Optymalizacja stron www pod kątem Google News

Wiadomości Google’a są jednym z największych agregatorów wiadomości ze wszystkich serwisów informacyjnych w sieci. Działają już od 2002 roku. Obecnie obejmują ponad 20 regionów i są dostępne w 12 językach (w tym w polskim). Wiadomości Gogle, ciągle się rozwijają i zwiększają zasięg obejmując coraz to nowe regiony i języki.
Optymalizacja stron pod kątem Google News może być bardzo korzystne dla firm i serwisów działających online.
Dzięki Google News można zdobyć większą widoczność. Artykuły z Wiadomości Google mogą pojawiać się również w organicznych wynikach wyszukiwania. Jeśli wprowadzasz zapytanie w wyszukiwarkę dotyczące najbardziej aktualnych wydarzeń i najważniejszych wiadomości z ostatniego okresu, to zwrócone treści na pewno będą choćby po części pochodziły z Google News. Wyniki mogą być podzielone na kategorie, a najnowsze informacje mogą być dodatkowo oznaczone.

Jakie zapytania mogą wygenerować ruch z wiadomościami od Google News?

Jest to bardzo dużo różnych zapytań. Mogą to być:
  • Wszelkie katastrofy (powodzie, pożary, tsunami, trzęsienia ziemi, huragany, tornada).
  • Ataki (Word Trade Center, zamach w Paryżu, Londynie itp.).
  • Inne ataki (strzelaniny w szkołach, zabójstwa).
  • Wypadki w transporcie (samochodowe, kolejowe, lotnicze).
  • Epidemie (epidemia grypy).
  • Wybory na prezydenta i do parlamentu.
  • Wszelkie wydarzenia sportowe (olimpijskie, puchary świata, euro, mundial).
  • Śmierć znanych osób.
  • Dawniej, aby wiadomości znalazły się w ramce newsów Gogle, trzeba było być zatwierdzonym przez wyszukiwarkę wydawcą. Obecnie Google bierze pod uwagę również inne źródła, takie jak portale społecznościowe i inne mniej popularne strony internetowe.

Jak pozyskać przychylność Google’a?

Nie jest to proste, ale jak najbardziej możliwie. Przede wszystkim trzeba spełniać wszelkie określone normy jakościowe, a trzeba przyznać, że są one dość surowe i dotyczą nie tylko samego procesu akceptacji, ale są również skutecznie egzekwowane w późniejszym czasie.

Ogólne wytyczne optymalizacji artykułów pod Google News:

  • Publikowane artykuły powinny być unikalne i wysokiej jakości, bez żadnych błędów ortograficznych, gramatycznych, stylistycznych itp.
  • Treści powinny dotyczyć aktualnych wydarzeń.
  • Artykuły powinny być oryginalne – Twojego autorstwa lub zawierające odnośnik do źródła.
  • Udostępniaj czytelnikom swoje dane kontaktowe.
  • Przedstawiaj prawdziwe informacje.
  • Ogranicz reklamy.
  • Adresy URL do artykułów powinny być unikalne i stałe.
  • Artykuł powinien być w formacie HTML.
  • Udostępnij robotom indeksującym plik robots.txt lub metatagi.
  • Artykuły nie mogą być w formie multimedialne ani w pliku pdf.

Procedura zgłaszania strony do Google News:

  • Wejdź na stronę Centrum wydawców Wiadomości Google (https://news.google.com/publisher#p:id=pfehome).
  • Dokonaj weryfikacji w Search Console (https://www.google.com/webmasters/tools/home).
  • Wprowadź wszystkie szczegółowe dane strony i prześlij zgłoszenie.
  • Po 1-3 tygodni możesz sprawdzić stan swojego zgłoszenia.
Treść płatna w Google News jest specjalnie oznaczona.
Takie płatne artykuły mają mniejszą liczbę kliknięć niż te darmowe. Jak wiadomo współczynnik kliknięć jest jednym z sygnałów rankingowych, dlatego widoczność treści płatnych jest mniejsza w Google news, niż artykułów bezpłatnych.
Innym rozwiązaniem za pomocą którego można oznaczyć witryny płatne jest oferowany przez Google program First Click Free (FCF pierwsze kliknięcie za darmo). W praktyce wygląda to tak, że wydawca zezwala użytkownikom przychodzącym z Google na ominięcie pierwszej płatności na dany artykuł.
Kolejne wejścia w tej samej sesji mogą być już płatne. Program daje możliwość skorzystania z pięciu darmowych kliknięć jednego dnia. Nie ma znaczenia, czy portal pobiera płatności za wszystkie artykuły, czy daje możliwość na przykład obejrzenia kilku darmowych artykułów w ciągu jednego miesiąca. Za pomocą First Click Free można ominąć narzucony przez wydawcę limit. Po wykorzystaniu limitu, należy wykupić subskrypcję. W przypadku korzystania z Google News, w którym jest wdrożona usługa pierwszego kliknięcia za darmo, użytkownik może przeczytać pierwszy artykuł za darmo nawet pięć razy w ciągu dnia.
Sposób funkcjonowania treści w Google News wygląda inaczej niż w przypadku tradycyjnego wyszukiwania.
W Wiadomościach Google roboty indeksujące zajmują się tylko jednym poziomem wyszukiwania. Jeśli na Twojej witrynie znajdzie się nowa sekcja czy podsekcja, to wyszukiwarce nie pomoże odnośnik znajdujący się w nawigacji Twojej strony. W takim przypadku trzeba samemu poinformować Google o zaistniałych zmianach.
Zostało do tego stworzone Centrum wydawców Google News (https://news.google.com/publisher#p:id=pfehome). Dzięki temu narzędziu można dodawać, oznaczać oraz usuwać nowe strony na witrynach. To daje wydawcom kontrolę nad aktualizacją sekcji swoich witryn.

Szczegółowe wymagania techniczne dotyczące treści w Google News:

  • Adres URL artykułu musi być niepowtarzalny i powinien składać się z co najmniej 3 cyfr. Jeśli wiele artykułów posiada ten sam adres URL, to nie zostaną one zaindeksowane.
  • Artykuł powinien zawierać datę publikacji i nazwisko autora. Informacje te powinny stanowić jeden tekst i powinny się znajdować pomiędzy nagłówkiem, a pierwszym zdaniem artykułu. Treść powinna stanowić osobny wiersz oznaczony kodem HTML między nagłówkiem a treścią.
  • Minimalna długość artykułu to 80 słów.
  • Kod HTML strony źródłowej lub artykułu może mieć maksymalny rozmiar 256 KB.
  • Wszelkie treści zawarte w JavaScript nie są brane pod uwagę przez wyszukiwarkę.
  • Sekcje i artykuły powinny znajdować się w obrębie tej samej domeny lub poddomeny. Nie dotyczy to filmów na portalu YouTube i kanałów RSS.
  • Preferowany kod znaków to UTF-8.
  • Artykuły muszą mieć nagłówki http content-type o wartości text/html, text/plain lub application/xhtml+xml.
W przypadku, kiedy z wiadomościami mieszane są inne typy treści np., poradniki, prognozy pogodny, reklamy itp., to powinno się zablokować do nich dostęp dla robotów Google’a. Można to zrobić na trzy różne sposoby:
  • Zastosować odpowiedni znacznik <meta>: <meta name=”Googlebot-News” content=”noindex, nofollow”>
  • Stworzyć mapę witryny Google news tylko dla wpisów informacyjnych i poinformować o tym Google.
  • Treść, która nie dotyczy wiadomości, umieścić w innych podkatalogach czy innych poddomenach. Następnie należy zablokować do nich dostęp robotowi GoogleNews używając odpowiednich dyrektyw w pliku robots.txt.

Techniczne wytyczne odnośnie nagłówków w Google News:

  • Długość nagłówków powinna obejmować co najmniej 10 znaków oraz mieścić się w zakresie od 2 do 22 słów.
  • Nagłówek artykułu nie może być linkiem.
  • Nagłówek artykułu powinien znajdować się w znaczniku <h1> oraz w znaczniku <title>.
  • W przypadku znacznych różnic pomiędzy znacznikiem <title>, a <h1>, artykuł może nie zostać zaakceptowany przez Google News.

Wymagania odnośnie znaczników <meta> w Google News:

  • Atrybut rel=canonical – w przypadku publikacji tego samego artykułu na wielu podstronach na jednej witrynie, należy wskazać w <meta> z atrybutem rel=canonical adres URL tej wersji, która ma być widoczna w wynikach wyszukiwania.
  • Meta desription – Google News nie korzysta z tego znacznika. Wyszukiwarka interesuje się tekstem artykułu w pobliżu nagłówka.
  • Atrybuty News_keywords oraz standout – te znaczniki meta nie są brane pod uwagę przez ogólną wyszukiwarkę, ale są zauważane przez Google News.
  • Atrybut news_keywords – służy do podawania słów kluczowych. Jego zawartość jest brana pod uwagę podczas ustalania pozycji strony w wynikach wyszukiwania ważnej wyszukiwarki. Umieszcza się go w elemencie <head> nagłówka strony. W tym miejscu umieść słowa kluczowe dotyczące treści artykułu, ale takie, które nie znalazły się w nagłówku ani w pierwszym akapicie.
  • Atrybut standout – pozwala oznaczyć dany wpis, który jest źródłem informacji lub wpis, który wyróżnia się w jakiś sposób na tle innych. Kiedy użycie atrybutu jest uzasadnione? Kiedy artykuł jest oryginalnym źródłem informacji, treść zasługuje na nagłośnienie, dana organizacja wyłożyła spore środki na stworzenie treści i przekazanie jej do wiadomości publicznej oraz w przypadku, gdy znacznik z atrybutem standout jest obecny w innych naszych artykułach nie więcej niż siedem razy w ciągu ostatniego tygodnia kalendarzowego. W przypadku, gdy ktoś inny publikuje wiadomość wartą uwagi i my chcemy o tym także napisać lub w jakiś sposób wykorzystać ten tekst, to powinniśmy użyć znacznika z atrybutem standout i adresem URL oryginalnego tekstu. W przypadku wykorzystania kilku wyjątkowych publikacji, należy zdefiniować kilka znaczników z atrybutem standout. Cytowanie nie zalicza się do wykorzystanego limitu użycia atrybutu standout.
Termin ważności artykułu – określenie daty, po której artykuł zostanie usunięty z Google News. Aby znacznik działał to musi się znajdować w kodzie źródłowym strony tak, aby wyszukiwarka mogła do niego dotrzeć podczas pierwszego indeksowania. Artykuł zostanie usunięty dzień po dacie wskazanej w znaczniku. Data i godzina powinna być w formacie RFC 850, na przykład tak, jak:
<meta name=”googlebot” content=”unavailable_after: 01-Jan-2019 09:00:00 EST”>
Data – powyższy znacznik można łączyć z datą i godziną określona w metryce artykułu. Wymagany format to W3C, na przykład:
<meta name=”DC.date.issued” content=”RRRR-MM-DD”>

Miniatury graficzne w Google News

Jak wiadomo, obraz zawsze przyciąga wzrok użytkowników. Nie inaczej jest w przypadku Google News. Niemal każda informacja wzbogacona jest o element graficzny. Obecność obrazu zwiększa szanse na kliknięcie w dany artykuł.
Wszystkie obrazy muszą się znajdować w domenie dostawcy. Nie ma takiej możliwości, aby pochodziły z domeny zewnętrznej, czy z innej sieci dostarczania treści. Wszystkie obrazy muszą zawierać standardowe rozszerzenia, jak na przykład: .jpg. Jak zwiększyć szansę na pojawienie się miniatur obok artykułów?
Trzeba przestrzegać kilku zasad:
  • Prezentowany obraz powinien być zgodny z przedstawianą tematyką.
  • Należy używać standardowych rozszerzeń pliku takich, jak .jpg, .jpeg i .png.
  • Rozmiar obrazu powinien być nie mniejszy niż 60 x 90 pikseli.
  • Obraz powinien znajdować się w bezpośrednim sąsiedztwie tytułu czy nagłówka, a także powinien być odpowiednio wbudowany w tekst.
  • Każda grafika musi być opatrzona odpowiednim tytułem.
  • Wyszukiwarka musi mieć łatwy dostęp do obrazu. Należy sprawdzić plik robots.txt oraz metatagi.
Więcej szczegółowych informacji o obrazach w Google News znajduje się pod adresem: https://support.google.com/news/publisher/answer/13369

Mapy witryn w Google News

Protokół map witryny w Google News opiera się na standardowym protokole Google’a, ale obsługuje jeszcze dodatkowe znaczniki, takie jak słowa kluczowe, obrazy, typy treści i znaczniki walorów giełdowych. Warto jest stworzyć osobną mapę witryny tylko dla wiadomości publikowanych w witrynie. Ma to kilka ważnych zalet. Po pierwsze artykuły z wiadomościami będą odnajdywane znacznie szybciej. Wyszukiwarce znacznie łatwiej i szybciej będzie znaleźć wszystkie artykuły na Twojej witrynie. Ponadto Google News będzie mógł pobrać i zaindeksować wszystkie artykuły z wiadomościami. Mapa witryn wskaże robotowi adres URL każdego artykułu z wiadomościami.
Tworzenie mapy witryny z adresami tekstów informacyjnych zaleca się szczególnie w trzech przypadkach:
1) Jeśli witryna została niedawno dodana do Google Wiadomości.
2) Jeśli droga użytkownika od pierwszego kliknięcia do dotarcia do artykułu jest dość długa tzn. trzeba wielu kliknięć by użytkownik dotarł do artykułu informacyjnego.
3) Jeśli na witrynie często zmieniane są adresy URL istniejących sekcji lub jeśli sekcje są często zmieniane.
Tworząc mapę witryny w Google News przestrzegaj kilku istotnych zasad:
  • Do mapy witryny dołącz tylko adresy URL artykułów, które publikowałeś w ciągu ostatnich dwóch dni.
  • Jeśli zamieścisz nowy artykuł, to pamiętaj o zaktualizowaniu mapy witryny.
  • Nie twórz nowej mapy witryny za każdym razem, gdy pojawi się nowa publikacja. Nie jest to konieczne. Wystarczy zaktualizować już tą istniejącą mapę witrynę.
  • Nie dodawaj więcej niż 1000 adresów URL.
  • Do tworzenia mapy witryny nie należy korzystać z Generatora Map Witryn Google.
Szczegółowe informacje na temat tworzenia mapy witryny Wiadomości Google znajdują się pod adresem:
https://support.google.com/news/publisher/answer/74288?hl=pl
Wskazówki dotyczące pól mapy stron informacyjnych:
  • Nazwa pisma – musi być taka sama jak nazwa przesłana w zgłoszeniu do Google News.
  • Płatności i rejestracja – znacznik <access> może mieć dwie wartości: subsription – trzeba umieścić odpowiednią opłatę, aby uzyskać dostęp do artykułu; registration – trzeba założyć konto i być zalogowanym w serwisie, aby otrzymać dostęp do artykułu.
  • Typy treści – wartość znacznika <genres> jest wymagana w pięciu konkretnych przypadkach. Można stosować więcej niż jeden jednocześnie, ale należy oddzielić je od siebie przecinkami. Są to: satire – treść ośmiesza w celach edukacyjnych; oped – autor wyraża opinię na temat innego artykułu z sekcji opinii w witrynie; opinion – inny artykuł przedstawia opinię i nie występuje na stronie w sekcji opinii; pressrelease – oficjalna informacja prasowa; blog – artykuł, który publikowany jest na blogu lub w formacie blogowym.
  • Keywords – w tym polu znajdują się słowa kluczowe oddzielone przecinkami opisujące tematykę artykułu. Można skorzystać z gotowej listy słów kluczowych udostępnionej przez Google’a, ale nie jest to wymagane.
  • Znaczniki walorów giełdowych – dotyczą artykułów o tematyce biznesowej. Można umieszczać listy znaczników giełdowych, można ich użyć maksymalnie 5 i muszą być oddzielone od siebie przecinkami. Znaczniki muszą dotyczyć firm będących przedmiotem publikacji, muszą zawierać odpowiedni przedrostek (nazwa giełdy) i odpowiadać swojemu wpisowi w Google Finance.
  • Obrazy – powinny być dodane do mapy stron informacyjnych.
Jak sprawdzić poprawność mapy stron informacyjnych?
Przedstawione poniżej schematy XML określają atrybuty oraz elementy znajdujące się w pliku mapy witryny Google News. Mapa ta może zawierać elementy dotyczące konkretnie Google News oraz podstawowe elementy mapy witryny. Schemat można pobrać wchodząc w następujące linki:
Elementy dotyczące serwisu Google News
http://www.google.com/schemas/sitemap-news/0.9/sitemap-news.xsd
Podstawowe elementy mapy witryny
http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9/sitemap.xsd
Można skorzystać z narzędzi, za pomocą których można sprawdzić poprawność struktury mapy witryny w odniesieniu do użytych schematów. Na dwóch poniższych stronach znajdują się szczegółowe listy tych narzędzi:
http://www.w3.org/XML/Schema#Tools
http://www.xml.com/pub/a/2000/12/13/schematools.html
Więcej szczegółowych informacji znajduje się pod adresem:
https://support.google.com/news/publisher/answer/184732?hl=pl

Jak wysłać mapę witryny do Google News?

Można to zrobić na kilka sposobów:
Plik robots.txt – położenie pliku mapy można zdefiniować w tym pliku używając specjalnej dyrektywy Sitemap: http://example.com/polozenie-mapy.xml. Nie ma znaczenia, w którym miejscu w pliku znajdzie się ta dyrektywa. Jest ona niezależna od dyrektywy user-agent.
Konsola wyszukiwania Google – poza określeniem położenia mapy witryny w pliku robots.txt, należy jeszcze przesłać mapę za pomocą konta w Konsoli wyszukiwania.
Testowanie mapy witryny – jak sprawdzić niezgłoszoną mapę witryny?
Użyj przycisku „dodaj/testuj mapę witryny” na docelowej stronie raportu.
Gdy pojawi się okno dialogowe, wpisz adres URL mapy witryny i kliknij przycisk „Test”.
Po zakończonym teście kliknij „Otwórz wyniki testu” aby zobaczyć, jakie błędy zostały znalezione.
Napraw znalezione błędy.
Po naprawie błędów kliknij przycisk „Prześlij mapę witryny”.
Przysyłanie mapy witryny po raz pierwszy:
Sprawdź mapę witryny postępując zgodnie z wytycznymi zawartymi w testowaniu mapy witryny.
Użyj przycisku „dodaj/testuj mapę witryny”.
W pole tekstowe wpisz adres URL. Powinien on wskazywać katalog główny witryny określony dla usługi.
Kliknij przycisk „prześlij”.
Odśwież stronę. Dzięki temu zobaczysz, czy nowa mapa witryny pojawiła się na liście.
Kliknij w nową mapę witryny na liście.
Ponowne przesyłanie mapy witryny:
Otwórz raport mapy witryny.
Wybierz z tabeli te mapy witryn, które chcesz ponownie przesłać.
Kliknij w przycisk „Prześlij ponownie mapę witryny”.
Usuwanie map witryny powiązanej z usługą:
W tabeli z mapami witryn zaznacz pole wyboru obok mapy witryny, którą chcesz usunąć.
Kliknij „Usuń”.
Więcej szczegółowych informacji na temat zarządzania mapami witryn przy pomocy raportu Mapy witryn znajdziesz na stronie:
https://support.google.com/webmasters/answer/183669

Pliki video w Google News

Główne wytyczne odnośnie przesyłania filmów w Google News:
  • Wszystkie pliki video powinny się odnosić do jak najbardziej aktualnych wydarzeń.
  • Filmy instruktażowe, reklamy, zwiastuny filmów, teledyski czy videoblogi nie będą zaakceptowane przez Google news.
  • Wszelkie materiały użyte do przygotowania filmu (muzyka, grafika, tekst) powinny być Twoją własnością, lub wykorzystane za zgodą ich autora.
  • Filmy powinny być w odpowiedni sposób opisane. Cały kontekst jest bardzo ważny i ceniony przez użytkowników. Nie zapominaj o zamieszczeniu odpowiedniego tytułu, opisu oraz podstawowych informacji o Twojej stronie i firmie.
  • Dźwięk i grafika powinny być jak najwyższej jakości.
  • Kanał powinien być na bieżąco aktualizowany.
  • Jeśli film dotyczy bieżącego wydarzenia, to powinien być wysłany jak najszybciej.
  • Skup się na jednej konkretnej tematyce.
  • Korzystaj ze znaczników słów kluczowych filmów.
  • Określ kategorię danego filmu.
  • Filmy, które są blokowane w niektórych regionach świata, nie będą zaakceptowane przez Google News.
  • Aby Google News mógł zaprezentować Twój film, to musi być możliwość osadzenia go na innych stronach.
  • Google News akceptuje tylko kanały należące do właścicieli kont w Google News.
  • Jeśli posiadasz kilka kanałów, to dla każdego z nich zdefiniuj dokładną kategorię.
  • Dostosuj styl kanału YouTube do wizerunku swojej firmy.
  • Gdy już przygotujesz swój autorski kanał, to przyszedł czas na poinformowanie o tym fakcie Google News. W tym celu wejdź na stronę: https://support.google.com/news/publisher/contact/news_youtube?hl=en. Następnie w sekcji URL wpisz adres swojego kanału na YouTube. Z kategorii wybierz pozycję „Kanał YouTube”. Podaj również nazwę oraz adres URL swojej publikacji.
Więcej szczegółowych informacji znajduje się pod adresem:
https://support.google.com/news/publisher/answer/93985?hl=pl

Artykuły polecane w Google News

W Google News za pomocą funkcji „Redakcje polecają” można dodać swoje logo do oryginalnych artykułów informacyjnych. Takie artykuły są prezentowane po prawej stronie na stronie głównej portalu Google News i niekiedy na innych sekcjach. Każdy wydawca może zaproponować maksymalnie pięć linków do swoich najlepszych artykułów. Aby skorzystać z możliwości jakie daje sekcja „Redakcje polecają”, należy utworzyć i przesłać do Google News kanał RSS lub atom. Można zgłosić maksymalnie trzy kanały – jeden dla strony głównej, jeden dla sekcji biznesowej i jeden dla sekcji technologicznej.
Warto skorzystać z kilku cennych wskazówek:
  • Zamieszczaj tylko i wyłącznie treści informacyjne.
  • Nagłówki mogą mieć maksymalnie 75 znaków. Dłuższe będą po prostu skracane.
  • Do każdego artykułu przypisz nazwisko jego autora.
  • Treści będą wyświetlane tylko z kanałów zawierających co najmniej trzy pozycje. W przypadku większej liczby niż pięć artykułów, zaprezentowane będą tylko te najnowsze.
  • Na kanale powinna pojawiać się nowa treść nie rzadziej, niż co 48 godzin. Jeśli w tym czasie nie zostanie dokonana aktualizacja, to kanał nie będzie pokazywany użytkownikom. Najlepiej jest dokonywać aktualizacji przynajmniej raz dziennie. Treści, które są na kanale dłużej niż 48 godzin wymagają aktualizacji chociaż jednej z nich.
Do you like Westom's articles? Follow on social!
Comments to: Optymalizacja pod kątem Google News

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Polecam książkę:

    E-commerce

    Strona internetowa przyjazna wyszukiwarkom pozwala na szybsze zaindeksowanie jej zawartości oraz na wysokie pozycje w wynikach naturalnych np. Google. Aby witryna była dostępna dla wyszukiwarek, musi spełniać określone kryteria. Przede wszystkim treść, która znajduje się na stronie internetowej musi być łatwo dostępna dla robotów indeksujących. To pierwszy, najważniejszy krok do zajęcia wysokiej pozycji w rankingu […]
    Na czym polega dobieranie słów kluczowych? Analiza słów kluczowych polega na znalezieniu takich słów/fraz, których najczęściej używają użytkownicy internetu do wyszukiwania określonych produktów czy usług. Badanie słów kluczowych jest ważnym pierwszym krokiem we wszelkich działaniach marketingowych. Właściwie wdrożona strategia SEO przyczyni się do lepszej sprzedaży produktów czy usług. Prawie każdy z nas codziennie szuka wielu […]

    Worlwide

    Czym jest Google Ads? Google Ads (poprzednio Google Adwords) to system reklamowy, dzięki każdy posiadający wystarczające fundusze może  błyskawicznie wyświetlić swoją reklamę tekstową, graficzną lub wideo w wyszukiwarce Google, w poczcie Gmail, YouTube oraz u partnerów firmy Google. Zasada działania w większości oparta jest o prostą metodę: kto da więcej, ten wyświetla swoją reklamę częściej […]
    Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Praktyczny poradnik jak wypozycjonować i zoptymalizować stronę www i osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron to inaczej wpływanie na wyszukiwarki internetowe np. Google, Bing, Yandex tak, żeby wyświetlić daną stronę w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania na wysokich pozycjach. Efekty z pozycjonowania są widoczne po dużym czasie, wymagają […]
    Co to jest reklama internetowa i jak działa? Z artykułu dowiesz się co to jest reklama internetowa, jakie są najważniejsze formy reklamy online oraz przedstawię ranking skuteczności różnych form reklam w podziale na: reklamę płatną reklamę bezpłatną a na końcu stworzyłem ranking skuteczności wszystkich form reklamy internetowej, zarówno płatnych jak i bezpłatnych. Dowiesz się więc […]
    Strona internetowa przyjazna wyszukiwarkom pozwala na szybsze zaindeksowanie jej zawartości oraz na wysokie pozycje w wynikach naturalnych np. Google. Aby witryna była dostępna dla wyszukiwarek, musi spełniać określone kryteria. Przede wszystkim treść, która znajduje się na stronie internetowej musi być łatwo dostępna dla robotów indeksujących. To pierwszy, najważniejszy krok do zajęcia wysokiej pozycji w rankingu […]
    Na czym polega dobieranie słów kluczowych? Analiza słów kluczowych polega na znalezieniu takich słów/fraz, których najczęściej używają użytkownicy internetu do wyszukiwania określonych produktów czy usług. Badanie słów kluczowych jest ważnym pierwszym krokiem we wszelkich działaniach marketingowych. Właściwie wdrożona strategia SEO przyczyni się do lepszej sprzedaży produktów czy usług. Prawie każdy z nas codziennie szuka wielu […]
    Social media marketing to inaczej marketing w mediach społecznościowych, czyli wykorzystywanie mediów społecznościowych typu Facebook, YouTube, Twitter do reklamy i promocji, budowania świadomości marki i realizowania innych celów marketingowych.  Zazwyczaj marketing w mediach społecznościowych polega na budowaniu zaangażowania użytkowników sieci oraz szeroko pojęty branding np. w postaci wzrostu przywiązania do marki, czy też rozpoznawalności marki. […]

    Ostatnio chętnie czytane

    Szkolenie z SEO (search engine optimization), czyli nauka  pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych to zajęcie dla osób o szerokiej wiedzy, potrafiącej łączyć wiele dziedzin (np. IT, content marketing, UX), cierpliwej i potrafiącej współpracować z klientami. Po kursie z zakresu SEO każdy powinien znać techniki zdobywania widoczności w Internecie, po przez działania optymalizacyjne na stronie www […]
    Czym jest audyt sklepów internetowych? Audyt sklepów internetowych to sprawdzenie wszystkich wewnętrznych i zewnętrznych czynników mających realny wpływ na Twój biznes w Internecie. W trakcie audytu weryfikuje się  wszystkie elementy mające powiązanie z e-commerce, w tym SEO, SEA, UX, UI, SEM, Media społecznościowe, IT, Analitykę oraz wszystkie elementy, które mogą się z tym wiązać: Czynniki […]
    Co to jest pozycjonowanie stron internetowych? Praktyczny poradnik jak wypozycjonować i zoptymalizować stronę www i osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron to inaczej wpływanie na wyszukiwarki internetowe np. Google, Bing, Yandex tak, żeby wyświetlić daną stronę w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania na wysokich pozycjach. Efekty z pozycjonowania są widoczne po dużym czasie, wymagają […]
    Co to jest reklama internetowa i jak działa? Z artykułu dowiesz się co to jest reklama internetowa, jakie są najważniejsze formy reklamy online oraz przedstawię ranking skuteczności różnych form reklam w podziale na: reklamę płatną reklamę bezpłatną a na końcu stworzyłem ranking skuteczności wszystkich form reklamy internetowej, zarówno płatnych jak i bezpłatnych. Dowiesz się więc […]

    Kategorie

    Login

    marketing treści
    Welcome to Typer

    Brief and amiable onboarding is the first thing a new user sees in the theme.
    Join Typer
    Registration is closed.