Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825

Rotacje w zespole specjalistów od SEO

Rotacje w zespole specjalistów od SEO
5 (100%) 2 głosów

Wszelkie zmiany w zespole odpowiedzialnym za obsługę Twojej witryny mogą wpływać na jej kondycję. Nieważne czy masz swój własny zespół od pozycjonowania czy korzystasz z usług firmy zewnętrznej. Każde zmiany, bez względu na to, z jakich są powodów, na pewno odbiją się w jakiś sposób na formie Twojej witryny.

Zmiany i opóźnienia, czyli wiatr w oczy

Najważniejszymi następstwami wynikającymi ze zmian w zespole mogą być opóźnienia. Nawet jeśli nowy zespół tworzą najwyższej klasy specjaliści, to musi minąć trochę czasu zanim zapoznają się z całą dokumentacją. Najlepszym rozwiązaniem w takiej sytuacji byłoby przekazanie wszystkich niezbędnych informacji nowemu zespołowi przez stary zespół. Jeszcze lepiej, jeśli wymianie nie ulega cały zespół, a tylko część pracowników. Wtedy nowi mają na bieżąco wsparcie swoich bardziej doświadczonych kolegów.

Bez względu na stopień zmian w zespole, przygotuj się, że każda zmiana jest związana z opóźnieniami. Jeśli ktoś nie zna jeszcze dobrze tematu, to minie trochę czasu zanim wszystko wróci na właściwe tory i będzie się odbywało w dawnym tempie.

Zmiany w zespole są nieuniknione. Ludzie będą przychodzić i odchodzić i nic na to się nie poradzi. Dlatego tak ważne jest systematyczne prowadzenie dokładnej i wyczerpującej dokumentacji. Sumienne zapiski pozwolą uniknąć wielu problemów i zminimalizować ewentualne straty spowodowane opóźnieniem. A każdy nowy pracownik będzie miał cenne źródło informacji o poprzednich działaniach.

Pamiętaj, że narzędzia dla webmasterów Google i Bing nie mają możliwości pokazania Ci historycznych danych. Jeśli chcesz mieć archiwalny dostęp do danych skorzystaj z innych tradycyjnych narzędzi. Sama wyszukiwarka nie pokaże Ci dawnych danych na temat zaindeksowanych stron czy linków prowadzących do strony. O takie archiwalne dane musisz postarać się sam, na bieżąco pilnować by wszystko było zapisywane. SEMrush umożliwia przejrzenie historycznych rankingów za okres ostatnich dwóch lat. Dane w narzędziach dla webmasterów należy zapisywać raz na 90 dni.

Nowym pracownikom powinieneś dostarczyć udokumentowane procedury związane z optymalizacją witryny. Wszyscy pracownicy oraz zwierzchnicy powinni je dokładnie znać. Dostarczenie odpowiednich informacji przyspieszy proces wdrażania się nowych członków zespołu.

Na sam koniec odwołaj wszystkie stare dostępy do systemów analitycznych dla dawnych członków zespołu. Nie ma już takiej potrzeby, by mieli oni do tego dostęp. Konta powinny być na firmę, nigdy nie prywatne. Nikt po zakończeniu współpracy nie powinien mieć dostępu do szczegółowych danych na temat Twojej firmy i witryny. Musisz na bieżąco wiedzieć, kto i do czego ma dostęp w Twoim przedsiębiorstwie.