Pracuj z danymi liczbowymi od samego początku istnienia twojej strony. Nie kieruj się intuicją. Nawet jeśli otworzyłeś prostą stronę informacyjną, zintegruj ją z narzędziami analitycznymi. Masz do wyboru cały wachlarz programów do zbierania i analizy danych online, które omawiam w rozdziale im poświęconym. Jednym z najpopularniejszych, a dobrym na początek jest Google Analytics.

Wystarczy, że założysz darmowe konto na stronie programu (https://analytics.google.com/analytics/web/) i w kilku prostych krokach zintegrujesz swoją stronę z analityką Google. Zaplanuj integrację od samego startu swojej strony czy sklepu. Zebranie odpowiedniej liczby danych, szczególnie, gdy na początku działalności ich liczba może być niewielka, zajmuje dłuższy czas, ale zapewniam, że dane są bardzo przydatne.

Nie potrzebujesz żadnego szkolenia, żeby odczytać podstawowe i dla każdego jasne dane. Dowiesz się, między innymi, skąd docierają na stronę internauci: czy są to kampanie płatne, bezpłatne, media społecznościowe, przekierowania, kliknięcia w linki na innych stronach www, odesłania od partnerów, kliknięcia w wysłane e-maile. Google wyświetli również lokalizacje: kraje, miasta. Godziny odwiedzin, czas pobytu na stronie i poziom odrzuceń, czyli ile osób weszło na twoją stronę i, nie widząc tego, czego oczekuje, natychmiast wyszło. Praca z narzędziami analitycznymi to podstawa działania każdego biznesu online.

 

Google Search Console to kolejne niezbędne narzędzie dla każdego administratora i właściciela strony internetowej, które chcę ci zaprezentować. Podobnie jak postąpiłbyś z Google Analytics, zaloguj się i dodaj swą stronę (https://search.google.com/search-console/).

 

Search Console pozwala na  identyfikację podstawowych problemów rejestrowanych przez wyszukiwarki i roboty internetowe wraz z twoją stroną. Możesz sprawdzić podstawowe dane o skuteczności dotarcia do użytkowników w sieci, stan indeksowania, linie przychodzące, jak również status ewentualnych kar od Google (np. za ewentualne manipulowanie wynikami wyszukiwania).

Szybkość działania strony głównej i podstron ma kluczowe znaczenie, nie tylko dla użytkowników. Roboty sieciowe niechętnie bowiem indeksują strony, które są trudne do sprawdzenia. Jak sprawdzić szybkość strony? Skorzystaj z jednego z darmowych narzędzi, (https://developers.google.com/speed/pegespeed/insights/).

Zweryfikuj optymalizację zdjęć i filmów umieszczanych na stronie, gdyż zazwyczaj to one obciążają serwery. Użyj dostępnych programów, np. Screaming Frog.

Sprawdź, jak reaguje użytkownik odwiedzający twoją witrynę i nagraj jego zachowanie na stronie internetowej. Dzięki dostępnym narzędziom możesz za darmo nagrać zachowanie internautów. Użyj na przykład Hotjar, Crazy Egg, Yandex i sprawdź, które strony odwiedzają klienci, w co się wczytują, czy odwiedzają podstrony, na których ci zależy. Masz szansę poprawić ewentualne błędy projektowe monitorując zachowanie użytkowników, dzięki czemu nie kierujesz się własnym wrażeniem, które może być mylne.

W dalszym ciągu testuj, audytuj, sprawdzaj. Nie ma lepszego sposobu poprawienia jakości strony niż testowanie (np. wspomniane już testy A/B), audyt (za pośrednictwem narzędzi do audytu, automatycznych lub półautomatycznych, oraz specjalistów SEO, UX, IT).

Do you like Westom's articles? Follow on social!
Comments to: Optymalizacja sklepu po uruchomieniu

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    KURS SEO od PODSTAW z RABATEM

    kurs seo

    E-commerce

    Zarządzanie projektami (z języka angielskiego project management) to inaczej wszystkie czynności, które prowadzą do osiągniecia wyznaczonych celów w określonych ramach czasowych. W przypadku projektów SEO będzie to np. poprawienie widoczności w Google, osiągnięcie wysokich pozycji na najważniejsze frazy (np. top 1-3, czy tez 1-10), poprawa współczynnika konwersji, wdrożenie optymalizacji na sklep internetowy, skuteczne linkowanie do […]
    Prędzej czy później każdy z nas staje przed dylematem wyboru firmy, oprogramowania czy też narzędzi  w działaniach e-commerce. Poniżej przedstawiam subiektywny ranking, w którym oprócz jakości usług brałem pod uwagę cenę oraz pomoc. W zestawieniu znajdą Państwo: Lista firm, gdzie można zarejestrować domenę (krajowi i globalni) w rozsądnej cenie i bez dodatkowych kosztów przy przedłużeniu […]

    Worlwide

    KSIĄŻKA E-COMMERCE W PIGUŁCE 2021 ebook o ecommerce Wyselekcjonowanie I Najważniejsze | Praktyczne | Skuteczne | Ciekawie napisane WSZYSTKO CO ISTOTNE W JEDNEJ KSIĄŻCE O E-COMMERCE Hosting – Domena – Strona internetowa – CMS – WordPress – Joomla – Drupal – SSL – Let`s Encrypt – Platformy sklepowe – PrestaShop – Oscommerce – Shopware – […]
    Potrzebujesz pomocy przy kampaniach Google Ads? Poproś o bezpłatną wycenę – biuro@westom.pl lub zadzwoń 530825825 Czym jest Google Ads? Google Ads (poprzednio Google Adwords) to system reklamowy, dzięki każdy posiadający wystarczające fundusze może  błyskawicznie wyświetlić swoją reklamę tekstową, graficzną lub wideo w wyszukiwarce Google, w poczcie Gmail, YouTube oraz u partnerów firmy Google. Zasada działania […]
    Potrzebujesz profesjonalnego pozycjonowania stron www? Poproś o bezpłatną wycenę – biuro@westom.pl lub zadzwoń 530825825 Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Praktyczny poradnik jak wypozycjonować i zoptymalizować stronę www i osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron to inaczej wpływanie na wyszukiwarki internetowe np. Google, Bing, Yandex tak, żeby wyświetlić daną stronę w organicznych (bezpłatnych) […]
    Potrzebujesz profesjonalnego wsparcia sprzedaży online? Google Ads, Facebook, YouTube, SEO? Poproś o bezpłatną wycenę – biuro@westom.pl lub zadzwoń 530825825 Co to jest reklama internetowa i jakie są formy? Z artykułu dowiesz się co to jest reklama internetowa, jakie są najważniejsze formy reklamy online oraz przedstawię skuteczność różnych form reklam w podziale na: reklamę płatną reklamę […]
    Zarządzanie projektami (z języka angielskiego project management) to inaczej wszystkie czynności, które prowadzą do osiągniecia wyznaczonych celów w określonych ramach czasowych. W przypadku projektów SEO będzie to np. poprawienie widoczności w Google, osiągnięcie wysokich pozycji na najważniejsze frazy (np. top 1-3, czy tez 1-10), poprawa współczynnika konwersji, wdrożenie optymalizacji na sklep internetowy, skuteczne linkowanie do […]
    Prędzej czy później każdy z nas staje przed dylematem wyboru firmy, oprogramowania czy też narzędzi  w działaniach e-commerce. Poniżej przedstawiam subiektywny ranking, w którym oprócz jakości usług brałem pod uwagę cenę oraz pomoc. W zestawieniu znajdą Państwo: Lista firm, gdzie można zarejestrować domenę (krajowi i globalni) w rozsądnej cenie i bez dodatkowych kosztów przy przedłużeniu […]
    Internet jest niestety miejscem, w którym jesteś narażony na oszustwo lub nieuczciwą konkurencję. Niestety, ale powszechny i prawie niczym nieograniczony dostęp do sieci gromadzi ludzi o różnych intencjach. Oprócz tego, niektóre niedobre i groźne praktyki mogą być wynikiem braku znajomości prawa. W Polsce normy związane z marketingiem internetowym reguluje ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z […]

    Ostatnio chętnie czytane

    Czym jest dobry audyt sklepów internetowych? Potrzebujesz profesjonalnego audytu swojego sklepu? Poproś o bezpłatną wycenę – biuro@westom.pl lub zadzwoń 530825825 Audyt sklepów internetowych to sprawdzenie wszystkich wewnętrznych i zewnętrznych czynników mających realny wpływ na Twój biznes w Internecie. W trakcie audytu weryfikuje się  wszystkie elementy mające powiązanie z e-commerce, w tym SEO, SEA, UX, UI, […]
    Czy warto odbyć szkolenie z SEO (search engine optimization)?  Nauka  pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych to zajęcie dla osób o szerokiej wiedzy, potrafiącej łączyć wiele dziedzin (np. IT, content marketing, UX), cierpliwej i potrafiącej współpracować z klientami. Po kursie z zakresu SEO każdy powinien znać techniki zdobywania widoczności w Internecie, po przez działania optymalizacyjne na […]
    Potrzebujesz profesjonalnego pozycjonowania stron www? Poproś o bezpłatną wycenę – biuro@westom.pl lub zadzwoń 530825825 Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Praktyczny poradnik jak wypozycjonować i zoptymalizować stronę www i osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron to inaczej wpływanie na wyszukiwarki internetowe np. Google, Bing, Yandex tak, żeby wyświetlić daną stronę w organicznych (bezpłatnych) […]
    Potrzebujesz profesjonalnego wsparcia sprzedaży online? Google Ads, Facebook, YouTube, SEO? Poproś o bezpłatną wycenę – biuro@westom.pl lub zadzwoń 530825825 Co to jest reklama internetowa i jakie są formy? Z artykułu dowiesz się co to jest reklama internetowa, jakie są najważniejsze formy reklamy online oraz przedstawię skuteczność różnych form reklam w podziale na: reklamę płatną reklamę […]

    Kategorie

    Login

    marketing treści
    Welcome to Typer

    Brief and amiable onboarding is the first thing a new user sees in the theme.
    Join Typer
    Registration is closed.