Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825

Optymalizacja treści artykułu

Optymalizacja treści artykułu
5 (100%) 2 głosów

Treść artykułu

Bardzo często przesadza się z ilością słów kluczowych, zawartych w treści artykułu na stronie internetowej. Nie jest to dobra praktyka. Takie teksty szybko i skutecznie zniechęcą użytkowników. Może to obniżyć pozycję stronę w rankingu, a dodatkowo, za dużo tej samej treści, może być potraktowane przez wyszukiwarkę jako spam.

Lepszym rozwiązaniem jest wplecenie głównego słowa kluczowego w znaczniku tytułowym i głównym nagłówku. Oczywiście, główne słowo kluczowe i inne ważne hasła powinny się pojawiać również w treści, ale powinno to się odbywać w naturalny sposób.

Jeszcze lepiej jest, gdy słowa kluczowe występują w treści w odmianie oraz zawarte są jeszcze ich różne synonimy. Lepiej skupić się na wysokiej jakości treści, niż na siłę upychać w tekście słowa kluczowe.

 

 

MetodaTF-IDF

TF-IDF składa się z dwóch części:

  • TF – z ang. Term frequency. Jest to częstość występowania słowa kluczowego/frazy na stronie internetowej, w porównaniu z częstością ich użycia u konkurencji. Analiza taka ułatwia semantyczne porównanie naszej strony ze stronami konkurencji, które znajdują się wyżej w rankingu. Wskaźnik jest podobny do gęstości słowa kluczowego, ale w tym przypadku waga obliczana jest logarytmicznie, w celu zredukowania wpływu liczby powtórzeń słowa kluczowego. Dlatego strona zawierająca kilkanaście powtórzeń słowa kluczowego, może być niewiele lepsza od strony, gdzie dane słowo kluczowe się w ogóle nie powtarza.
  • IDF – z ang. Inverse document freqency. Określa unikatowość słowa/frazy kluczowej. Gdy z dwóch synonimów, jeden z nich jest rzadziej używany w Internecie, to takie strony z „rzadszym” wyrazem będą wyżej cenione w rankingu. Użytkownik wpisując w pole wyszukiwania ten rzadziej używany synonim ma spora szanse, że dostanie w odpowiedzi strony internetowe zawierające dokładnie to słowo.

Metoda TF-IDF jest metodą wykorzystywaną przez wyszukiwarki internetowe. Polega ona na określaniu słów kluczowych najbardziej znaczących i jednoznacznie definiujących daną stronę internetową. Metoda ta często jest wykorzystywana do badania stron konkurencji, które zajmują wysokie pozycje w rankingu wyszukiwarek, dla wybranego słowa kluczowego.

Dzięki temu, można posiąść tajemną wiedzę wyszukiwarek i dowiedzieć się, czym się kierują w danym przypadku, przypisując daną wartość stronie internetowej. Metoda nie ma na celu wydobycia informacji, abyśmy mogli zapchać całą witrynę odpowiednimi słowami kluczowymi. Służy raczej do tego, by zobaczyć, jakich informacji poszukują użytkownicy wprowadzając w pole wyszukiwania dane zapytanie.

A nuż się okaże, że szukając „torebki damskiej”, użytkownik będzie zainteresowany również butami do kompletu. Jednym słowem, analiza TF-IDF konkurencji pozwala zdobyć wiele cennych informacji, które możemy wykorzystać do poprawy naszej witryny. Lepsza strona internetowa podniesie wartość SEO oraz spełni wymagania użytkowników.

Synonimy

Jak już wcześniej była o tym mowa, słowo kluczowe nie powinno występować w treści na stronie tylko w jednej niezmienionej formie. Powinno występować naturalnie, w odmianie, a najlepiej jeśli są do tego słowa/frazy synonimy. Nieraz na potrzeby tekstów pozycjonujących tworzy się specjalne treści synomizowane. Takie treści lepiej odbierają użytkownicy i wyszukiwarki.

Tekst wygląda naturalnie, widać, że został napisany przez człowieka, a nie tylko bezmyślnie zapchany słowami kluczowymi. Sklep internetowy, który sprzedaje piękne buty, może używać fraz: „piękne/ładne/wyjątkowe buty/obuwie, niezwykłe sandały, eleganckie kozaki itd. Itp.”