Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email biuro{@}westom.pl Zadzwoń +48 883 979 229
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email biuro{@}westom.pl Zadzwoń +48 883 979 229

Pozycjonowanie filmów pod kątem wyszukiwarki Google

SEO dla video

Dawniej, jeśli chciało się uzyskać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google Filmy, wystarczyło tylko poinformować o tym Google’a. Wystarczyło wysłać wyszukiwarce mapę witryny z informacją o plikach multimedialnych i to już dawało pewność, że nasza strona zostanie uwzględniona w wynikach wyszukiwania Google Filmy.

Google Filmy działa od 2005 roku, a w 2006 roku Google nabył prawa do YouTube’a. Od 2007 roku wyszukiwarka Google Filmy w wynikach wyszukiwania uwzględnia filmy znajdujące się na portalu YouTube’a, innych serwisach hostingowych, oraz wysyłane przez użytkowników. W 2012 roku Google Filmy został zamknięty, a wszystkie filmy zostały przeniesione na YouTube.

Najlepsza metodą podniesienia rankingu filmów w ogólnych wynikach wyszukiwania Google jest umieszczenie tych filmów na YouTube.

Jak wysłać video do portalu YouTube?

W przypadku filmów kliknij znajdujący się pod filmem odnośnik „Udostępnij”, a następnie odnośnik „Umieść na stronie”. W kolejnym kroku skopiuj kod znajdujący się w polu tekstowym i wklej go na swoją stronę internetową.

W przypadku listy odtwarzania: z lewego okienka na YouTube wybierz jedną listę odtwarzania. W oknie głównym kliknij „Udostępnij”, a następnie „Umieść na stronie”.

Skopiuj znajdujący się w polu tekstowym kod i wklej go na swojej stronie internetowej.

Podnieść pozycję rankingową swojego filmu można jeszcze osiągnąć poprzez wysłanie video do Vimeo lub Dailymotion. Jeśli film umieszczony jest na YouTube to już ma znacznie większą szansę na pojawienie się w ogólnych wynikach wyszukiwania w Google. Szacuje się, że szansa ta wzrasta ponad 10-krotnie. Ponadto, taki film może znajdować się nawet o kilka pozycji wyżej niż w przypadku filmów znajdujących się na Vimeo czy Dailymotion. Najlepsze korzyści osiągnie się zatem, jeśli umieścimy film w trzech miejscach – na YouTube, Vimeo i Dailymotion. Jeszcze lepiej będzie, gdy prześlemy film na wszelkie możliwe portale tego typu. Filmy można umieszczać jeszcze na takich portalach, jak:

  • Vimeo (https://vimeo.com/)
  • Dailymotion (https://www.dailymotion.com/pl)
  • Vevo (https://www.vevo.com/)
  • Flickr (https://www.flickr.com/search/?text=video&media=videos)
  • CDA (https://www.cda.pl/)
  • Metacafe (http://www.metacafe.com/)
  • Kliknij plej (http://klikplej.pl/)
  • pl (http://patrz.pl/)
  • pl (http://www.wgrane.pl/)

Dopełnieniem strategii pozycjonowania filmów będzie mapa witryny z informacjami o tych filmach. To zapewni nam gwarancję, że wszystkie filmy przez nas umieszczone zostaną odnalezione i zaindeksowane przez wyszukiwarkę Google. Mapa witryny ma pomóc wyszukiwarce w odnalezieniu pożądanych treści. Video prezentowane na stronie wynikowej wyszukiwarki Google są w formie miniatury. Jeśli nie zostanie ona dostarczona przez użytkownika, to wyszukiwarka sama ją wygeneruje. Oprócz miniatury są zawarte dodatkowe informacje o filmie np. tytuł i krótki opis.

Nie musisz tworzyć nowej mapy witryny dla treści video, możesz skorzystać już z tej istniejącej. Jednym jest wygodniej tworzyć wszystko od nowa, a innym uzupełnić po prostu to, co zostało stworzone wcześniej. Wybierz takie rozwiązanie, jakie Ci najlepiej odpowiada.

Skorzystaj z rozszerzenia protokołu Google SiteMaps dla filmów. Za jego pomocą będziesz mógł przekazać wyszukiwarce więcej informacji o filmie, na przykład tytuł, opis, długość itp. Przez to użytkownikom będzie łatwiej dotrzeć do Twoich treści.

Mapę filmów stwórz na bazie protokołu Sitemaps. Możesz też skorzystać z istniejącego już kanału mRSS. Można także skorzystać z dwóch rozwiązań na raz. W mapie witryny umieść informacje o każdym filmie. Przekaż informację o tytule, opis, adres URL strony, adres URL miniatury oraz adres URL bezpośrednio do pliku video. Wszystkie te informacje musisz podać do wiadomości wyszukiwarki. Jeśli tego nie zrobisz, to Twoje filmy nie pojawią się w wynikach wyszukiwania Google. Jak już stworzysz mapę witryny, przekaż ją wyszukiwarce za pośrednictwem Konsoli wyszukiwania.

Google rozpoznaje takie formaty plików video jak:

  • .MOV
  • .MPEG4
  • .MP4
  • .AVI
  • .WMV
  • .MPEGPS
  • .FLV
  • 3GPP
  • WebM
  • DNxHR
  • ProRes
  • CineForm
  • HEVC (h265)

Czynniki optymalizacyjne Youtube:

Konto youtube:

  1. Zadbana grafika kanału.
  2. Przynajmniej 100 subskrybentów – poprosimy pracowników expondo o pomoc.
  3. Konto musi mieć dobrą opinię – zadbamy o to przy pomocy zmiennego IP i naszych redaktorów.

Publikowane filmy:

  1. Tytuł – chwytliwy, ciekawy, z użyciem słowa kluczowego, nie dłuższy niż 60 znaków
  2. Opis – użyteczny dla widza, początek opisu z najistotniejszymi informacjami, użycie słowa kluczowego 3/4 razy w tekście, opis powinien mieć przynajmniej 250 wyrazów,
  3. Tagi – słowa kluczowe związane wyłącznie z filmem, rzeczowniki i parę przymiotników, nie wolno nadużywać tego atrybutu
  4. Kategoria – po wgraniu filmy w częsci „zaawansowane ustawienia” nalezy wybrać odpowiednią kategorię do jakiej film najbardziej pasuje
  5. Miniaturka filmu – unikalna dla każdego filmu, najlepiej z napisem/logiem
  6. Znaczenie mają również: jakość filmu, dzwięk, subtitles
  7. Nazwa pliku wgywanego do youtube: powinien zawierać słowo kluczowe, słowa proszę rozdzielać „-„

Czynniki zewnętrzne:

  1. Akcje subskrybentów kanału – komentarze oraz nasze odpowiedzi, polubienia filmu
  2. Linki zewnętrzne do kanału: Facebook, Twitter itp.

Dla youtube wazne jest również:

  1. Staż kanału – na to musimy poczekać
  2. Jak reagują widzowie na film: czy oglądają do końca, czy przerywają w połowie itp
  3. Powielanie filmu na innych kanałach społecznościowych