Optymalizacja sklepu po uruchomieniu

Wycena prac – biuro@westom.pl lub zadzwoń 530825825

 

Jak optymalizować sklep internetowy po uruchomieniu?

Pracuj z danymi liczbowymi od samego początku istnienia twojej strony. Nie kieruj się intuicją. Nawet jeśli otworzyłeś prostą stronę informacyjną, zintegruj ją z narzędziami analitycznymi. Masz do wyboru cały wachlarz programów do zbierania i analizy danych online, które omawiam w rozdziale im poświęconym. Jednym z najpopularniejszych, a dobrym na początek jest Google Analytics.

Wystarczy, że założysz darmowe konto na stronie programu (https://analytics.google.com/analytics/web/) i w kilku prostych krokach zintegrujesz swoją stronę z analityką Google. Zaplanuj integrację od samego startu swojej strony czy sklepu. Zebranie odpowiedniej liczby danych, szczególnie, gdy na początku działalności ich liczba może być niewielka, zajmuje dłuższy czas, ale zapewniam, że dane są bardzo przydatne.

Nie potrzebujesz żadnego szkolenia, żeby odczytać podstawowe i dla każdego jasne dane. Dowiesz się, między innymi, skąd docierają na stronę internauci: czy są to kampanie płatne, bezpłatne, media społecznościowe, przekierowania, kliknięcia w linki na innych stronach www, odesłania od partnerów, kliknięcia w wysłane e-maile. Google wyświetli również lokalizacje: kraje, miasta. Godziny odwiedzin, czas pobytu na stronie i poziom odrzuceń, czyli ile osób weszło na twoją stronę i, nie widząc tego, czego oczekuje, natychmiast wyszło. Praca z narzędziami analitycznymi to podstawa działania każdego biznesu online.

 

Google Search Console to kolejne niezbędne narzędzie dla każdego administratora i właściciela strony internetowej, które chcę ci zaprezentować. Podobnie jak postąpiłbyś z Google Analytics, zaloguj się i dodaj swą stronę (https://search.google.com/search-console/).

 

Search Console pozwala na  identyfikację podstawowych problemów rejestrowanych przez wyszukiwarki i roboty internetowe wraz z twoją stroną. Możesz sprawdzić podstawowe dane o skuteczności dotarcia do użytkowników w sieci, stan indeksowania, linie przychodzące, jak również status ewentualnych kar od Google (np. za ewentualne manipulowanie wynikami wyszukiwania).

Szybkość działania strony głównej i podstron ma kluczowe znaczenie, nie tylko dla użytkowników. Roboty sieciowe niechętnie bowiem indeksują strony, które są trudne do sprawdzenia. Jak sprawdzić szybkość strony? Skorzystaj z jednego z darmowych narzędzi, (https://developers.google.com/speed/pegespeed/insights/).

Zweryfikuj optymalizację zdjęć i filmów umieszczanych na stronie, gdyż zazwyczaj to one obciążają serwery. Użyj dostępnych programów, np. Screaming Frog.

Sprawdź, jak reaguje użytkownik odwiedzający twoją witrynę i nagraj jego zachowanie na stronie internetowej. Dzięki dostępnym narzędziom możesz za darmo nagrać zachowanie internautów. Użyj na przykład Hotjar, Crazy Egg, Yandex i sprawdź, które strony odwiedzają klienci, w co się wczytują, czy odwiedzają podstrony, na których ci zależy. Masz szansę poprawić ewentualne błędy projektowe monitorując zachowanie użytkowników, dzięki czemu nie kierujesz się własnym wrażeniem, które może być mylne.

W dalszym ciągu testuj, audytuj, sprawdzaj. Nie ma lepszego sposobu poprawienia jakości strony niż testowanie (np. wspomniane już testy A/B), audyt (za pośrednictwem narzędzi do audytu, automatycznych lub półautomatycznych, oraz specjalistów SEO, UX, IT).

Related posts