Pozycjonowanie lokalne firmy to kluczowy element promocji firmy w sieci ale tylko jeśli masz zamiar pojawiać się w lokalnych wynikach Google, np. mapach Google.
Ta forma promocji staje się niezwykle istotna w przypadku lokalnych usług, sprzedaży produktów czy też restauracji.
Wyniki lokalne dotyczą zapytań w okolicy i wiążą się nierozłącznie z mapami Google. Jeśli np. prowadzisz restaurację w Krakowie to nie chcesz żeby na zapytanie typu „jedzenie domowe gdzie?” pojawiać się w całej Polsce. Dla ciebie ważny jest klient, który przyjdzie dziś lub w najbliższych dniach. Czyli klient lokalny.
Jeśli nie byłoby wyników lokalnych to na zapytanie „taksówka” moglibyśmy trafić na agencję taksówkową z każdego dowolnego miasta. Zanim Google zaczął rozpoznawać wyniki lokalne i odpowiednio je sortował to zdarzały się przypadki, że ktoś po wyszukaniu taksówki w Łodzi dodzwaniał się do Poznania i błędnie zamawiał kurs.
Jeśli więc zależy ci na okolicznych klientach to koniecznie zdecyduj się na pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie lokalne należy realizować w 4 krokach:
1 – stwórz stronę internetową swojej usługi, firmy
2 – załóż Moja Firma Google – darmowa usługa Google
3 – zdobądź dobre opinie w Google Mapy (pojawisz się w wynikach po stworzeniu Moja Firma)
4 – postaraj się, żeby lokalne firmy pisały o twojej usłudze i dodawały linki zwrotne do twojej strony internetowej (link klikany do strony www).
W przypadku pozycjonowania lokalnego bardzo ważny staje się profil Google Moja Firma, na który radzę poświęcić najwięcej czasu. Uzupełnij wszystkie informacje o firmie, dodaj filmy i zdjęcia, opisz usługi i produkty. Kluczowe będzie również zdobywanie dobrych opinii w Google Mapy. Zawsze możesz poprosić swoich klientów o takie opinie.
Pozycjonowanie lokalne może również realizować firma globalna czy też ogólnopolska. Wszystko zależy czy chcesz dotrzeć do klientów z konkretnych miast czy tez regionów i czy możesz zapewnić im sprawną obsługę.