Długi ogon wyszukiwania jest niezwykle ważny z perspektywy pozycjonowania.
Do oceny tej ważnej części ruchu sieciowego stosuje się kilka parametrów:
Jeśli strony na Twojej witrynie mają różne adresy URL, ale znajdująca się na nich treść jest taka sama, albo różni się tylko w niewielkim stopniu, to mowa o duplikatach treści. Powielona treść zmniejsza szanse na pojawienie się w wynikach w długim ogonie wyszukiwania. Każda strona musi mieć inny adres URL, a treści znajdujące się na niej muszą być unikalne.
W przypadku wykrycia przez Ciebie strony na Twojej witrynie, która powiela treść, zastosuj przekierowanie 301. Możesz pomóc sobie i skorzystać z narzędzi służących do wykrywania duplikatów treści.
Oto przykładowe narzędzia:
Inne przydatne narzędzia do analizy witryn, badań i testów:
MozBar pozwala szybko przeanalizować wyświetlaną stronę pod kątem: ogólnych wartości strony, danych strukturalnych, statusu protokołów http, elementów on-page itp. Narzędzie dostępne jest w wersji darmowej i płatnej. Wersja płatna pozwala przeprowadzić kompleksowe analizy serwisów, analizy słów kluczowych, pojedynczych stron internetowych oraz jest możliwość wygenerowania bardziej szczegółowych raportów.
Narzędzie SpyFu szacuje dzienny budżet witryny na reklamę, sumę kliknięć na dzień, średni koszt na kliknięcie, średnia liczbę kliknięć reklamy w ciągu dnia, średnia pozycje reklamy, średnia pozycje konkurentów oraz średni percentyl reklamy. Dodatkowo podaje informacje o płatnych i naturalnych słowach kluczowych oraz dane o konkurencji w płatnych i naturalnych wynikach wyszukiwania.