Jak wybrać dobrą i użyteczną grafikę?

Którą drogę wybrać? Jakie rozwiązanie spełni jednocześnie wymagania biznesowe i użytkowników? Zastosuj wybrane techniki przeznaczone do projektowania, rozwijania oraz testowania produktu, a następnie powtórz cały synergiczny cykl jeszcze raz. Niech to będą tym razem:

  • warsztaty ― ponieważ pracując zespołowo można stworzyć najwięcej pomysłów i to dobra metoda na rozwinięcie projektu, a wspólnie z klientem zdecydujesz, które rozwiązania projektowe są najlepsze;
  • ścieżki użytkownika — albowiem celem takich ścieżek jest ustalenie, czy zadania są odpowiednio zaprojektowane i możliwe do wykonania, więc przydają się w czasie projektowania procesu korzystania z produktu;
  • architektura informacji produktu cyfrowego ― bo definiuje podstawowe struktury produktu (treść, nazwy, kategoria, nawigacja): materiały związane z architekturą informacji to plany treści witryny, mapy witryny i przebiegi procesów na stronie;
  • szkice, szkielety i prototypy — gdyż służą do generowania oraz do poprawy pomysłów projektowych przed przystąpieniem do budowy produktu (narzędzia umożliwiają dokonanie oceny, przetestowanie oraz dopracowanie projektu);
  • testy użyteczności ― nikt bowiem bardziej szczerze nie oceni produktu niż prawdziwi użytkownicy, a można je przeprowadzić w różnej formie, w zależności od posiadanych środków finansowych i czasu; przeprowadzając testy użyteczności spojrzysz na projekt z innej strony, dostrzeżesz problemy (albo znajdziesz inspiracje), na które nigdy sam nie zwróciłbyś uwagi.

Możesz skorzystać z darmowych templatek (szablonów, wzorów www), choćby do WordPress (https://pl.wordpress.org/themes/#). Użyj wyszukiwarki Google wpisując hasło „darmowe templatki do WordPress” i znajdziesz ich bez liku. Takie darmowe szablony mają swoje wady, o których trzeba wspomnieć, są zatem tzw. oficjalne templatki (np. do WordPress) dość ubogie i proste.

Dostępne są też płatne szablony graficzne strony. Istnieją ich tysiące, pogrupowanych tematycznie, do natychmiastowego pobrania, na przykład w serwisie TemplateMonster (na https://www.templatemonster.com/) lub serwisie ThemeForest (na https://themeforest.net/). Średni koszt takiego szablonu dla WordPress to 49$.

Jeśli nie znajdziesz odpowiedniego dla siebie i gotowego rozwiązania, powinieneś zlecić zrobienie szablonu od zera. Potrzebujesz do tego celu grafika, który projektuje strony internetowe. Przy mniejszych projektach możesz połączyć budżet tworzenia szablonu z budżetem na User eXperience i użyteczność internetową, ale przy bardziej rozbudowanych radzę wynająć osobno osobę specjalizującą się w UX i osobno grafika.

Pamiętaj też, że stworzenie projektu graficznego to dopiero połowa pracy. Po zaakceptowaniu projektu trzeba go jeszcze pociąć, czyli zakodować do użytku internetowego i często będziesz musiał wykupić prawa do użytych w projekcie zdjęć.

Zlecając wykonanie layoutu strony www nie możesz myśleć wyłącznie o stronie głównej. Będziesz musiał zaplanować każdy element strony, którego nie da się powielić. Zazwyczaj zleca się wykonanie grafiki dla poniższych jej elementów:

  • strony głównej;
  • strony kategorii;
  • strony do prezentacji produktu (landing page);
  • strony z listą produktów;
  • koszyka zakupów;
  • strony z tekstami (artykułami);
  • strony rejestracja i logowania.

Przykład landing page produktu:

W przypadku rozbudowanych serwisów internetowych czy też sklepów dobrze jest zbudować zespół, który opisze funkcjonalności, projekt układu graficznego (layout), strukturę serwisu. Duże firmy zaczynają budowę dowolnej strony od tak zwanego sprintu UX (User eXperience). Powołuje się zespół specjalistów (zazwyczaj z dziedziny marketingu, SEO, IT, User eXperience i User Interface) i tworzy makiety najważniejszych funkcjonalności. Te makiety układa w całość (szablon) specjalista od użyteczności (UX) i dopiero wtedy trafiają one do grafika, który przedstawia pierwszy zarys koncepcji do akceptacji.

Planowanie dobrego projektu z obszaru User eXperience ułatwią ci odpowiedzi, jakich udzielisz na następujące pytania:

  • Jakie są wymagania biznesowe?
  • Jakie są wymagania użytkowników?
  • Jakie będzie najlepsze rozwiązanie projektowe, które spełni wymagania biznesowe i użytkowników?

Nawet jeśli nie dysponujesz jeszcze zespołem, to masz do dyspozycji kartkę papieru, ołówek i nożyczki. Wypisz wszystkie funkcje projektu, o jakich myślisz, możesz podpatrywać konkurencję. Potnij w paski to, co wypiszesz, i układaj na stole tak, jak chciałbyś to na swojej stronie przedstawić.

Do you like Westom's articles? Follow on social!
Comments to: Projekt grafiki na stronę internetową

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    KURS SEO od PODSTAW z RABATEM

    kurs seo

    E-commerce

    Zarządzanie projektami (z języka angielskiego project management) to inaczej wszystkie czynności, które prowadzą do osiągniecia wyznaczonych celów w określonych ramach czasowych. W przypadku projektów SEO będzie to np. poprawienie widoczności w Google, osiągnięcie wysokich pozycji na najważniejsze frazy (np. top 1-3, czy tez 1-10), poprawa współczynnika konwersji, wdrożenie optymalizacji na sklep internetowy, skuteczne linkowanie do […]
    Prędzej czy później każdy z nas staje przed dylematem wyboru firmy, oprogramowania czy też narzędzi  w działaniach e-commerce. Poniżej przedstawiam subiektywny ranking, w którym oprócz jakości usług brałem pod uwagę cenę oraz pomoc. W zestawieniu znajdą Państwo: Lista firm, gdzie można zarejestrować domenę (krajowi i globalni) w rozsądnej cenie i bez dodatkowych kosztów przy przedłużeniu […]

    Worlwide

    KSIĄŻKA E-COMMERCE W PIGUŁCE 2021 ebook o ecommerce Wyselekcjonowanie I Najważniejsze | Praktyczne | Skuteczne | Ciekawie napisane WSZYSTKO CO ISTOTNE W JEDNEJ KSIĄŻCE O E-COMMERCE Hosting – Domena – Strona internetowa – CMS – WordPress – Joomla – Drupal – SSL – Let`s Encrypt – Platformy sklepowe – PrestaShop – Oscommerce – Shopware – […]
    Potrzebujesz pomocy przy kampaniach Google Ads? Poproś o bezpłatną wycenę – biuro@westom.pl lub zadzwoń 530825825 Czym jest Google Ads? Google Ads (poprzednio Google Adwords) to system reklamowy, dzięki każdy posiadający wystarczające fundusze może  błyskawicznie wyświetlić swoją reklamę tekstową, graficzną lub wideo w wyszukiwarce Google, w poczcie Gmail, YouTube oraz u partnerów firmy Google. Zasada działania […]
    Potrzebujesz profesjonalnego pozycjonowania stron www? Poproś o bezpłatną wycenę – biuro@westom.pl lub zadzwoń 530825825 Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Praktyczny poradnik jak wypozycjonować i zoptymalizować stronę www i osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron to inaczej wpływanie na wyszukiwarki internetowe np. Google, Bing, Yandex tak, żeby wyświetlić daną stronę w organicznych (bezpłatnych) […]
    Potrzebujesz profesjonalnego wsparcia sprzedaży online? Google Ads, Facebook, YouTube, SEO? Poproś o bezpłatną wycenę – biuro@westom.pl lub zadzwoń 530825825 Co to jest reklama internetowa i jakie są formy? Z artykułu dowiesz się co to jest reklama internetowa, jakie są najważniejsze formy reklamy online oraz przedstawię skuteczność różnych form reklam w podziale na: reklamę płatną reklamę […]
    Zarządzanie projektami (z języka angielskiego project management) to inaczej wszystkie czynności, które prowadzą do osiągniecia wyznaczonych celów w określonych ramach czasowych. W przypadku projektów SEO będzie to np. poprawienie widoczności w Google, osiągnięcie wysokich pozycji na najważniejsze frazy (np. top 1-3, czy tez 1-10), poprawa współczynnika konwersji, wdrożenie optymalizacji na sklep internetowy, skuteczne linkowanie do […]
    Prędzej czy później każdy z nas staje przed dylematem wyboru firmy, oprogramowania czy też narzędzi  w działaniach e-commerce. Poniżej przedstawiam subiektywny ranking, w którym oprócz jakości usług brałem pod uwagę cenę oraz pomoc. W zestawieniu znajdą Państwo: Lista firm, gdzie można zarejestrować domenę (krajowi i globalni) w rozsądnej cenie i bez dodatkowych kosztów przy przedłużeniu […]
    Internet jest niestety miejscem, w którym jesteś narażony na oszustwo lub nieuczciwą konkurencję. Niestety, ale powszechny i prawie niczym nieograniczony dostęp do sieci gromadzi ludzi o różnych intencjach. Oprócz tego, niektóre niedobre i groźne praktyki mogą być wynikiem braku znajomości prawa. W Polsce normy związane z marketingiem internetowym reguluje ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z […]

    Ostatnio chętnie czytane

    Czym jest dobry audyt sklepów internetowych? Potrzebujesz profesjonalnego audytu swojego sklepu? Poproś o bezpłatną wycenę – biuro@westom.pl lub zadzwoń 530825825 Audyt sklepów internetowych to sprawdzenie wszystkich wewnętrznych i zewnętrznych czynników mających realny wpływ na Twój biznes w Internecie. W trakcie audytu weryfikuje się  wszystkie elementy mające powiązanie z e-commerce, w tym SEO, SEA, UX, UI, […]
    Czy warto odbyć szkolenie z SEO (search engine optimization)?  Nauka  pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych to zajęcie dla osób o szerokiej wiedzy, potrafiącej łączyć wiele dziedzin (np. IT, content marketing, UX), cierpliwej i potrafiącej współpracować z klientami. Po kursie z zakresu SEO każdy powinien znać techniki zdobywania widoczności w Internecie, po przez działania optymalizacyjne na […]
    Potrzebujesz profesjonalnego pozycjonowania stron www? Poproś o bezpłatną wycenę – biuro@westom.pl lub zadzwoń 530825825 Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Praktyczny poradnik jak wypozycjonować i zoptymalizować stronę www i osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron to inaczej wpływanie na wyszukiwarki internetowe np. Google, Bing, Yandex tak, żeby wyświetlić daną stronę w organicznych (bezpłatnych) […]
    Potrzebujesz profesjonalnego wsparcia sprzedaży online? Google Ads, Facebook, YouTube, SEO? Poproś o bezpłatną wycenę – biuro@westom.pl lub zadzwoń 530825825 Co to jest reklama internetowa i jakie są formy? Z artykułu dowiesz się co to jest reklama internetowa, jakie są najważniejsze formy reklamy online oraz przedstawię skuteczność różnych form reklam w podziale na: reklamę płatną reklamę […]

    Kategorie

    Login

    marketing treści
    Welcome to Typer

    Brief and amiable onboarding is the first thing a new user sees in the theme.
    Join Typer
    Registration is closed.