Potrzebujesz profesjonalnego wsparcia sprzedaży online? Google Ads, Facebook, YouTube, SEO?

Poproś o bezpłatną wycenę – biuro@westom.pl lub zadzwoń 530825825


Co to jest reklama internetowa i jakie są formy?

Z artykułu dowiesz się co to jest reklama internetowa, jakie są najważniejsze formy reklamy online oraz przedstawię skuteczność różnych form reklam w podziale na:
  1. reklamę płatną
  2. reklamę bezpłatną

Dowiesz się więc nie tylko na czym polega reklama w sieci, ale zdobędziesz umiejętność świadomej oceny skuteczności poszczególnych form. A jest w czym wybierać.

Skuteczna reklama internetowa to dla niektórych być albo nie być.

W zasadzie każdy biznes, czy duży czy też mały przeniósł się do sieci. Reklamodawcy prześcigają się w ofertach i zachwalaniu akurat swoich produktów marketingowych. Niestety prawda jest taka, że dobrać skuteczną i niedrogą reklamę jest bardzo ciężko. Konkurencja oraz wysokie koszty prowadzenia kampanii najczęściej prowadzą do frustracji. Szczególnie w początkowym okresie prowadzenia reklamy w sieci wielu przedsiębiorców popełnia masę błędów.
Najczęstsze błędy popełniane przy wyborze reklamy online: 
  • przeinwestowanie reklamy w mediach społecznościowych
  • nieumiejętna optymalizacja reklam Google Ads
  • inwestycje w reklamę displayową i liczenie na szybkie efekty
  • skupienie się na stronie głównej serwisu a nie landing page (stronach produktowych)
  • złe proporcje w dystrybucji funduszy na reklamę, np, rozkładanie budżetu „po równo” a nie na zasadzie efektywności i skuteczności reklamy
  • nieumiejętne prowadzenie działań SEO – i tu uwaga: często zbyt szybkie efekty, które równie błyskawicznie znikają,
  • brak mierzenia skuteczności działania reklam, lub błędne mierzenie efektów,

Co więc wybrać w tym całym szumie informacyjnym, żeby nie przepłacić i osiągnąć zamierzony efekt.

Bez znaczenia czy jesteś początkującym przedsiębiorcą, czy też prowadzisz od lat swój biznes. Każdy kieruje się prędzej czy później w kierunku sprzedaży usług i produktów a reklama w Internecie stanie się dla Ciebie chlebem powszednim.
Dokładne poznanie form reklamy internetowej pomoże wam w zaoszczędzeniu czasu i pieniędzy. Nawet doświadczeni specjaliści od marketingu popełniają podstawowy błąd: nie skupiając się na najważniejszych kanałach dystrybucji, źle oceniają możliwości poszczególnych form i nie dobierają odpowiednio funduszy do potrzeb.
Jak to działa w złym scenariuszu: mamy do dyspozycji np. 10 tyś zł na promocję. Większość z nas wybierze równy podział na reklamę w kanałach płatnych typu Google Ads, media społecznościowe (np. Facebook) i zainwestują w SEO, czyli pozycjonowanie i optymalizację serwisu. Tymczasem reklama w mediach społecznościowych zazwyczaj nie sprzedaje w krótkim okresie czasu, tu liczy się budowanie grup oraz świadomość marki, SEO zadziała po wielu miesiącach a Google Ads, który może być skuteczny natychmiast nie przyniesie odpowiednich rezultatów bo jest niedoinwestowany lub źle zoptymalizowany.
Pamiętaj o najważniejszej zasadzie przy wyborze agencji reklamowej: sprzedawcy reklam, agencje reklamowe, pozycjonerzy, pracownicy Google Ads to mistrzowie w jednym temacie: sprzedaży i maksymalizacji swojego zysku. Twoja sprzedaż i cele to  dla nich temat drugorzędny. Sprzedawcy zadbają o Ciebie, tylko jeśli sami będą mieli w tym korzyść.
Silna konkurencja i zasady panujące w sieci wyrobiły w sprzedawcach nawyki socjotechniczne na tak wysokim poziomie, że trzeba być mistrzem w tej branży, żeby nie dać się oszukać.
Istnieją agencje, które potrafiły wciągnąć do swoich planów sprzedażowych agencje rządowe (w Polsce) a techniki sprzedaży są tak zaawansowane, że mimo mojego 20 letniego doświadczenia czasami sam długo zastanawiam się gdzie tkwi haczyk. Manipulacja w maksymalizacji zysków, to powinno być hasło dzisiejszego digital marketingu.
Moja rada: poświęć trochę swojego czasu i poczytaj o reklamie internetowej.
Nie wierz w cuda – osiągnięcie sukcesu w Internecie to ciężka praca lub (i) spore inwestycje.
Brak świadomości najczęściej prowadzi do straty czasu i pieniędzy.
Internauci czyli Twoi potencjalni klienci są świadomi reklamy, znają sposoby agencji reklamowych. Wiedzą doskonale o linkach sponsorowanych. W Internecie informacja jest największą wartością. Dane w połączeniu z wiedzą dają efekt sprzedażowy.
Wielu pracowników reklamy i marketingu internetowego wykorzystuje brak wiedzy i obycia klientów i sprzedają produkty oczywiste lub bezwartościowe licząc na jednorazowy zysk. Czasami konsultant (opiekun klienta), call center jest ważniejsze do uspokojenia i wytłumaczenia bezcelowości działań, niż wysokiej klasy specjalista, który poprowadzi efektywnie i skutecznie kampanię marketingową.

I. Co to jest reklama internetowa?

Reklama internetowa to inaczej marketing internetowy, czyli taka komunikacja z użytkownikami internetu, żeby osiągnąć zamierzony skutek. Forma komunikacji może być różna: treści (np. reklama tekstowa w wyszukiwarkach internetowych, posty na forach, artykuły na blogach) i może przyjąć różną formę: tekstu, grafiki, filmu, dźwięku.
Pierwsze reklamy pojawiły się w sieci www już w 1994 roku, gwałtowny wzrost nastąpił od lat 2000 kiedy to serwisy typu eBay czy Google wywarły duży wpływ na rynek reklamowy udowadniając, że Internet jest doskonałym kanałem sprzedaży i promocji. Z czasem pojawili się nowi gracze (np. Amazon) oraz media społecznościowe, które nadały kolorytu reklamie. YouTube, Facebook, Twitter, Reddit, Flickr to serwisy, które umożliwiły dotarcie ze swoimi pomysłami, grafikami, filmami i dzikiem do coraz szerszej grupy odbiorców.

Dlaczego reklama w internecie stała się tak popularna?

Reklama internetowa stała się taka popularna z powodu swojej elastyczności, szybkości publikacji, niskich kosztów i możliwości mierzenia na bieżąco. Publikacja reklamy w gazecie drukowanej to praca grafika, czekanie na druk oraz dystrybucję. Ciężko jest zmierzyć efekt.
W przypadku internetu publikacja reklamy np. w Google Ads to kilka minut. Natychmiast widźmy statystyki skuteczności, możemy kontrolować koszty, dodać kilka reklam i przeprowadzić test AB czyli porównać, która z ofert jest efektywniejsza. Pełna kontrola nad wydatkami oraz dokładna analityka oraz dostępne narzędzia do sprawdzania reklamy (np. tzw heatmapy czyli co i gdzie użytkownicy klikają i oglądają na stronach) pozwoliło reklamie internetowej szturmem zdobyć rynek.

Jakie są zagrożenia związane z reklamą internetową?

W raz z pojawieniem reklamy w sieci pojawiły się usługi na dostarczenie danych o klientach. Dzięki temu można łatwiej dotrzeć do grupy docelowej i np. ubrania dla dzieci sprzedawać bezpośrednio matkom a gry pasjonatom elektronicznej rozrywki. Śledzenie użytkowników sieci oraz nachalna reklama stała się chlebem powszednim w sieci. Pojawiły się nieetyczne reklamy, często kłamliwe, spamowanie skrzynek mail oraz blokowanie innych treści i wrzucanie reklamy wszędzie gdzie tylko można stały się problemem współczesnego marketingu online. Na nachalności reklamy wyrosły firmy, które zajmują się ich blokowaniem. Adblock, Ublock i wile innych wyspecjalizowały się w usuwaniu nam z oczu reklam.

II . Które kanały są skuteczne w sprzedaży online?

Poniżej przedstawiam uszeregowane formy reklamy wg efektywności i szybkości uzyskania efektu.
Reklamy podzieliłem na płatne i bezpłatne oraz w ostatniej liście wg skuteczności ogółem.

A – Reklama internetowa prowadzona kanałami płatnymi, czyli płacimy za reklamę i mierzymy efekt.

1. Google Ads, czyli system reklamy płatnej od Google.

Google Ads (kiedyś o nazwie Google Adwords) to cały kombajn do reklamy płatnej w Internecie. Działa jak licytacja. Kto da więcej za wyświetlenie swojej reklamy (wyżej lub częstej) ten otrzymuje za co płaci.
Google udostępnia panel w którym praktycznie każdy może szybko stworzyć reklamę w postaci treści, obrazów, filmów i po doładowaniu konta natychmiast wyświetli reklamę w wynikach wyszukiwania Google lub partnerów (np. na innych stronach internetowych z którymi Google jest zintegrowany lub w serwisach, które należą do Google). Reklama jest rozliczana w modelu CPC (koszt za kliknięcie) lub CPM (koszt dotarcia do tysiąca odbiorców). W praktyce jest to system aukcyjny między reklamodawcami, który da więcej za kliknięcie tego reklama wyświetli się wyżej w wynikach wyszukiwania.
Google Ads
Jest to bardzo skuteczna i natychmiastowa metoda, dość kosztowna, wymaga planowania i optymalizacji. Idealne rozwiązanie to zachowanie proporcji: 10-20% kosztów reklamy w stosunku do przychodów. Oczywiście poziom koszów zależny od wielu czynników takich jak marża, konkurencja itp.
Zalety: natychmiastowe dotarcie do klienta, przy właściwym planowaniu (zysk>koszty) przynosi zamierzony efekt. Wiele firm stawia na linki sponsorowane i zapewnia tym sprawne funkcjonowanie i zyski na długie lata.
Wady: koszty, które należy dokładnie planować. Reklamy Adwords często pożerają więcej niż przynoszą zysków (przy złym planowaniu). Konkurencja bije się o pierwsze 3 miejsca i podbija stawki.
Uwaga – linki sponsorowane przyciągają tylko użytkowników na Twoją stronę, nie gwarantuje sprzedaży i zysków; o zachowaniu użytkownika w serwisie decydują już inne czynniki – użyteczność strony www, cena i jakość produktów/usług, porównanie do konkurencji, świadomość marki i związana z tym atrakcyjność. Możesz mieć milion użytkowników miesięcznie na swojej stronie i ani jednego kupującego, tak właśnie działa reklama w Internecie.
Jeśli chcesz zostać specjalistą od reklamy Google Ads to rozważ uczestnictwo w kursie Google Ads.

Rodzaje reklam Google Ads:

Reklama tekstowa w wyszukiwarce Google (oraz u partnerów, którzy zaimplementowali wyszukiwarkę Google na swoich stronach):
  • DSA czyli dynamiczne reklamy w wyszukiwarce.
Odmiana reklamy tekstowej, która elastycznie dopasowuje się do zapytań internautów.
  • PLA czyli reklamy produktowe.
Zostały stworzone specjalnie na użytek sklepów internetowych. Można je zobaczyć na górze wyników wyszukiwania w postaci obrazków z produktami.
Google PLA
GDN czyli tradycyjne reklamy banerowe w postaci grafik w sieci reklamowej Google.
Reklama może pojawić się np. w YouTube, Gmailu i wszystkich miejscach, które są skojarzone z Google.
Reklamy kierowane wyłącznie do użytkowników urządzeń mobilnych np. tylko z połączeniem telefonicznym .
Remarketing – czyli docieranie reklama do użytkownika, który już był nią zainteresowany. Śledzenie potencjalnego klienta w sieci i wyświetlanie jemu naszej oferty po raz kolejny w trakcie jak np. odwiedza inne strony.
Reklama w postaci linku graficznego

2. Reklamy na YouTube.

Może to niektórych zdziwić ale YouTube jest również wyszukiwarką i świetnym miejscem do reklamowania. Po Google zajmuje drugie miejsce w popularności na świecie.
youtube ads
YouTube daje wiele możliwości dotarcia z obrazem do milionów odbiorców. Jest bardzo skuteczną metoda sprzedaży lub budowania marki pod warunkiem, że nasze usługi lub produkty pasują do użytkowników YouTube. Niektórzy zapominają, że szuka się tm przede wszystkim rozrywki, zabawy, zabicia czasu. Ktoś kto chce np., kupić sweter dla dziecka, maszynę do szycia użyje raczej wyszukiwarki Google i efektywniejsza będzie reklama Ads a nie YouTube.
W przypadku jednak budowania marki, działań zasięgowych z krótkimi filmami wirusowymi, filmami instruktażowymi, prezentacjami produktów – YouTube staje się nie do zastąpienia. Krótka prezentacja produktu: jak go rozpakować, zamontować, użyć wraz z rekomendacjami i komentarzami pod filmem potrafią zdziałać cuda w sprzedaży. Pamiętajcie jednak, że YouTube nie jest miejscem do natychmiastowej sprzedaży niektórych grup produktów i usług. Planujcie swoje kampanie z rozwagą i obserwujcie jak działają inni.

3. Reklama płatna w mediach społecznościowych czyli Facebook Ads, Twitter, Instagram itd.

Media społecznościowe swoją popularnością biją rekordy. Nie dziwne, że dostrzegli to reklamodawcy i próbują przy okazji sprzedać swoje usługi i produkty.
Reklama w mediach społecznościowych cechuje się dużym zasięgiem przy nawet ograniczonym budżetem, ale niesie za sobą parę niebezpieczeństw.
Po pierwsze internauci odwiedzają media społecznościowe nie po to, żeby widzieć reklamę, ale żeby cieszyć się rozrywką i kontaktem z innymi. Wiele osób o tym zapomina i stosuje tradycyjne metody reklamy np. przygotowując baner identyczny jak na serwisy z wiadomościami. Tymczasem użytkownicy np. Facebooka oczekują czegoś unikalnego i wyjątkowego. Nie zainteresuje ich kolejny spam w postaci oferty.
facebook ads

4. E-mail marketing , czyli nie spamujemy skrzynek tylko wysyłamy dopasowane oferty.

E-mail marketing polega na bezpośredniej wysyłce oferty na skrzynkę mail, zazwyczaj w formie graficznej lub tekstowej z klikalnym linkiem do strony docelowej z ofertą.
Zalety – duża skala, niskie koszty, natychmiastowe dotarcie do klientów.
Wady – przy nieumiejętnym prowadzeniu kampanii (a tak jest w większości przypadków) duży poziom odrzuceń (nawet 100%). Skutkuje to najczęściej niską skutecznością nawet przy oferowaniu wartościowych produktów/usług. Posądzenie o spam oraz inne konsekwencje z tym związane to chleb powszedni tej formy marketingu.
Uwaga – e-mail marketing jest bardzo skuteczną formą w wielu przypadkach – np. jeśli mamy zbudowaną bazę własnych, sprawdzonych klientów. Masowe wysyłanie maili do obcych ludzi rzadko skutkuje jakimkolwiek efektem poza oburzeniem i zgłaszaniem spamu. Istnieje formy wyrafinowanego i bardzo skutecznego mass mailingu ale ta forma opisywana jest w części zamkniętej.
Przykład – w największej polskiej firmie branży turystycznej planowaliśmy kampanie mailingowe, wszystko było perfekcyjnie dopracowane – treści, grafika, grupa docelowa, firma wysyłająca mailing (omija wrzucanie poczty do spamu) – po wysyłce nie zanotowaliśmy żadnej reakcji klientów. Na szczęście pracowała u nas specjalistka UX, pasjonatka marketingu internetowego. Wystarczyło, że poprawiła tytuł i parę zdań w samej treści. Poziom dotarcia do klientów skoczył do 50%, co jest praktycznie nieosiągalne dla normalnej kampanii. Jak widać reklama internetowa to sztuka wymagająca intuicji, wiedzy i wyczucia.

5. Marketing mobilny, czy jest skuteczny?

Marketing mobilny to między innymi: SMS, MMS, WAP, infolinie IVR, voicemailing, nośniki reklamowe z funkcją Bluetooth, kody 2D, kupony, mobilne płatności, nawigacja online, advergaming, video streaming, portale mobilne, mobilny marketing wirusowy, SMS MT to rodzaj reklamy internetowej dla bardziej zaawansowanych użytkowników.
Zalety – bardzo skuteczna metoda jeśli mamy zebraną bazę kontaktową zainteresowanych klientów. Gwarantuje natychmiastową reakcję klienta.
Wady – w przypadku źle prowadzonej kampanii, złej grupy docelowej (np. za bardzo rozproszonej) jesteśmy narażeni na kompulsywne reakcje odbiorców, zebranie złych opinii o marce, firmie, usłudze. Osiągany efekt może być zupełnie odwrotny od zamierzonego.

6. Reklamy banerowe, czyli wyświetlamy naszą ofertę w postaci grafiki.

Reklamy banerowe zazwyczaj wyświetlane są w serwisach internetowych i rozliczane są w za tysiąc wyświetleń lub za kliknięcie w baner.
Niestety w wyniku natłoku tego typu reklam zaistniał efekt tak zwanej ślepoty banerowej (eng. Banner blindness) – internauci zwyczajnie nie zauważają reklam a dodatkowo rozpowszechniły się programy i wtyczki do blokowania wyświetlanych reklam (np. AdBlock, Ublok). W efekcie reklama banerowa swoje najlepsze czasy ma za sobą i czeka na nowe życie.
Zalety – przy kreatywnej i ciekawej formie możliwość dotarcia do szerokiej publiczności przy małym nakładzie finansowym.
Wady – forma mocno wyeksploatowana, duża odporność internautów nawet na bardzo dobre i ciekawe reklamy graficzne z atrakcyjnymi produktami. Unikanie reklamy, blokowanie stało się normą.
Uwagi – reklamy graficzne traktowane są jak szum i bełkot informacyjny.
reklama banerowa

7. ePR czyli public relations w wydaniu internetowym i płatnym.

Dbanie o wizerunek firmy, budowanie świadomości marki z czasem okazuje się dobrą inwestycją. Zazwyczaj zbudowanie znajomości marki daje oszczędności (nawet 40%) w ciągu roku w porównaniu z inwestycjami w reklamy płatne.
Czym jest ePR – to zestaw działań wizerunkowych promujących naszą markę, stronę www.
Jakie formy przyjmuje? Mogą to być artykuły publikowane online, również sponsorowane. Współpraca z blogerami, promocje (tu można wykorzystać reklamę Google, Facebook Ads, YouTube, czy też banery).

8. Programy afiliacyjne jako forma reklamy internetowej.

Na rynku istnieją firmy które specjalizują się w promowaniu produktów i usług w zamian za procent od sprzedaży. Zazwyczaj są to niewielkie kwoty rzędu 5-10% ceny. Firma taka ma podsiane umowy z serwisami online i na zasadzie podobnej jak współpraca Google Ads ze swoimi partnerami tak i firmy specjalizujące się w programach afiliacyjnych wyświetlają reklamy produktów maksymalizując zyski i efektywność.
Działania tego typu są skuteczne ale zazwyczaj gdy już działamy na większa skalę a już niezbędne gdy chcemy rozwijać się globalnie i celujemy w kilka rynków.

9. Systemy zautomatyzowanego zakupu powierzchni reklamowej np. RTB czyli Real-Time Bidding

Istnieją również systemy do automatycznej licytacji zakupu powierzchni reklamowej, takie jak np. RTB. Proces zakupu dokonuje się online,w czasie rzeczywistym a skuteczność tego systemu opiera się na bazie danych klientów i dokładnego docierania do grupy docelowej.

10. Influencer marketing czyli współpraca z blogerami.

Rynek marketingu online zmienia się dynamicznie. Obecnie dużą popularność zdobywają blogerzy, youtuberzy i inni uczestnicy rynku mediów społecznościowych, którzy potrafią do siebie przyciągnąć tysiące a czasami miliony internautów. W efekcie czasami bardzo młody człowiek filmujący i prezentujący np. swoje popisy na desce surfingowej zdobywa dziesiątki tysięcy obserwujących i komentujących na Facebooku, Instagramie czy też YouTube. Właściciele sprzętu do serfowania nie mogli pozostawić tego faktu bez reakcji. Takich ludzi zaczyna się nazywać infuencerami ponieważ mogą wywrzeć wpływ na swoją grupę odbiorców. Wystarczy dać im (lub zapłacić) d o testowania produkt a otwiera się kanał dotarcia do klienta bezpośrednio zainteresowanego usługą.
Powstały nawet portale pośredniczące w kontakcie z blogerami. Za niewielką opłatą można sprawdzić popularność danego bloga, dotrzeć do interesującej nas tematyki i wynegocjować cenę za promocję.

11. Marketing automation, czyli próba automatyzacji działań marketingowych.

Rozwój technologiczny pozwala na coraz odważniejsze projekty. Jednym z nich jest marketing automation, który wdraża się na stronę serwisu (zazwyczaj sklepu internetowego) a którego celem jest zbieranie informacji o zachowaniu użytkowników na stronie i personifikowanie oferty oraz efektywną komunikację z klientem.
Jak to działa w praktyce?
Za pomocą plików cookies (ciasteczek) platforma obsługująca marketing automation (np. Marketo, Exponea, HubSpot, Salesforce i wiele innych) dopasowuje ofertę dla użytkownika. Jeśli np. jest to osoba, która odwiedzała już stronę i oglądała np. buty męskie – zostanie przeniesiona bezpośrednio do tego działu już przy następnej wizycie, bu zostanie jej wyświetlona oferta promocyjna właśnie z butami. Marketing automation dba również o dopasowane reklamy, treści oraz o komunikację mail. Klienci zarejestrowania w systemie otrzymują dopasowane do siebie maile. Cały proces jest dokładnie zaplanowany w platformach wyspecjalizowanych w MA (marketing automation).

III. Bezpłatne formy promocji w Internecie.

W zasadzie żadna forma promocji nie jest całkowicie bezpłatna, ale w związku z tym, że niektóre po poniesieniu pewnych nakładów (pieniężnych lub nakładów pracy) działają w dłuższym czasie i nie wymagają opłacania postanowiłem je odłączyć od kanałów płatnych i opisać osobno.

1. Pozycjonowanie w wynikach organicznych, czyli SEO (Search Engine Optimization).

SEO polega na takich działaniach optymalizacyjnych po stronie naszego serwisu internetowego (np. optymalizacja) oraz dziań poza serwisem www (np. zdobywanie linków przychodzących) co daje w efekcie poprawienie wyników w wynikach organicznych (bezpłatnych) wyszukiwarek takich jak Google, Bing, Yahoo!, Yandex jak również YouTube.
W efekcie zamiast płacić za pojawienie się naszej reklamy w wynikach np. Google Ads nasza oferta pojawi się bezpłatnie w wynikach naturalnych.
Zapisz się na KURS SEO od podstaw i dla zaawansowanych.

2 dni z ekspertem. Poznasz techniki white i black SEO. Dowiesz się jak SEO wpływa na wszystkie aspekty e-commerce.

 

SEO często wiąże się to z większym zaufaniem użytkowników do prezentowanych wyników. Reklamę płatną może wykupić każdy a pojawienie się w wynikach organicznych wiąże się z większym zaufaniem i reputacją.

Zalety – nie ma kosztów zależnych od ilości odwiedzin strony, brak opłat za kliknięcie. Duże zaufanie użytkowników Internetu do stron www wyświetlających się w wynikach organicznych a nie reklamach.
Wady – spore nakłady pracy, czas i cierpliwość wymagana. Niektóre branże wymagają ciągłych nakładów. Przy agresywnych i nieumiejętnych działaniach SEO możliwość kar od Google, które czasami prowadzi do usunięcia z wyników wyszukiwania i dotyczy nawet największych firm (przykład BMW sprzed lat, czy też Nokaut, Ceneo i tysiące innych).
SEO wymaga wiedzy i cierpliwości, dlatego może warto odbyć szkolenie SEO
Zanim zaczniesz jakiekolwiek działania, w tym płatne warto poznać sposoby optymalizacji stron. Ta wiedza wpłynie nie tylko na wyniki organiczne ale ma przełożenie na każdą aktywność w sieci.
SEO

2. Google Moja Firma + Google Maps.

Dla każdej osoby prowadzącej mniejszą lub większą firmę założenie bezpłatnej wizytówki w Google Firma oraz pojawienie się w lokalnych wynikach Google Maps powinno być absolutnym startem działań online.
Google Mapy

3. Marketing wirusowy, czyli spamujemy o sobie i swojej firmie.

Niestety ale marketing wirusowy nadal ma się świetnie. Polega w dużej mierze na spamowaniu for internetowych i mediów społecznościowych naszymi wpisami, które mają doprowadzić do poznania naszej strony www, oferty lub w osiągnięciu innych zamierzonych celów.

4. Content marketing, czyli wartościowe treści na naszą stronę internetową.

W zasadzie marketing treści mógłby trafić do działań SEO. Jego celem jest wpłynięcie zarówno na algorytmy rządzące w sieci i oceniające jakość stron internetowych jak i internautów, który odwiedzają portale. Marketing treści to tworzenie unikalnych, wartościowych i wyczerpujących treści na naszej stronie internetowej.

Dlaczego należy podejść kompleksowo do reklamy?

Nawet nie wiesz jaki potencjał tracisz. Powinieneś przetestować każdą formę promocji na małym budżecie, żeby przekonać się co ci przynosi największe zyski. Mierz wyniki na bieżąco i wybieraj wyłącznie skuteczne i efektywne formy.
Zobacz film na temat reklamy online:

Reklama online powinna przynosić zamierzone efekty. Z tego powodu każde nasze działanie powinniśmy dokładnie mierzyć i oceniać, czy jest opłacalne.

Nie każda reklama musi się zwrócić. Czasami naszym celem jest zdobycie popularności, czy też rozreklamowanie marki. Istotne z punktu widzenia biznesu jest łączenie prowadzonych działań reklamowych z analityką online. Mierzenie KPI oraz konwersji sprzedaży. Dzięki takiemu podejściu mamy szansę na szybką reakcję i dopasowanie działań reklamowych do aktualnej sytuacji na rynku, konkurencji i naszych potrzeb.

Do you like Westom's articles? Follow on social!
Comments to: Reklama internetowa

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Login

    marketing treści
    Welcome to Typer

    Brief and amiable onboarding is the first thing a new user sees in the theme.
    Join Typer
    Registration is closed.