Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825
Otwarcie Pon - Sob 09:00-18:00
Email info@westom.pl Zadzwoń +48 530 825 825

Marketing wirusowy i jego skuteczność

Marketing wirusowy i jego skuteczność
5 (100%) 2 głosów

Marketing wirusowy polega na zainicjowaniu sytuacji, w której użytkownicy sami będą rozpowszechniać treści związane z daną marką, produktem czy usługą. Zadaniem reklamy wirusowej jest budowanie świadomości marki wśród użytkowników. Do treści wirusowych zaliczają się ciekawe teksty, śmieszne filmiki, zdjęcia czy infografiki. To użytkownicy sami i dobrowolnie przekazują treść dalej – udostępniają ją na portalach społecznościowych lub wysyłają mailem.

Najbardziej znanymi przykładami treści, która stała się powszechnie znana dzięki marketingowi wirusowemu to na przykład: „no to frugo”, „a może frytki do tego”, „brawo ja”, „takie rzeczy tylko w erze”, „a świstak siedzi i zawija”.

Przykładem marketingu wirusowego są też wszelkiego rodzaju poradniki i przepisy kulinarne. Producent mąki może wydać książkę z przepisami na wypieki, gdzie w każdym przepisie będzie ulokowany jego konkretny produkt, w tym przypadku mąka. Jakiś czas temu sieć sklepów „Biedronka” poszła jeszcze dalej i wydała książkę kucharską „Kuchnia Polska”, gdzie każdy produkt występujący w książce był „ometkowany” marką własną Biedronki. Wszystkie składniki, jakie pojawiły się w książce, można było kupić w sklepach sieci „Biedronka”.

Podobnie firma produkująca środki czystości może wydać poradnik odnośnie sprzątania i ulokować w nim produkty swojej marki.

Dobra treść wirusowa pozwala dotrzeć do szerokiego grona użytkowników przy minimalnym nakładzie finansowym.