Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825

Przykład optymalizacji strony www

Twoja ocena:

Przykładowe doświadczenie

Teraz wyobraź sobie, że masz stronę z produktami, która ma określona rangę dla danego zapytania. Chcesz zwiększyć tę rangę, by zwiększyć ruch sieciowy na stronie. W takim wypadku zaleca się, aby wprowadzać zmiany stopniowo:

  • Zmień znacznik tytułowy i obserwuj, co się wydarzy. Na reakcję wyszukiwarek będziesz musiał trochę poczekać. Wszystko zależy od tego, jak często Twoja witryna jest skanowana. Może to być kilka dni, a nawet kilka tygodni. Daj czas wyszukiwarkom.
  • W dalszym ciągu stopniowo modyfikuj znacznik tytułowy. Rób to do momentu, aż wyszukiwarki zobaczą, że znacznik został najlepiej dopasowany.
  • Teraz zajmij się znacznikiem nagłówka. Modyfikuj go stopniowo i skup się tylko na tym. Nigdzie indziej nie wprowadzaj zmian.
  • Oczekuj wyników. Bądź cierpliwy. Możesz dokonywać teraz innych zmian w innych iteracjach.
  • Przejdź do głównej części artykułu, następnie do nawigacji itd.

Korzystając z powyższej procedury, sprawdzisz takie elementy jak:

  • znacznik <title>,
  • znaczniki nagłówków (<h1> itd.),
  • lokalizację głównej części tekstu w kodzie HTML,
  • obecność słów kluczowych w głównej części tekstu,
  • wagę i powtarzalność słów kluczowych,
  • tekst kotwicy w linkach wewnętrznych strony oraz w linkach wejściowych na daną stronę, na które masz wpływ.

Jeśli zależy Ci, aby Twoje działania były jak najbardziej skuteczne, przeprowadzaj testy systematycznie, ciągle, nie tylko od czasu do czasu. W danym momencie skupiaj się tylko na jednym aspekcie. Jeśli zajmujesz się znacznikiem nagłówka, to tylko nim się zajmuj, testuj, aż się dowiesz, co działa najlepiej.

Inne parametry optymalizacyjne

Dla przypomnienia, jest wiele różnych parametrów SEO. Są to między innymi:

  • wskaźnik aktywności pająków,
  • wskaźnik ruchu sieciowego na stronie,
  • współczynnik konwersji,
  • ilość unikalnych przeskanowanych stron,
  • ilość unikalnych zaindeksowanych stron,
  • stosunek stron przeskanowanych do zaindeksowanych,
  • stosunek wyrażeń markowych do niemarkowych,
  • procent stron zwracających wyniki wyszukiwania,
  • ilość wyszukiwanych haseł przypadających na pojedyncza stronę,
  • ilość zapytań dla danego słowa kluczowego skierowanych do wyszukiwarki.

Platforma powinna być dostosowana do wykonywania wielu najbardziej popularnych testów, a po każdym z nich powinna być możliwość wygenerowania raportu                        o nowych parametrach. Z platformy korzystaj w przypadku, gdy przeprowadzenie eksperymentów jest niemożliwe w normalnych okolicznościach.

Niektóre parametry łatwiej się testuje, a niektóre trudniej. Testowanie nazw kategorii dla całej witryny może się okazać znacznie trudniejsze, niż testowanie znacznika tytułowego na jednej stronie.

Prawidłowo przeprowadzony eksperyment powinien rozpocząć się od postawienia hipotezy. Załóżmy, że dana strona nie jest dobrze widoczna w wynikach wyszukiwania. Jest ona jednak ważną kategorią produktów. W takim przypadku można postawić hipotezę, że słaba widoczność strony w wynikach wyszukiwania jest spowodowana zbyt małą liczbą linków do niej prowadzących. Może być także inna hipoteza, że niska pozycja strony w rankingu wyszukiwania wynika z nakierowania na mało popularne słowa kluczowe lub z niskiej jakości treści na stronie.

Aby udowodnić hipotezę możesz podjąć następujące kroki:

  • Umieść odnośnik do mało widocznej w rankingu strony na stronie głównej swojej witryny.
  • Odczekaj jakiś czas, najlepiej niech to będzie kilka tygodni i zmierz wpływ testu na ranking.
  • Jeśli nie zauważyłeś żadnych istotnych zmian, pozycja strony w rankingu nie poprawiła się, postaw nową hipotezę i wykonaj nowy test.

Nie da się ukryć, że przeprowadzanie testów wymaga cierpliwości. Oczekiwanie na wyniki testów zajmuje co najmniej kilka tygodni, a częste są sytuacje, gdy testów trzeba przeprowadzić bardzo dużo. Nie można za szybko wyciągać wniosków, ponieważ mogą one być błędne. Zachodzące zmiany mogą zależeć jeszcze od wielu innych czynników. Może zmieniły się algorytmy w wyszukiwarce? Może konkurencja również optymalizuje swoją witrynę? Rzeczywiste środowisko testowe jest bardzo dynamiczne i zależy od wielu czynników.