Przyczyny popularności marketingu online

Pierwsze reklamy online pojawiły się w 1994 roku, ale ich prawdziwy rozwój nastąpił od 2000 roku od kiedy serwisy Google czy tez eBay wpłynęły na rynek reklam powodując gwałtowny wzrost popularności marketingu elektronicznego.

Z czasem dołączyły inne firmy takie jak Amazon, Facebook, Reddit co bardzo poszerzyło grupę odbiorców.

Marketing internetowy to synonim skuteczności

Marketing internetowy stał się taki popularny ponieważ jest skuteczny i działa natychmiastowo. Jego efekty możemy śledzić praktycznie w czasie rzeczywistym. Jeśli porównamy reklamę w tradycyjne papierowej gazecie oraz baner reklamowy w tej samej gazecie ale online to łatwo każdy zauważy, że zaprojektowanie i wydruk reklamy w gazecie papierowej zajmuje dużo więcej czasu niż w tym samym serwisie online. Dodatkowo w przypadku reklam online mamy do dyspozycji narzędzia, które pomagają we wprowadzaniu reklamy do wyświetlania odbiorcom oraz mierzą natychmiast ich odbiór.

Osoba obeznana w prowadzeniu kampanii marketingowej online jest w stanie wciągu paru minut wprowadzić reklamę do wyświetlania, w ciągu kolejnej godziny zmierzyć jej efektywność a następnie poprawić zasięgi, samą reklamę i jeśli okaże się nieskuteczna to zawiesić jej wyświetlanie co wiąże się ze zmniejszeniem kosztów kampanii. Dzięki temu, że posiadamy praktycznie pełna kontrolę nad swoimi kampaniami reklamowymi, to możemy również weryfikować ich skuteczność kosztową. W przypadku gazet tradycyjnych, czy też reklamie outdoorowej (np. banery przy drogach, plakaty) nie ma możliwości tak elastycznego i szybkiego wstrzymania kampanii.

Dlaczego warto inwestować swój czas i pieniądze w SEO i SEM?

Najważniejszym argumentem jest fakt, że pozycjonowanie i optymalizacja zarabiają na siebie, jeśli są wdrażane zgodnie ze sztuką SEO. Internet to popularność i dotarcie do klienta a SEO może Ci to zapewnić.

 

5 1 Głosowanie
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze