Co to jest marketing społecznościowy?

Marketing w mediach społecznościowych (social media marketing) to inaczej promocja naszej firmy, usług oraz towarów za pośrednictwem serwisów i portali społecznościowych. Najczęściej tego typu marketing polega na generowaniu ruchu z serwisów społecznościowych do naszych stron www, zdobywanie zaufania użytkowników tych serwisów.

Marketing społecznościowy opiera się i wykorzystuje zaangażowanie społeczności danych portali.

marketing społecznościowy

marketing społecznościowy

W ten sposób buduje się świadomość marki, znajomość produktu i usługi, wzbudza zainteresowanie i ciekawość. Serwisy typu Facebook, Twitter są obecnie tak samo popularne jak Google a w odróżnieniu od wyszukiwarek gromadzą społeczności.

Najpopularniejszymi kanałami wykorzystywanymi do marketingu społecznościowego jest Facebook, Twitter, Pinterest, YouTube oraz blogi na darmowych platformach.

Najczęściej marketing społecznościowy łączy się z viral marketingiem (marketingiem szeptanym). Skuteczne działania prowadzą do zwiększenia świadomości marki i produktu oraz do żywego zainteresowania społeczności internetowej daną firmą a także stroną internetową.

Dlaczego warto inwestować czas w marketing społecznościowy?

Sens działań marketingowych zależy od samego celu, jaki chcemy osiągnąć oraz od towaru/usługi, którą promujemy. Jeśli jest to gra komputerowa a naszym celem młodzież w wieku 12-20 lat, to z powodzeniem możemy rozpocząć promocję na Facebooku czy innym portalu popularnym wśród młodzieży. Jeśli jednak promujemy sprzedaż domu z ogrodem, to ciężko będzie nam znaleźć zainteresowanego zakupem wśród odwiedzających Youtube, Twitter czy Instagram.

Społeczność internetowa i wysyłane przez nią sygnały są obecnie jednym z najważniejszych czynników wpływających na usługi, produkty i wiele gałęzi gospodarki, dlatego tak ważne są odpowiednie działania w marketingowe. W dobie Internetu i odchodzenia szczególnie młodych ludzi od innych mediów, takie serwisy jak Facebook stają się nie tylko źródłem informacji i zbierania opinii. Kampanie w portalach społecznościowych muszą być prowadzone z dużą rozwagą, ponieważ internauci wyczuleni są na nachalne promowanie towarów i usług.

Dobrze prowadzona kampania marketingowa przede wszystkim przynosi większe korzyści niż tradycyjna reklama. Szczególnie w branżach, gdzie zaufanie i wzajemne polecanie ma duże znaczenie. Polecane produkty przez grupę znajomych mają dużą siłę przebicia i natychmiast zdobywają zaufanie użytkowników.

Poczytaj więcej o marketingu społecznościowym: https://pl.wikipedia.org/wiki/Social_media_marketing

  • Add to Phrasebook
    • No wordlists for Polish -> Polish…
    • Create a new wordlist…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No wordlists for Polish -> Polish…
    • Create a new wordlist…
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No wordlists for Polish -> Polish…
    • Create a new wordlist…
  • Copy
Oceń artykuł
marketing społecznościowy
Twoja ocena
5 based on 4 votes
O czym jest tekst
marketing społecznościowy
Autor
Westom,
Ceynowy,Rumia,Pomorskie-84-230,
Telephone No.530825825
Zasięg
Polska
Opis
Portale społecznościowe a działania marektingowe
Top