Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825

Mierzenie skuteczności reklamy w urządzeniach mobilnych

Mierzenie skuteczności reklamy w urządzeniach mobilnych
5 (100%) 2 głosów

Dla urządzeń przenośnych, zarówno dla witryn mobilnych, jak i aplikacji, kluczowymi miarami efektywności są: zasięg, zaangażowanie i dotarcie do grupy docelowej.

Informacje o stronach mobilnych można zbierać za pomocą Google Analytics. Narzędzie pokazuje na przykład, ile odsłon strony zostało wygenerowane przez użytkowników urządzeń przenośnych. Wyniki można następnie porównać z ilością odsłon witryny na urządzeniach stacjonarnych. Dla serwisów mobilnych liczą się jeszcze: ilość złożonych zamówień oraz czas przebywania użytkownika na witrynie.

W przypadku aplikacji liczy się ilość pobrań, ilość uruchomień, częstotliwość korzystania w wykonywaniu konkretnych działań przez użytkowników.

Miarą zaangażowania określa się ilość konkretnych działań wykonanych przez użytkowników. Może to być zarówno ilość kliknięć, jak i dokonanie konkretnych zamówień.

Urządzenia mobilne umożliwiają bardziej precyzyjne określenie grupy docelowej i kierowanie do niej odpowiedniego przekazu. Użytkowników można grupować ze względu na korzystanie z konkretnego modelu telefonu, oprogramowania (iOS dla Apple, Android dla Samsunga), rodzaj operatora czy formę rozliczeń.