek. Na szczęście w 2013 roku Google zaktualizował algorytm Penguin i zaczął nakładać surowe kary na tego typu nieuczciwe zachowania.

Poza tym, na rodzaj zwracanych wyników na pewno wpływa zasięg Google’a. W końcu jest to lider na rynku. Wyszukiwarka ma dostęp do bardzo dużej ilości danych, większy niż inne wyszukiwarki. Większy zasięg ma wpływ na zwracane wyniki.

Wiedza w SEO jest ważna, bez niej nie będzie możliwe rozpoczęcie swojej działalności w pozycjonowaniu. Z czasem przekonasz się, że doświadczenie odgrywa tu nie mniejszą rolę. Teoria teorią, ale to praktyka czyni mistrza. Przekonasz się, że przyjdzie czas, kiedy na widok strony wynikowej będziesz w stanie określić, jakie czynniki wpłynęły na to, co otrzymałeś. Dla początkujących osób może się to wydawać niemożliwe. Dobry specjalista SEO powinien się wyróżniać cierpliwością i wytrwałością. Nie będziesz umiał wszystkiego od razu. Aby stać się specjalistą w swojej dziedzinie potrzebujesz miesięcy, lat ciężkiej pracy. Nic nie pójdzie na marne. Wszystko się zwróci. Przyjdzie taki dzień, kiedy przystępując do nowego projektu będziesz w stanie wszystko zinterpretować, wyróżnić elementy i czynniki, które dawniej były trudne w identyfikacji.