Co to jest marketing społecznościowy?

Marketing w mediach społecznościowych (social media marketing) to inaczej promocja naszej firmy, usług czy też towarów za pośrednictwem serwisów i portali społecznościowych. Najczęściej tego typu marketing polega na generowaniu ruchu z serwisów społecznościowych do naszych stron www, zdobywanie zaufania użytkowników tych serwisów.

Marketing społecznościowy opiera się i wykorzystuje zaangażowanie społeczności danych portali.

social-marketingW ten sposób buduje się świadomość marki, znajomość produktu i usługi, wzbudza zainteresowanie i ciekawość. Serwisy typu Facebook, Twitter są obecnie tak samo popularne jak Google a w odróżnieniu od wyszukiwarek gromadzą społeczności.

Najpopularniejszymi kanałami wykorzystywanymi do marketingu społecznościowego jest Facebook, Twitter, Pinterest, YouTube oraz blogi na darmowych platformach.

Najczęściej marketing społecznościowy łączy się z viral marketingiem (marketingiem szeptanym). Skuteczne działania prowadzą do zwiększenia świadomości marki i produktu oraz do żywego zainteresowania społeczności internetowej daną firmą czy też stroną internetową.

Czy marketing na portalach społecznościowych ma sens?

Sens działań marketingowych zależy od samego celu, jaki chcemy osiągnąć oraz od towaru/usługi, którą promujemy. Jeśli jest to gra komputerowa a naszym celem młodzież w wieku 12-20 lat, to z powodzeniem możemy rozpocząć promocję na Facebooku czy innym portalu popularnym wśród młodzieży. Jeśli jednak promujemy sprzedaż domu z ogrodem, to ciężko będzie nam znaleźć zainteresowanego zakupem wśród odwiedzających Youtube, Twitter czy Instagram.

Społeczność internetowa i wysyłane przez nią sygnały są obecnie jednym z najważniejszych czynników wpływających na usługi, produkty i wiele gałęzi gospodarki, dlatego tak ważne są odpowiednie działania w marketingu społecznościowym. W dobie Internetu i odchodzenia szczególnie młodych ludzi od innych mediów, takie serwisy jak Facebook stają się źródłem informacji i zbierania opinii. Kampanie społecznościowe muszą być prowadzone z dużą rozwagą, ponieważ internauci wyczuleni są na nachalne promowanie towarów i usług.

Dobrze prowadzona kampania marketingu społecznościowego przynosi większe korzyści niż tradycyjna reklama. Szczególnie w branżach, gdzie zaufanie i wzajemne polecanie ma duże znaczenie. Polecane produkty przez grupę znajomych mają dużą siłę przebicia i natychmiast zdobywają zaufanie użytkowników.

Poczytaj więcej o marketingu społecznościowym: http://pl.wikipedia.org/wiki/Social_media_marketing

Oceń artykuł
marketing społecznościowy
Twoja ocena
5 based on 1 votes
O czym jest tekst
marketing społecznościowy
Autor
Westom,
Ceynowy,Rumia,Pomorskie-84-230,
Telephone No.530825825
Zasięg
Polska
Opis
Portale społecznościowe a działania marektingowe
Top