Istnieje zależność pomiędzy ruchem sieciowym a rankingami. Nie można jednak na tym skupiać całej swojej uwagi. Wiele narzędzi do sprawdzania rankingów kopiuje wprost dane z wyszukiwarki Google. Działanie takie jest zabronione. Poza tym wyniki wyszukiwania Google są spersonalizowane, zależą od osoby i wprowadzonego przez nią zapytania. Powielone wyniki nie zawsze pokazują dokładnie to, co widzi użytkownik.
Kiedy dane rankingowe są przydatne?
Czasami rankingi mogą zmieniać się z dnia na dzień. Może to być spowodowane zmianami w algorytmach Google’a. Wyszukiwarka każdego dnia coś udoskonala, zmienia i testuje. Nie zawsze nagły spadek w rankingu może być powodem do niepokoju, tak samo jak nagły skok w górę nie zawsze jest powodem do radości. Takie krótkotrwałe nagłe zmiany nie są istotne z perspektywy pozycjonowania.
Wyszukiwarka Google koncentruje się na najbardziej popularnych zapytaniach, na jakie pojawiła się twoja witryna. Namierza te zapytania, na które użytkownicy kliknęli link właśnie do Twojej witryny. Dzięki temu będziesz miał ogólny pogląd na sytuację i będziesz miał możliwość pobrania danych w formie arkusza kalkulacyjnego.
AuthorityLabs
Witryna oferuje wiele przydatnych narzędzi do tworzenia raportów. Dzięki nim łatwiej Ci będzie śledzić rankingi we wszystkich najbardziej popularnych wyszukiwarkach. Przykładowym narzędziem jest Now Provided. Narzędzie korzysta z danych z Google Analytics, danych konkurencji i innych wskaźników rankingowych. W ten sposób można rozdzielić ruch na poszczególne terminy. Narzędzie umożliwia także sprawdzenie liczby stron przekierowujących ruch na Twoją witrynę w ciągu jednego dnia.
Miejsca na półkach
Tak zwane miejsca na pólkach opisują wpisy na stronie wynikowej i przypisują im konkretna procentowa wartość. Im wyższa pozycja, tym większa wartość procentowa. Na przykład pozycja pierwsza może otrzymać 28%, druga 13%, a pięćdziesiąta piata 0,00005 %. Każdy jeden punkt procentowy to więcej miejsca na półce. Wszystkie Twoje materiały, które pojawią się na stronie wynikowej zajmują miejsce na półce. Suma miejsca na półce dla danego zapytania wynosi 100%. Można obliczać średnie miejsca na półce dla określonej liczby słów kluczowych. Gdy otrzymana wartość wyniesie 10% to znaczy, że kontrolujemy 10% wyników wyszukiwania. Można również analizować trendy swojej półki w danym okresie, a następnie zrobić porównanie z konkurencją.
Platformy służące do oceny widoczności Twojej witryny: