Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825

Poziom skomplikowania witryny a nakład pracy na działania SEO

Poziom skomplikowania witryny a nakład pracy na działania SEO
Twoja ocena:

Stosunek nakładu pracy potrzebnej na osiągnięcie konkretnych zamierzeń w ramach strategii SEO jest wprost proporcjonalny do poziomu jej skomplikowania.

W przypadku bardzo dużych witryn sporo dłużej też trzeba będzie czekać na oczekiwane efekty. Jako czynnik dodatkowo utrudniający należy poczytać działania konkurencji oraz zachowanie samego rynku w sieci.

Wymieńmy zatem kilka najważniejszych czynników wpływających, które mówią o poziomie skomplikowania witryny:

  • Nowe słowa kluczowe, optymalizacja starych. Im większa witryna, tym więcej słów kluczowych, które będziesz musiał przeanalizować by przeprojektować architekturę strony i rozplanować treści;
  • Znaczniki tytułowe strony. Są to niezmiernie istotne element bezpośrednio przekładające się na ilość kliknięć w wyniki wyszukiwania. Poświęć ich odpowiedniemu doborowi sporo czasu. Jeżeli stron na witrynie jest bardzo dużo, warto zastanowić się nad wypracowaniem uniwersalnej metody doboru nagłówka, by przyspieszyć prace. Taka stała ścieżka pozwoli też szybko analizować nowopowstające strony;
  • Treść na stronach. Niezmiernie ważny składnik rankingowy. Treści zgodnie z obowiązującymi algorytmami w Googla są promowane wysoką pozycją rankingową, jeśli są unikalne, odkrywcze i ważne. Istnieją badania, które mówią, że w niektórych przypadkach wystarczą dwa, trzy zdania, by treść stała się unikalna. Przy dużej liczbie stron zachowanie użyteczności publikowanych treści może być trudne. Jeżeli otrzymujesz opisy produktów, które sprzedajesz, od producenta istnieje spora szansa, że były już one wcześniej publikowane. Używając ich ryzykujesz, że twoje strony w ogóle zostaną pominięte w indeksowaniu. Wytęż siły i przygotuj własne opisy, by wrócić do gry o czołowe miejsca w wyszukiwaniach.
  • Znaczniki opisowe meta description. Znaczniki te często są wyświetlane przez wyszukiwarki tuż pod znacznikiem tytułowym. Ich jakość przekłada się zatem na ilość kliknięć właśnie w twój odnośnik. Krótki, treściwy i ciekawy opis twojej strony z pewnością sprawi, że użytkownik dużo chętniej w niego kliknie. Dodatkowym plusem z punktu widzenia wyszukiwarki będzie zamieszczenie z tym znaczniku słowa kluczowego. Opis strony z zegarkami, zawierający nazwę poszukiwanego modelu i obietnicy podania jego ceny spowoduje, że wyszukiwarka wyświetli go wysoko. Jeżeli stron na Twojej witrynie jest bardzo dużo, postaraj się o zbudowanie algorytmu tworzenia znaczników opisowych. Miej także na uwadze, że im więcej stron, tym więcej informacji w znaczniku opisowym będziesz musiał zawrzeć, by zachować jego unikalność;
  • Linki zewnętrzne i wewnętrzne. Rozwój Twojej witryny będzie powodował narastające skomplikowanie mapy odnośników. Wymagana będzie analiza tej sieci powiązań połączona z analizą słów kluczowych, by zoptymalizować przyszłe działania nakierowane na pozyskiwanie odnośników. Niech będą one powiązane ściśle z treścią publikowaną na stronie, niech będą spójne i niech nie prowadzą do miejsc, których użytkownik nie będzie się spodziewał. Ograniczenie się do konkretnej tematyki pozwoli ci także zoptymalizować nakłady na ich pozyskiwanie. Dodatkowa praca będzie cię czekała, gdy autorytet Twojej strony jest stosunkowo niski. Rozbudowa rozległej sieci powiązań ze stroną o niskiej pozycji oznacza długą drogę do zdobycia uznania i awansu w hierarchii;
  • Kooperacja w internecie. Wiele witryn nawiązuje współpracę z instytucjami pożytku publicznego takimi jak organizacje charytatywne, fundacje i inne instytucje społeczne. Taka relacja ma na celu pozyskania dodatkowego odnośnika z uznanej strony, zwiększenie ruchu sieciowego i zwiększenie świadomości marki. Wykorzystanie szans wynikających z takiej współpracy może się jednak okazać trudne, jeśli ilość takich powiązań będzie znaczna;
  • Platformy deweloperskie i systemy zarządzania treścią CMS. Platformy deweloperskie i CMS mogą same w sobie stanowić pewne ograniczenia w przypadku rozbudowanej witryny. Może się okazać, że będziesz zmuszony do produkcji rozwiązań obchodzących ten problem i jego wdrożenia. Niebezpieczeństwo potrzeby dokonywania zmian ponownie po każdej aktualizacji CMS niestety pozostanie. Poradź się zewnętrznego konsultanta, który podpowie w jaki sposób radzić sobie z tego typu problemami. Sprawi przy tym, że zarządzanie treścią będzie tańsze i szybsze.