Programy do analizy zachowania użytkowników na stronie internetowej

Programy do analizy zachowania użytkowników na stronach www pozwalają na zbieranie, nagrywanie i prezentowanie danych z ruchu na stronach internetowych. Mamy do dyspozycji programy płatne oraz bezpłatne. Zazwyczaj koszt zależy od wielkości badanej próby.

Najpopularniejsze programy w tej kategorii to:

Hotjar

Hotjar jest bezpłatny w bardzo ograniczonym zakresie. Funkcje przydatne z praktycznego punku widzenia są dostępne dopiero po opłaceniu abonamentu.

Hotjar to rozwiązanie dedykowane do zbierania danych i analizy zachowania użytkowników na stronach internetowych. Mapy cieplne, analiza tzw. lejka użytkownika, analiza formularzy, ankiety dla użytkowników z pytaniami o funkcjonalności i nagrywanie sesji to najważniejsze wyróżniki tego narzędzia.

Crazy Egg

Crazy Egg to narzędzie podobne do Hotjar, oferuje bardzo podobne funkcjonalności. Wybór pomiędzy nimi zależy właściwie od tego, który plan finansowy bardziej przypada ci do gustu i które narzędzie poręczniejsze i mniej wymagające. Zdania w tej kwestii są podzielone. CE oferuje trzydziestodniowy dniowy okres próbny, w trakcie którego możesz wypróbować większość funkcji i samemu wyrobić sobie zdanie.

Clicktale

Służący do analizy zachowania na stronie internetowej program Clicktale wyróżnia się zaawansowanymi ustawieniami, które są przydatne do głębokiej analizy reakcji i intencji klientów, na przykład w sklepach internetowych. Narzędzie pozwala zmieniać ustawienia pomiarów i filtrować klientów na przykład według długości pobytu na stronie. Dzięki takim ustawieniom możesz sprawdzić, jaka jest reakcja na ofertę klientów, którzy spędzili na stronie więcej niż minutę, i jaki jest powód opuszczenia przez nich sklepu oraz co może być powodem braku dokończenia transakcji (np. błędnie działający formularz rejestracji, skomplikowany proces zakupu).

Optimizely

Rozwiązanie dedykowane do testów A/B z wbudowanym edytorem do wprowadzania zmian na stronie to Optimizely. Daje ci ono możliwość operowania segmentowaniem klientów i wyświetlania im różnych wersji tych samych badanych podstron. Segmenty można ustanawiać kierując się kryterium dat, lokalizacji czy kampanii reklamowych (np. Google Ads), języka czy też, w wersjach jeszcze bardziej zaawansowanych, ciasteczek z przeglądarki lub konkretnych IP komputerów.

Google Optimize

Google Optimize oferuje bardzo podobne funkcjonalności jak pozostałe programy. Pozwala również na edycję kodu HTML, dodawanie reguł JavaScript, CSS. Łatwo integruje się z Google Analytics.

Google Optimize

Related posts