biuro@westom.pl     tel. 530 825 825

Performance marketing

czyli reklama efektywnościowa

Rozliczamy się za efekt i próbujemy wszystkie działające kanały sprzedaży.

Google Ads, Facebook Ads, Allegro, Twitter, YouTube, Instagram, LinkedIn, Bing
Amazon Ads, porównywarki cen, sieci afiliacyjne, display

Czy wykorzystujesz optymalnie płatne kanały sprzedaży?

Jakie są koszty prowadzonych kampanii?

Mierzysz efekty swoich działań? 

Korzystasz z pełnego potencjału Internetu a może coś ci umknęło? 

Wyznaczyłeś KPI i weryfikujesz ich poziom?

Wiesz, że oprócz Google Ads istnieje wiele możliwości? 

Sprawdzasz aktualne trendy i nowe możliwości sprzedaży? 

Dlaczego performance marketing? 

Efektywność to klucz do sukcesu. jeśli np. zakładasz 10% kosztów na reklamę przy 90% wpływów to należy spróbować każdy możliwy kanał sprzedaży.

Na czym polega performance marketing? 

Reklama efektywnościowa polega na przetestowaniu wszystkich kanałów sprzedażowych, które mogą być opłacalne z punktu widzenia właściciele stron www/sklepów.

Reklamy w Google, social media marketing, e-mail marketing, mobile marketing bądź programy partnerskie i lojalnościowe to są wszystkie możliwości, które należy sprawdzić a jeśli okażą się skuteczne to w kolejnym kroku rozpoczynamy pełne kampanie reklamowe danym kanałem.

Zamów bezpłatną wycenę

Performance marketing to inaczej marketing efektywnościowy, zwany inaczej reklamą efektywnościową.

Ten rodzaj marketingu nastawiony jest na uzyskanie pożądanego efektu w postaci konkretnych działań użytkowników.

Celem nie jest samo budowanie wizerunku marki, ale wykorzystanie siły marki do osiągnięcia konkretnych działań użytkowników. Reklamodawca nie płaci za liczbę odsłon reklamy, ale za konkretne czynności wykonane przez użytkowników. W performance marketingu wykorzystuje się efektywnościowy model rozliczeń.

Najbardziej popularne modele rozliczeń w marketingu efektywnościowym to:

  • Koszt za kliknięcie CPC (ang. Cost Per Click),
  • Koszt za połączenie CPC (ang. Cost Per Call),
  • Koszt za namówienie użytkownika do wykonania pożądanego działania np. wypełnienia formularza CPL (ang. Cost Per Lead),
  • Koszt za akcję CPA (ang. Cost Per Action),
  • Koszt za złożenie zamówienia CPO (ang. Cost Per Order),
  • Koszt za sprzedaż CPS (ang. Cost Per Sale),
  • Modele hybrydowe będące różnymi kombinacjami wyżej wymienionych modeli.

Najczęściej jako jednostkę rozliczeniową przyjmuje się lead. Jest to dobrowolne przekazanie danych kontaktowych jako wyraz zainteresowania produktem danej firmy.

Główne kategorie leadów to:

  • Zwalidowane – wstępnie zweryfikowane online lub drogą telefoniczną,
  • Niezwalidowane – surowe dane,
  • Standardowe – potencjalne zapytanie mogły być zadane także innym firmom,
  • Exclusive – firma ma wyłączność na dany lead,
  • Ciepłe – krótki formularz i szybka odpowiedź ze strony firmy,
  • Zimne – długi formularz i długa odpowiedź ze strony firmy.

Dla całego procesu zbierania leadów najważniejsze jest sześć elementów:

  • Aktywne pozyskiwanie leadów – poprzez promocje online oraz działania reklamowo-sprzedażowe poza siecią.
  • Przechwytywanie leadów – poprzez odpowiednie eksponowanie formularzy kontaktowych, które mają zachęcać do podania danych.
  • Pielęgnacja leadów – dostarczanie użytkownikowi niezbędnych informacji o produkcie, zachęcanie go i przeprowadzania innych działań, które mają sprawić, że użytkownik zdecyduje się na zakup.
  • Konwersja na sprzedaż – zamiana leadu w nabywcę.
  • Powtórne zakupy – działania mające na celu ponowne zachęceniu użytkownika do zakupów.
  • Polecanie i rekomendacja sprzedaży – oferowanie wynagrodzenia lub innych bonusów za promowanie produktów.

Perfomance marketing można prowadzić poprzez reklamy odsłonowe, marketing w mediach społecznościowych, mailing, marketing w urządzeniach mobilnych oraz poprzez programy partnerskie i lojalnościowe.

Tomasz Węsierski
Latest posts by Tomasz Węsierski (see all)

    Darmowa wycena usług

    wycena: biuro@westom.pl  lub formularz —>>

     


     

    Otrzymasz szczegółowy plan audytu z naszymi rekomendacjami oraz wyceną. 

    Podpowiemy jak osiągnąć sukces, sprawdzimy Twój biznes oraz całe otoczenie rynkowe. 

    Zależy nam na Twojej satysfakcji i powodzeniu w biznesie, wiec wykaż się cierpliwością i pozwól nam pracować w skupieniu. Profesjonalny audyt wymaga intensywnej pracy i czasu. 

    Bezpłatna wycena zlecenia

    Każde zlecenie jest inne. Jako profesjonaliści musimy mieć dokładne informacje czego od nas oczekujesz.


    doświadczenie w różnych branżach i odległych rynkach

    Działamy Globalnie

    Napisz po bezpłatną wycenę

    odpowiemy w przeciągu 2 godzin