Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825

Optymalizacja nakierowana na długi ogon

Optymalizacja nakierowana na długi ogon
Twoja ocena:

Optymalizacja nakierowana na długi ogon – najważniejsze wskaźniki efektywności

Długi ogon wyszukiwania jest niezwykle ważny z perspektywy pozycjonowania.

Do oceny tej ważnej części ruchu sieciowego stosuje się kilka parametrów:

  • Niepowtarzalne, przeskanowane adresy URL – treści niepowielone na Twojej stronie, które zostały przeskanowane przez roboty indeksujące wyszukiwarki Google lub Bing. Im bardziej wyjątkowe treści zapewniasz, tym bardziej zostanie to docenione przez wyszukiwarki.
  • Odsetek ruchu sieciowego pochodzącego z naturalnych wyników dla słów kluczowych związanych i niezwiązanych z marką – jeśli stosunek liczby fraz kluczowych związanych z marką do wyrażeń z nią niezwiązanych jest wysoki, świadczy to o bardzo słabej strategii SEO. Im mniejszy stosunek, tym większy udział w długim ogonie wyszukiwania. Parametr ten odzwierciedla skuteczność twoich działań optymalizacyjnych.
  • Ile użytkowników przypada na unikalną stronę – czyli, ile jest unikalnych stron, które w danym przedziale czasowym otrzymały ruch sieciowy z wyszukiwarek. Pokazuje to, jak głęboko sięga długi ogon w naturalnych wynikach wyszukiwania. Nie jest to dobry znak, jeśli tylko część Twoich stron jest odwiedzana przez użytkowników, którzy dotarli na nie poprzez wyszukiwarki. W takim przypadku inne strony nie przynoszą żadnej korzyści, są bezczynne.
  • Ile słów kluczowych przypada na jedną stronę – czyli, ile słów kluczowych, które przynoszą ruch sieciowy przypada na ogólną liczbę stron. Im więcej słów kluczowych, tym więcej długiego ogona zabierasz dla siebie.
  • Ile odwiedzin z wyszukiwarek przypada na liczbę słów kluczowych – ile użytkowników, którzy trafili na witrynę za pośrednictwem wyszukiwarki przypada na wszystkie wyszukiwane frazy. Parametr pozwala Ci zobaczyć, ile każde słowo kluczowe generuje ruchu sieciowego. Pokazuje, jak rzeczywiście wygląda długi ogon wyszukiwania.
  • Ile użytkowników przypada na liczbę przeskanowanych stron – czyli, ile ruchu sieciowego przypada na każdą przeskanowaną stronę. Parametr wylicza się osobno dla każdej wyszukiwarki. Analizując ten wskaźnik można porównać ruch sieciowy dla wielu wyszukiwarek.
  • Stosunek treści zaindeksowanych do treści przeskanowanych – parametr odnosi się do unikalnych stron, które zostały przeskanowane i zindeksowane. Przeskanowanie treści przez roboty indeksujące nie oznacza jeszcze, że zostaną one zapisane w indeksie. Wyszukiwarka może stwierdzić, że treści nie są warte uwagi i ich nie zapisać.

Jeśli strony na Twojej witrynie mają różne adresy URL, ale znajdująca się na nich treść jest taka sama, albo różni się tylko w niewielkim stopniu, to mowa o duplikatach treści. Powielona treść zmniejsza szanse na pojawienie się w wynikach w długim ogonie wyszukiwania. Każda strona musi mieć inny adres URL, a treści znajdujące się na niej muszą być unikalne.

W przypadku wykrycia przez Ciebie strony na Twojej witrynie, która powiela treść, zastosuj przekierowanie 301. Możesz pomóc sobie i skorzystać z narzędzi służących do wykrywania duplikatów treści.

Oto przykładowe narzędzia:

  • Duplicate Content Checker (http://www.seoreviewtools.com/duplicate-content-checker/)
  • CopyScape (http://www.copyscape.com/)
  • SiteLiner (http://www.siteliner.com/)

Inne przydatne narzędzia do analizy witryn, badań i testów:

  • MozBar (https://moz.com/products/pro/seo-toolbar) – jest to wtyczka do przeglądarki Chrome. Pozwala na zebranie najważniejszych informacji z zakresu pozycjonowania. MozBar pozwala na analizę atrybutów linków na stronie internetowej, wskaźników Page Authority i Domain Authority, MozRank i MozTrust. PageRank oraz DomainAuthority pokazuja wartość w skali 0-100 odpowiednio dla pojedynczej strony i całej domeny. Im większa wartość, tym lepiej dla witryny – w ten sposób otrzymuje wyższa pozycje w rankingu. MozRank i MozTrust pokazują wartości w skali od 1-10. MozRank określa znaczenie danej strony na podstawie jest stopnia linkowania w sieci. MozTrust określa stopień zaufania do analizowanej witryny – opiera się na analizie dystansu linków, jaki dzieli badaną witrynę od witryny cieszącej się większym zaufaniem.

MozBar pozwala szybko przeanalizować wyświetlaną stronę pod kątem: ogólnych wartości strony, danych strukturalnych, statusu protokołów http, elementów on-page itp. Narzędzie dostępne jest w wersji darmowej i płatnej. Wersja płatna pozwala przeprowadzić kompleksowe analizy serwisów, analizy słów kluczowych, pojedynczych stron internetowych oraz jest możliwość wygenerowania bardziej szczegółowych raportów.

 

  • SEOQuake (http://www.seoquake.com/) – jest to wtyczka do przeglądarki FireFox, a także rozszerzenie dla przeglądarki Chrome. Wtyczka jest bardzo rozbudowana, a jednocześnie bardzo przyjazna użytkownikowi. Nie trzeba posiadać zaawansowanej wiedzy z zakresu pozycjonowania, aby sobie poradzić z jej obsługą. Wszystko jest tu intuicyjne. Podglądając daną stronę, mamy dostęp do takich informacji, jak: metadane, pagerank, najbardziej popularne słowa kluczowe na stronie, linki zewnętrzne, linki wewnętrzne oraz możemy porównać wybrane strony czy domeny. Poza tym wtyczka umożliwia jeszcze sprawdzenie innych parametrów: Google PageRank, Alexa Rank, Yahoo! Index, Bing Index, SEMRushRank.

 

  • SPYFu (http://www.spyfu.com/) – oprogramowanie dostępne jest w wersji darmowej i płatnej. Już darmowa wersja dostarcza podstawowych, ale bardzo przydatnych danych. SPYFu oferuje takie narzędzia jak Domain Research, Keyword Research oraz Backlink Discovery. Domain Research oferuje możliwość przeglądania naturalnych słów kluczowych witryny na podstawie aktualnych zmian, stron i kliknięć. Możesz śledzić rangę strony, odnaleźć nałożone kary i porównać własne rankingi z rankingami konkurencji. Keyword Research skupia się na pojedynczych słowach kluczowych. Pokazuje historię domen w rankingach dla konkretnych haseł oraz adresy URL wyświetlane w odpowiedzi na konkretne zapytania. Backlink Discovery nie pokazuje obecnych linków prowadzących do witryny. Pokazuje ewentualne szanse na pozyskanie nowych linków.

 

Narzędzie SpyFu szacuje dzienny budżet witryny na reklamę, sumę kliknięć na dzień, średni koszt na kliknięcie, średnia liczbę kliknięć reklamy w ciągu dnia, średnia pozycje reklamy, średnia pozycje konkurentów oraz średni percentyl reklamy. Dodatkowo podaje informacje o płatnych i naturalnych słowach kluczowych oraz dane o konkurencji w płatnych i naturalnych wynikach wyszukiwania.

  • SEMRush (http://www.semrush.com/) – bardzo dobre narzędzie do analizy marki własnej i konkurencyjnej. Pozwala na odnalezienie najczęściej wyświetlanych reklam, słów kluczowych, porównanie wybranych witryn oraz sprawdzenie strategii reklamowej konkurencji.

 

  • Rio SEO Search Analytics (http://www.rioseo.com/seo-software-platform/) – narzędzie jest przeznaczone głównie dla dużych firm. Oferuje wiele zaawansowanych funkcji. Najważniejsze z nich to: identyfikowanie słów kluczowych, analiza długiego ogona, analiza porównawcza konkurencji, analiza linków, tworzenie alertów i zaawansowanych raportów, analiza sygnałów społecznościowych, obserwowanie parametrów wyszukiwania mieszanego oraz analizę portfolio wielu witryn.

 

  • Rio SEO Website Optimizer (http://www.rioseo.com/website-seo-optimization-software/) – narzędzie wspiera działanie zaimplementowanego system zarządzania treścią (CMS). Pozwala ominąć ograniczenie techniczne związane z CMS i naprawić błędy optymalizacyjne. Rio SEO Website Optimizer pozwala dynamicznie modyfikować strony bez konieczności użycia systemu CMS.

 

  • SearchMetrics Essentials (http://www.searchmetrics.com/en/) – umożliwia podgląd oceny parametrów konkurencji – ich naturalnych i płatnych wyników wyszukiwania czy wyszukiwania obrazów, filmów itp. Narzędzie pokazuje dane o ruchu sieciowym, koszcie za kliknięcie oraz wydatkach na reklamy pod kątem słów kluczowych. SearchMetrics Essentials umożliwia obserwowanie kampanii konkurenta w mediach społecznościowych. Pokazuje, które strony cieszą się największa ilością linków wejściowych, które ze stron są najchętniej komentowane i udostępniane na portalach społecznościowych. Dodatkowo SearchMetrics Essentials posiada jeszcze wiele innych opcji i zapewnia dostęp do bardzo wyczerpujących informacji.