Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email biuro{@}westom.pl Zadzwoń +48 883 979 229
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email biuro{@}westom.pl Zadzwoń +48 883 979 229

Porównanie ruchu sieciowego z konkurencją

Analiza ruchu konkurencji kluczem do sukcesu?

Jednym z celów strony internetowej Twojego biznesu może być znaczne zwiększenie sprzedaży Twoich usług czy produktów. Jednak zawsze musisz mieć na uwadze pozycję Twojej konkurencji. Dobrze jest mierzyć postępy konkurencji, a następnie porównując je do swoich postępów w tym samym przedziale czasowym. Takie informacje mogą Ci się przydać podczas określania celów do Twojej kolejnej kampanii SEO.

Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z narzędzi, za pomocą których można porównać ruch na różnych witrynach. Większość z nich nie jest niestety zbyt dokładna. Do najbardziej popularnych narzędzi zaliczają się:

  • Alexa (https://www.alexa.com/) – najbardziej popularne narzędzie online, które umożliwia porównanie swojej witryny z konkurencją. Nie przedstawia jednak wprost szacowanej wielkości ruchu. Ranking jest określany na podstawie porównania z odwiedzinami wszystkich innych monitorowanych serwisów. Ruch uwzględniony w rankingu narzędzia opiera się na wskaźniku unikalnych odwiedzin i liczby stron. Wyniki przedstawiane przez Alexe nie są dokładne, a większość z nich jest dostępna tylko dla stron cieszących się dużą liczba odwiedzin. Narzędzie stosuje się głównie do porównywania podobnych stron, na ogół z tej samej branży. Nie można jednak opierać się tylko i wyłącznie na danych przedstawionych przez Alexe. Dostęp do większości danych jest darmowy, do części z nich dostęp jest płatny.

 

  • Compete (https://www.compete.com/) – narzędzie dostępne jest zarówno w wersji płatnej, jak i darmowej. Podaje podstawowe informacje o ruchu na witrynie i można ten ruch porównać z innymi witrynami. Przedstawia dane w formie wykresu o unikalnych użytkownikach, zmiany miesięczne oraz roczne w postaci liczbowej i procentowej. Wersja płatna umożliwia zobaczenie statystyk „rywalizacji” witryny z konkurencją. Compete jako źródło danych wykorzystuje dane otrzymane od dostawców internetu, informacje uzyskane za pośrednictwem pasków i paneli narzędzi wykorzystywanych przez ponad dwa miliony użytkowników. Większa różnorodność zapewnia większą wiarygodność danych.

 

  • QuantCast (https://www.quantcast.com/) – pozwala uzyskać bardziej szczegółowe informacje na temat wybranych witryn. Wada narzędzia jest posiadanie ograniczonych danych dotyczących tylko USA i są to informacje tylko o największych serwisach. Ciekawostką jest możliwość uzyskania danych demograficznych oraz informacji o innych stronach uzyskiwanych prze użytkownika. Firma podaje, że każdego miesiąca zapewnia informacje o 50 milionach użytkowników. Narzędzie jest prawie w całości darmowe, warunkiem jest posiadanie konta w serwisie. Jeśli konkurencja również posiada konta w QuantCast, to możemy śledzić jej statystyki, nawet bez konieczności rejestrowania się w serwisie.

 

  • SimilarWeb (https://www.similarweb.com/) – prezentuje bardzo dużo ciekawych informacji. Między innymi są to: listy witryn powiązane do badanej witryny, zestawienie najważniejszych stron kierujących na witrynę, dane o widoczności strony w płatnych i bezpłatnych wynikach wyszukiwania i wiele innych.