Jak reklamować skutecznie firmę budowlaną?
Przed tym problemem staje każdy właściciel firmy, czy początkujący czy też z wieloletnim doświadczeniem.
Szczególnie, że zazwyczaj fachowcy w budowlance nie są ekspertami od reklamy internetowej i marketingu. Dlatego najczęściej ufają rekomendacjom znajomych lub szukają samodzielnie w Internecie np. w Google. W ten sposób trafiają najczęściej na agencje, które lepiej lub gorzej obsłużą klienta.
Wszystko zależy od skali i lokalizacji działania. Jeśli jesteś lokalną firmą, która prowadzi prace budowlane tylko w obrębie miasta czy też województwa to inaczej będziesz się reklamować niż firma działająca w skali ogólnopolskiej czy też europejskiej.
Firmy lokalne zainteresują się portalami lokalnymi oraz wszystkimi działaniami, które są skierowane na ograniczony obszar.
Zanim zaczniesz się reklamować
Jeśli masz zamiar reklamować się w Internecie to po pierwsze dobrze się do tego przygotuj.
Żeby zaistnieć w Internecie potrzebujesz dobrej i przekonywującej strony internetowej, zdjęć i rekomendacji oraz opisów. Nie musisz wydawać na to fortuny a wręcz możesz wszystko zrobić za darmo, jeśli się postrasz.
Strona www – powinna być czytelna, może być darmowa lub płatna, w sieci znajdziesz miejsca, gdzie za darmo możesz łatwo stworzyć stronę www, bez wiedzy programistycznej, dodaj zdjęcia swoich prac, postaraj się o prawdziwe rekomendacje, podaj cennik i kontakt do siebie
Wizytówka w Moja Firma Google – darmowa usługa Google, która pozwala na zaistnienie w Mapach Google, co jest nieocenione jeśli chodzi o usługi lokalne. Poświęć czas na zbudowanie rzetelnej wizytówki, ze zdjęciami, opisami usług i danymi kontaktowymi.
Wizytówki NAP – czyli z angielskiego Name, Address, Phone, nazwa, adres i telefon. Informacje o firmie i jej ofercie, które zawierają nazwę firmy, dane adresowe oraz dane kontaktowe a które są często danymi dla GPS, z których korzystają kierowcy oraz mają bezpośredni wpływ na pojawienie się w Mapach Google. Wizytówki NAP możesz dodać samodzielnie lub zlecić.
Przykładowe wizytówki NAP to:
• pkt.pl.
• panoramafirm.pl.
• targeo.pl.
• zumi.pl.
• cylex.pl.
• misterwhat.pl.
• bazafirm.org.
Wpisy do lokalnych katalogów firm, np. Trojmiasto.pl
Reklama firmy budowlanej – kolejne kroki
Firmę budowlaną można reklamować na wiele sposobów, ale tylko kilka z nich jest skutecznych w budownictwie.
1 – Reklama firmy budowlanej w Google Ads – to płatna reklama w wyszukiwarce Google i w sieci partnerów Google. Zasada reklamy jest prosta – oferta firmy wyświetli się potencjalnym klientom a Ty zapłacisz wyłącznie za kliknięciem w tą reklamę.
2 – Reklama w mediach społecznościowych typu Facebook – dobra reklama na Facebooku może przynieść wymierne korzyści, ale trzeba umieć prawidłowo obsłużyć reklamę tego typu i przygotować zdjęcia i opisy.
3 – SEO, czyli pozycjonowanie w Google – działania bardzo skuteczne ale długotrwałe. Pojawienie się strony internetowej Twojej firmy budowlanej w Google na wysokich miejscach praktycznie gwarantuje zainteresowanie klientów, ale wymaga czasu, wiedzy oraz nakładów, które zależą od konkurencji w danym regionie/branży.
4 – reklama wirusowa, rekomendacje – w dzisiejszych czasach społeczność internetowa, do której zaliczają się również Twoi klienci jest bardzo świadoma manipulacji w sieci. Dlatego wszystkie działania wspomagające typu wpisy na forach, rekomendacje, komentarze itd. są niezbędne do budowania świadomości firmy oraz zaufaniu.