Reklama wizualna to rodzaj reklamy, która za pośrednictwem obrazów ma na celu nakłonić odbiorców do produktów czy usługi, które są przedmiotem reklamy.
Rodzaje reklamy wizualnej
Reklama tego typu może być eksponowana na zewnątrz budynków (banery na ulicach), wewnątrz (indoor, plakaty), w telewizji czy też Internecie (banery reklamowe).
Reklama wizualna zewnętrzna to miedzy innymi:
- billboardy,
- pylony
- kasetony
- siatki reklamowe
- systemy LED
- reklamy na środkach transportu (w tym na pojazdach komunikacji miejskiej)
- szyby wystawiennicze
- neony
- litery przestrzenne
Reklama wewnętrzna, której przedmiotem jest obraz to:
- standy,
- neony,
- kasetony,
- grawertony,
- potykacze,
- ścianki ekspozycyjne,
- roll-upy.
Reklama wizualna w Internecie to bardzo rozbudowany temat. Niektóre serwisy typu np. Pinterest czy też Instagram opierają się na wizualnej interakcji z użytkownikami, więc obraz staje się najważniejszym nośnikiem przekazu.
W sieci banery, billboardy, kreacje graficzne wywierają największy wpływ na decyzje zakupowe klientów, więc trwa wyścig o lepsze, kreatywniejsze i ciekawsze grafiki i zdjęcia.
Temat jest szczególnie waży w dobie systemów blokujących reklamy, które są coraz powszechniejsze i które usuwają z przeglądarek banery i grafiki reklamowe.